Page 38 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 38

KAPAK



            Taşucu Limanı ve Liman Geri Sahası ile Fener-  rimize değişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek hiz-
         bahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirmesinin  met sunabilecek noktaya gelmeliyiz. Gelişime çok
         2021’de tamamlanması planlanıyor.               açık ve potansiyeli yüksek olan bir iş yapıyoruz. Bu
            Çanakkale Gökçeada Kuzu Limanı'nın 36 yıl süre ve  nedenle teknoloji odaklı yatırımlarla sektörümüzü
         işletme hakkının verilmesi yöntemi ile özelleştirilme-  önümüzdeki yıllarda çok daha ileriye taşıyacağımızı
         sine yönelik hazırlık süreci devam ediyor, özelleştirme   düşünüyorum” diye konuşuyor.
         işlemlerinin 2021’de tamamlanması hedefleniyor.     Sektörün teknolojik yatırımlarda destek talebi:
                                                         Aslan Kut, sektörün kamu hizmeti verdiğini ve strate-
            KARGO TAŞIMACILIĞI                           jik öneminin çok yüksek olduğu gerçeğini yıllardır dile
            KARİD: “E-ticaret, kargo, kurye ve lojistikte   getirdiklerini ve bugün bunun daha iyi anlaşıldığını ifa-
            işlem hacmini 2 katına çıkardı”
                                                         de ediyor: “Önümüzdeki dönemde, posta sektörünün
            Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Der-  serbest rekabete kavuşturulması, dijital dönüşüm ko-
         neği (KARİD) Yönetim Kurulu Başkanı Aslan Kut,
                            Pandemi’nin başından itibaren   nusunda gerekli mevzuatların yeniden düzenlenme-
                                                         si, teknolojik yatırımların gerçekleştirilebilmesi için
                            kargo sektörünün insanların ih-
                                                         sektöre bir kısım muafiyetlerin sağlanması ve teşvik
                            tiyaçlarına erişimini sağlamak
                            için hayati bir görev üstlendiği-  edilmesi çok önem arz etmektedir. Sektör bu yönüyle
                            nin altını çiziyor: “Tüm sektör   desteklendiğinde; hem istihdama yüksek düzeyde bir
                            çalışanlarımız önlemlerini ala-  imkan sağlanacak hem de global markaların ülke-
                            rak büyük bir özveriyle kesinti-  mizde gelişmesine yol açılmış olacaktır.”
                            siz hizmet sunmak için çalışma-
           Aslan
           Kut              larına devam ediyor. E-ticaret   HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI
                            gönderilerindeki artışın işlem   Havayolu taşımacılığı sektörün serbestleştiril-
         hacimlerini 2 katına çıkardığını söyleyebiliriz.”  mesi ve kamunun büyük alt yapı yatırımlarıyla de-
            Aslan Kut, “Türkiye’de kargo sektörünün yüzde   vamlı  büyüyor.  Havayolu taşımacılığında genellikle
         90’lık kısmını oluşturan üyelerimiz 19 kargo firma-  çabuk bozulabilen, değeri yüksek, hızlı ve güvenli
         sında 130 bin kişi istihdam ediliyor. Son dönemde   taşınması gereken ürünler tercih ediliyor. Daha yük-
         artan kargo hacmine paralel yaklaşık 20 bin ek istih-  sek maliyetli olsa da oldukça hızlı ve güvenli.
                                                            Dünyada önemi giderek daha kritik bir konuma
         dam sağlandı. Ayrıca girişimci kurye vb. uygulama-
                                                         gelen hava kargo taşımacılığı ise dünya ticaretinin
         larla 5 bin dolayında kişi sisteme dahil oldu. Önü-
         müzdeki dönemde bu sayının katlanarak artacağını   hacimsel anlamda sadece yüzde 1'ini, değer olarak
                                                         ise en az yüzde 35’ini oluşturan çok önemli bir taşı-
         düşünüyoruz” diyor.
                                                         ma yöntemi. Global hava kargo sektörü içinde ağır-
            Yakın zamanda esnaf ve ev kadınları da siste-
                                                         lığını hissettiren e-ticaret talepleriyle birlikte, ürün-
         me dahil olacak: Aslan Kut, dünyada ve Türkiye’de
                                                         lerin kapıdan kapıya hızlı teslimatı yeni ve sürekli iş
         e-ticaret pazarı hızla büyürken bunun kargo taşıma-
                                                         olanakları için önemli pencereler açıyor. Hava kargo
         cılığına etkilerini şu sözlerle aktarıyor: “Alternatif
                                                         taşımacılığı, ülkelerin ihracatının en önemli paydaş-
         teslimat yöntemleri üzerine çalışmalarımız devam   larından biri olma yolunda.
                             ediyor. Akaryakıt istasyonları,
                             mahallemizdeki esnaf, ema-
                             net kasaları vb. noktalarda
                             pilot uygulamalar yapılıyor.
                             Yakın zamanda ev kadınlarını
                             sisteme dahil etmeyi planlı-
                             yoruz. Konutların yoğun oldu-
                             ğu bölgelerde ev kadınlarının
                             emanetçi olarak kargoları
         teslim alacağı bir kurgu üzerinde çalışıyoruz. Hem   Bayrak taşıyıcı Turkish Cargo,
         kadınların ev ekonomisine katkı sağlamasına hem    Türkiye’nin ihracatına değer katıyor
         de teslimat süreçlerini rahatlatmaya yönelik bu uy-  Dünyanın en güçlü uluslararası kargo uçuş ağına
         gulama için mevzuatta bazı değişiklikler yapılması   sahip olan ve kıtalararasında ticaret köprüleri kuran
         gerekiyor. Görüşmelerimizi sürdürüyoruz, gerekli   Turkish Cargo, bu gücüyle Türkiye’nin ihracatına bü-
         yasal zeminin oluşturulacağından umutluyuz.”    yük katkı sağlıyor. Bayrak taşıyıcı hava kargo şirketi
            Kargo, kurye, lojistik; gelişime çok açık, po-  Anadolu’nun dört bir yanında, bin bir emekle üreti-
         tansiyeli yüksek bir iş: Aslan Kut, “Sektör olarak  len ürünleri dünyada 100’den fazla ülke ve 300’den
         teknolojik gelişim ve değişime bağlı olarak sürekli  fazla noktaya ulaştırıyor.
         kendimizi yenilemeli, geliştirmeli ve tüm müşterile-  Pandemide ticari ürünlerin yanı sıra dünyanın ih-

         38 KobiEfor 0D\ÜV
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43