Page 37 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 37

ğunu da vurgulayan Özel, “Ülkemiz ticaretinin ge-  İzmir Limanları’nın, Uzakdoğu’yu denizyolu ve demir-
         lişmesinde en büyük desteği veren nakliyecilerimiz,  yolu ile Avrupa’ya bağlayan Kuşak ve Yol Projesi’nde
         ihracatçılarımızın yüklerinin en hızlı şekilde yerine  konumlanmasını sağlayacak yatırımların 2021’de
         ulaşması ve markalarımızın rekabetçiliğinin art-  hızlandırılması gerektiğini dile getirdi: “Kuzey Ege
         ması için büyük bir özveri ile çalışmaktadır. Bunun  Çandarlı Limanı Projesi, konteyner limanının yanın-
         için zor şartlarda da olsa yatırımlarına devam eden  da gemi bakım-onarım üssü, tedarik merkezi, gemi
         istihdamını koruyan sektörümüz ekonomi için can  akaryakıt ikmal istasyonu ve üretim bölgelerinin yer
         suyu oldular. Pandemi döneminin kahramanı ka-   aldığı serbest bölge konseptiyle tasarlanmalıdır. Ül-
         rayolu taşımacılarımız ve sürücülerimizdi. Her şe-  kemizin vizyon projesi Çandarlı, Güneydoğu Avrupa
         yin durduğu bir dönemde onlar yollardaydı. Bugün  ve Karadeniz bağlantıları ile Kuşak ve Yol Projesi’nde
         ekonomide hareketlilik varsa, firmalar üretim, satış  önemli bir aktarma merkezi olacaktır.”
         faaliyetlerine devam ediyorsa karayolu taşımacılık   Öztürk, TCDD İzmir Alsancak Limanı’nın suyolu-
         sektöründen aldıkları destek sayesindedir. Ticaret  nun derinleştirme çalışmaları ve İzmir Körfezi Tara-
         sıkıştığında, tedarik zinciri koptuğunda imdada yeti-  ma Projesi ile İzmir’in liman ve deniz şehri kimliğinin
         şen karayolu taşımacıları olmuştur. Bu sektör tica-  güçleneceğini anlattı: “Kemalpaşa lojistik merkezinin
         retin de ekonominin de sigortasıdır.”           tamamlanarak işletmeye açılması, denizyolu-demir-
            Dijital dönüşümün önemi: Alper Özel, lojistik sek-  yolu ve karayolunu entegre ederek Ege Bölgesi’nin
         törünün dijital dönüşümünü en hızlı gerçekleştiren  lojistik aktarma merkezi olma kabiliyetini artıracak-
         sektör olduğunu, nakliye ve depolama operasyonları-  tır. Lojistik performansımızda artış ülkemiz ihracatı-
         nın verimliliğini artıran teknolojilere yatırım yaparak  na rekabet gücü kazandıracağı gibi yeni uluslararası
         kendini geleceğe bugünden hazırladığını vurguluyor.   yatırım çekmemizi de sağlayacaktır. Ticaret savaşları
                                                         ve pandeminin dünya ticaretindeki bölgeselleşme
                                                         eğilimini güçlendirmesi doğrultusunda bölgesel de-
                                                         nizyolu taşımacılığımızı geliştirmeliyiz. Hem bölge-
                                                         mizdeki ticareti artırmak hem kabotaj hattında yük
                                                         taşımacılığını geliştirmek için Türk bayraklı gemi fi-
                                                         lomuzu büyütmeliyiz.”
                                                            Pandemi nedeniyle turizmde 2020’nin kayıp yıl ol-
                                                         duğunu söyleyen Öztürk, buna rağmen deniz turizmi
                                                         sektörünün  ‘Mavi Yolculuk’ konseptiyle insanların
                                                         izole tatil taleplerine yenilikçi çözümler sunabildiğini
                                                         ifade etti.
            DENİZYOLU / SUYOLU TAŞIMACILIĞI
            Büyük ölçüde ihraç ve ithal edilen malların taşın-
         masında kullanılan denizyolu taşımacılığında dış ti-
         caretin yanında kabotaj ve transit amaçlı taşımacılık
         ile limanlarda elleçlenen yük miktarı da genel itiba-
         rıyla artmaya devam ediyor.


            “Deniz taşımacılığının stratejik önemi
            sürecek”
            DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yu-
                            suf Öztürk, Kovid-19 küresel    Türkiye’de 2021’de 4 liman
                            salgınına rağmen denizyolu      özelleştirilecek
                            taşımacılığının ve limanların   Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, 2020 Yılı Faaliyet
                            başarılı bir sınav verdiğini be-  Raporu’na göre; bu yıl 13 hidroelektrik santralı ile
                            lirterek, 2021’de de küresel  birçok liman ve doğalgaz üretim santralı özelleştiri-
                            denizcilik sektörünün stratejik  lecek. Raporda, Türkiye Denizcilik İşletmeleri Ano-
                            önemini koruyacağını,  pande-  nim Şirketi’ne ilişkin de şu limanların özelleştiril-
                            minin küresel ekonomide ya-  mesine dair süreçlerin devam ettiği belirtildi:
                      Yusuf
                     Öztürk  rattığı sıkıntılara rağmen Türk   Güllük Yat Limanı Projesi: Limanın 45 yıllığına iş-
                            limanlarının 2020’yi çok az ka-  letme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilme-
         yıpla kapatacağını kaydetti.                    sine ilişkin ihale süreci başlatıldı ve nihai pazarlık
            Kuşak ve Yol Projesi: Öztürk, Çin’in yeni yılda dün-  görüşmeleri 24 Kasım 2020’de gerçekleştirildi. İha-
         ya ekonomisinin lokomotifi olmaya devam edeceğini,   le sonucuna ilişkin onay süreci devam ediyor.

                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42