Page 41 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 41

UZMAN


                                   Ülkemizin Parlayan Sektöründe Başarılı Bir Proje
                                          ijital oyun sektörü dünyanın ve   tarafından yürütülmektedir.
                                          ülkemizin en hızlı büyüyen sek-  TOSYÖV Başkanı Nezih Kuleyin’den proje-
                                   D törü. 2020 Türkiye Oyun Sektörü   nin gelişmesine yönelik şu güncel bilgileri
                                   Raporu’nda yer alan verilerde;  küresel   edindim. “Ülkemizde nitelikli uzman bili-
                                   ticaretin öncüsü olan otomotiv, ener-  şim personelinin azlığı üretimin dönüşü-
                                   ji gibi sektörlerin büyüme hızlarını ge-  münün önünde duran en büyük engeldir.
                                   çerek son dönemde en hızlı büyüyen   Bir oyun geliştirici çok yönlü ve geniş
                                   sektör  haline gelen sektörün bu başarı-  kapsamlı bilgi birikimine sahip olmalıdır.
         Hilmi Develi              sında; akıllı telefon ve tabletlerin günlük   Grafik uygulamalardan, yapay zekâ tek-
                                   kullanımdaki yerinin artması, bilgisayar   niklerini programlaştırmaya kadar birçok
         hilmideveli@gmail.com
                                   ve konsollara ulaşımın kolaylaşması,   konuda bilgi sahibi olmalıdır. Pojenin te-
                                   dijital donanım maliyetlerinin düşme-  mel yaklaşımını bu bağlamda da değer-
                                   si,  internetin yaygınlaşması ve akıllı   lendirmemiz gerekmektedir. Türkiye Oyun
          T.C. Gençlik ve          cihaz kullanım yaş aralığının genişle-  Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Ankara
          Spor Bakanlığı’nca       mesinin önemli yer tuttuğu görülüyor.    Kalkınma Ajansı işbirliği içerisinde ger-
          desteklenen              Pazarın; 450 milyon dolarla mobil oyun-  çekleştirilmekte olan projemiz, üniversi-
                                                                      te mezunu  veya öğrencilerinden oluşan
                                   lar, 230 milyon dolarla bilgisayar ve 200
          “Oyun Girişimcisi        milyon dolarla konsol oyun pazarı olarak   gençlerin oyun girişimcisi yetiştirilmesi
          Yetiştirme               gerçekleştiği tahmin ediliyor. 83 milyonu   için ‘Liderlik’ ve ‘girişimcilik’ eğitimleri
          Projesi”,                aşkın nüfuslu ülkemizde; 35 milyon mobil   verilerek dış ticaret ve finans konularında
          TOSYÖV tarafından        oyuncu, 22 milyon bilgisayar oyuncusu,   bilgilendirilmeleri ve akabinde oyun giri-
          yürütülmektedir.         17 milyon konsol oyuncusu bulunuyor.  şimcisi olmalarını amaçlamaktadır.
                                                                      Projenin ilk grubu eğitimleri tamamlan-
                                   Oyuncuların yüzde 55’i erkeklerden yüz-
          Türkiye’de dijital       de 45’i kadınlardan oluşuyor.  Türkiye’de-  dı. Proje kapsamında 4 hafta sürecek 2.
          oyun sektörünün          ki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun   Grup eğitimlerine 30 Mart 2021 tarihin-
          büyüme hızını            oynuyor. Pandemi etkisi altında geçen   de başlanıldı. Projede 4 grup yer alacak
          daha da artırması        2020’de daha önce hiç oyun oynama-  ve toplamda eğitimler; 280 saat Liderlik,
          ve dünyadaki             yan kişiler dahi oyun oynadı. Hypecasual   280 saat Girişimcilik ve 280 saat Oyun
                                                                      Geliştirme Eğitimi olarak planlanmıştır.
                                   oyunlar yeni oyuncular için trend olurken;
          diğer firmalarla          hardcore oyuncular bir önceki sene ol-  Eğitimlerin 3. Grubu Mayıs ayında baş-
          rekabetini               duğu gibi; Battle Royale, FPS, Strateji ve   layacaktır. Belirtilen gruptaki katılımcı-
          güçlendirmesi            MOBA oyunlarını tercih etti. Her kitlenin   ların eğitilmelerine ilişkin çalışmaların
          için genç yaştan         sevebileceği türdeki Among Us, Fall Guys   çözümüne yönelik, eğitimlerin verilerek
          başlayarak               gibi casual oyunlar dönemsel olarak sek-  oyun girişimcisi yetiştirilmesi ve bunların
                                   töre damga vurdu. Offline etkinlikler yeri-
                                                                      aldıkları eğitim sonunda teknoparklarda
          nitelikli insan          ni online turnuvalara devrederken sayısız   kendi şirketlerini kurmaları, ayrıca katı-
          kaynağının               turnuva oyuncular ve aynı zamanda mar-  lımcıların oyun girişimciliğini tam anla-
          yetiştirilmesi,          kalar için yeni bir dünya yarattı.   mıyla öğrenerek geleceğe yönelik kendi-
          bu alanda                Türkiye’de dijital oyun sektörünün büyü-  lerine bir meslek seçimi yapabilmelerini
          girişimciler             me hızını daha da artırması ve dünyadaki   sağlamaktır. Proje sonucunda eğitim sü-
                                   diğer firmalarla rekabetini güçlendirme-
                                                                      reçlerinde geliştirilecek olan oyun giri-
          yetişmesi,               si için genç yaştan başlayarak nitelikli   şimci adaylarına kendi işlerini kurmaları
          sektörün gelişimi        insan kaynağının yetiştirilmesi, ortak   için tüm yol haritaları çizilecektir” diyor
          için kamusal             kullanıma yönelik fiziki olanakların ge-  TOSYÖV Başkanımız Nezih Kuleyin.
          destek sağlanması        liştirilmesi, sektörün gelişimi için kamu-  Proje bileşenlerini kutluyorum. Türkiye’de
                                                                      dijital oyun sektörünün büyüme hızını daha
                                   sal destek sağlanması ve oyun sektörü
          ve oyun sektörü          aktörleri arasında işbirliğini sağlayacak   da artırması ve dünyadaki diğer firmalarla
          aktörleri arasında       yapıların mevcudiyeti büyük önem taşı-  rekabetini güçlendirmesi için genç yaştan
          işbirliğini              maktadır. T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı   başlayarak nitelikli insan kaynağının yetiş-
          sağlayacak               Gençlik Projeleri (2020-1) çerçevesinde   tirilmesi, bu alanda girişimciler yetişme-
          bu tür projeleri         desteklenen 6 ay süreli  “Oyun Girişim-  si, sektörün gelişimi için kamusal destek
                                   cisi Yetiştirme Projesi” Türkiye Küçük ve
                                                                      sağlanması ve oyun sektörü aktörleri ara-
          çoğaltmamız              Orta Ölçekli İşletmeler, Serbest Meslek   sında işbirliğini sağlayacak bu tür projeleri
          gerekiyor.               Mensupları ve Yöneticiler Vakfı (TOSYÖV)   çoğaltmamız gerekiyor.
         41 KobiEfor 0D\ÜV
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46