Page 40 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 40

KAPAK



                                                          yaklaşık 2.5 milyon ton yük taşıması gerçekleştirildi,
             BALO, intermodal taşımacılık hizmeti         2020’de toplam uluslararası taşıma 3.4 milyon tona
             sunuyor                                      ulaştı.” Pezük, Türkiye’den Çin’e ihracat taşımalarına
                                                          öncelik verileceğini de açıkladı. Özel sektöre, 600 adet
             TOBB öncülüğü ve katılımında, Ticaret ve Sa-  yük vagonu ve 18 adet lokomotif kiraya verildiğini ak-
          nayi Odaları, Ticaret Borsaları, Organize Sanayi   taran Pezük, Marmaray’dan bugüne kadar yurt içi ve
          Bölgeleri (OSB’ler), UMAT ve UTİKAD ile birlikte   yurt dışına toplam 578 yük treni ile 256 bin ton taşıma
          94 ortakla 2011'de kurulan ve 2014'te 118 ortağa   gerçekleştirildiği bilgisini verdi.
          ulaşan  BALO (Büyük Anadolu Lojistik Organizas-   Pezük, 2026’ya kadar 64 elektrikli lokomotif ve 20
          yonlar), lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı in-  dizel lokomotif alımı planlandığını, ihracat taşıma-
          termodal taşımacılık hizmeti sunuyor.           larını arttırmak için özellikle 80 ve 90’lık konteyner
             BALO, Türkiye sanayici ve ticaret adamlarının   vagonu teminine öncelik verildiğini, 2023’e kadar 60
          lojistik sektörüne önemli bir yatırımı.         adet tır kasası olmak üzere toplam 2460 adet vagon
             Uluslararası Tarifeli BALO Blok Trenleri ile   alımı planlandığını kaydetti.
          daha çok proje bazlı veya kontrat lojistiği olarak   Tır kasası taşımacılığı artacak: Hasan Pezük,
          dönemsel gerçekleştirilen demiryolu taşımacılı-  salgın döneminde karayolunda yaşanan kısıtlama-
          ğı, konteyner-vagon yatırımlarıyla olağan ve sü-  ların demiryolu ile tır dorsesi taşımacılığını ön pla-
          rekli bir hizmet haline getirildi. Anadolu-Avrupa   na çıkardığını belirterek,  2020’de 10.266 adet tır
          arasında haftada 3 karşılıklı blok tren çıkarılıyor   kasası taşındığını, halen Çerkezköy ve Çatalca’dan
          ve haftanın her günü sevkiyat hedefleniyor. Doğu   devam eden tır kasası taşımalarının 2021'de artırı-
          Avrupa için Macaristan’daki Sopron terminaline,   larak devam ettirilmesinin planlandığını paylaştı.
          Kuzey Almanya ve Benelux ülkeleri için Duisburg   Kaynak: UTA Lojistik Dergisi-Şubat 2021
          ve Orta Almanya için Ludwigshafen terminalleri
          ile Güney Almanya’da Giengen terminaline ula-     PROJE TAŞIMACILIĞI
          şılıyor, Duisburg-Tekirdağ arasında ihracatta 6   Proje taşımacılığı; “özellikle ağır, havaleli, normal
          gün ve ithalatta 5 gün transit süreyle çalışılıyor.   standartlardan farklı hacimli eşyalar, malzemeler,
          BALO lojistik sektörüne navlun, hacim, ekipman,   yüklerin taşınması” olarak tanımlanıyor. Proje ta-
          transit süre ve izlenebilirlik avantajları ile nötr bir   şımacılığı diğer taşıma şekillerinden farklı olarak
          operatör olarak katkı sağlıyor; özellikle çevreci,   ciddi bir mühendislik çalışmasıyla hayata geçiyor.
          ekonomik, dakik ve güvenli bir sistem olarak sür-  Pandemi nedeniyle ötelenen yatırımların yeniden
          dürülebilirlik beklentisini destekliyor.        devreye girmesiyle 2021’e hızlı başlayan proje taşıma-
             BALO projesinin inovasyonel yönleri: Yükle-  cılığı, artan enerji, inşaat ve sanayi projeleriyle büyüyor.
          rin Anadolu’dan demiryolu ile toplanması. Mevcut   Çelik, trafo, kazan,
          durumda kullanılan Anadolu’dan gelip, İstanbul   tank, çimento, kağıt
          Boğazı’nı geçerek Avrupa’ya ulaşan eski demiryolu   rafineri, madencilik
          rotasına alternatif olarak, Marmara Denizi’ni Bandır-  üretimlerinin artma-
          ma-Tekirdağ arasında Tren Ferisi ile geçilen yeni bir   sıyla proje taşımacılı-
          rota oluşturulması. Avrupa’ya, Anadolu’daki 10 farklı   ğı kapasitesi de gide-
          noktadan tarifeli blok tren seferlerinin başlatılması.  rek artıyor. Yılın ikinci
                                                          yarısında proje taşımalarının hareketlenmesi bekleni-
         bilmesinin hedeflendiğini söyledi. Pezük, işletmeye   yor. Hizmet alanı genişleyen proje taşımacılığı, Uzak
         açılan Sivas-Samsun demiryolu hattıyla Samsun    Doğu ülkelerinden Türkiye’ye ve bölgeden Afrika’ya
         Limanı’ndan; özellikle Rusya ve Ukrayna’ya ihracat   uzanan coğrafyada taşımalar yapılmasını sağlıyor.
         taşımalarında artış yaşanacağını da kaydetti.      Proje taşımacılığı pazarının öncelikle beklentileri
            ‘Demir İpek Yolu’ Projesi: Pezük, Türkiye’den Av-  arasında; ‘karayolu ve denizyoluna alternatif olarak
         rupa yönüne; Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Po-  demiryolunun geliştirilmesi’ ve ‘limanlarda dev proje-
         lonya, Avusturya, Slovakya, Çekya ve Almanya’ya, BTK   leri elleçleyebilecek ekipman altyapısının güçlendiril-
         hattı üzerinden; Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan,   mesi’ yer alıyor.
         Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Tacikistan’a,
         yine bu hat üzerinden Rusya ve Çin’e blok yük tren-  BORU HATTI TAŞIMACILIK
         leri, Van/Kapıköy sınır garımız üzerinden İran ve İran   Boru hattı taşımacılığı, ham petrol ve doğalgaz gibi
         ötesi ülkelere de blok yük trenleri işletildiğini paylaştı:   enerji ürünlerinin naklinde tercih edilen bir taşımacı-
         “Tek Kuşak Tek Yol Projesi kapsamında ‘Demir İpek   lık türü. Başlangıçtaki yatırım maliyetleri yüksek ol-
         Yolu’ olarak adlandırılan BTK hattı sayesinde Çin-  duğundan uzun vadeli bir strateji ile ve genellikle de
         Türkiye arasında blok konteyner trenleri işletilmeye   devletler arasında kullanılıyor. Türkiye coğrafi konu-
         başlanmıştır. Türkiye-Çin-Türkiye hattında 1450 adet   mu ile enerji kaynaklarına yakın bir ülke olduğundan
         konteyner taşındı, Türkiye-Avrupa-Türkiye hattında   boru hattı ile taşımacılık önemli bir alt sektör.

            KobiEfor 0D\ÜV
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45