Page 34 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 34

KAPAK



         düşündüğünüz teknolojik gelişmeler nelerdir?” so-   TAİD’in yeni Başkanı
         rusuna ağırlıklı olarak “Büyük Veri Analizi” ve “Ro-
         botik ve Otomasyon Sistemleri” cevaplarını verdi.   Ömer Bursalıoğlu oldu
         Katılımcılar, önümüzdeki 5 yıl için “Otomasyon ve
                                                             Ağır Ticari Araçlar Derneği’nin (TAİD) 15’inci Ge-
         Robot Teknolojileri ile verimlilik artışı olacak (yüzde   nel Kurul Toplantısı’nda yeni
         83)” öngörüsünde hemfikir.
                                                          yönetim kurulu seçildi. Genel
            Kamu ilişkileri: Geçen yıldan farklı olarak ‘altyapı
                                                          kurulda Renault Trucks Türki-
         sorunları (yüzde 48)’ kamunun çözmesi beklenen so-
                                                          ye Satış Direktörü Ömer Bur-
         runlarda ön sıralarda. Sebebi; mevcut altyapılardan,
                                                          salıoğlu, TAİD’in yeni Yönetim
         Covid-19 ile ortaya çıkan sorunlara üretilen çözümlerin
                                                          Kurulu Başkanı, Ford Trucks
         uygulanmasında ve özellikle e-ticaret kanalında artan
                                                          Türkiye Direktörü Burak Hoş-
         talebin karşılanmasında yeterli verimin alınamaması.   gören ise Yönetim Kurulu
            Covid-19: 2020’ye damgasını vuran koronavi-   Başkan Yardımcısı, Yönetim   Ömer
         rüs pandemisinin olumsuz etkilerinin hissedildiği   Kurulu Üyeleri ise; Mehmet   Bursalıoğlu
         sektörlerin başında küresel lojistik sektörü geliyor.   Dinçer, Alper Kurt, Murat Kemal Tokatlı, Kıvanç Kızıl-
         Salgın işletmelerde en çok ‘Lojistik Süreç Yönetimi   kaya ve İffet Türkan oldu.
         (yüzde 48)’, ‘İnsan Kaynakları Yönetimi (yüzde 48)’,   TAİD’in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Ömer
         ‘Müşteri İlişkileri (yüzde 46)’ ve ‘Pazarlama Faaliyet-  Bursalıoğlu, Avrupa’da Türkiye ağır ticari araç-
         leri (yüzde 46)’ konularında etki gösterdi.  Salgının   lar pazarının önemine dikkat çekerek; ağır ticari
         sektöre yönelik talebe etkisinin yüksek olduğunu   araçların aslında uzun yol taşımacılığı başta olmak
         düşünenlerin oranı yüzde 35. Covid-19 salgınının   üzere yurtiçi lojistiği, dağıtım, inşaat, maden, atık
         etkilerini azaltmak anlamında işletmeler sahip ol-  yönetimi ve daha pek çok alanda ülke ekonomi-
         dukları ‘Güçlü Teknolojik Altyapı (yüzde 76)’, ‘Güçlü   lerinin yükünü taşıdığını dile getirdi. TAİD bünye-
         Finansal Yapı (yüzde 61)’ ve ‘Müşteri İlişkileri (yüzde   sinde; Ford-Otosan, Iveco, MAN, Mercedes-Benz,
         61)’ konularının en büyük katkıyı sağladığını belirtti.   Renault Trucks, Scania, Temsa Volvo Trucks, Kar-
                                                          san gibi ağır ticari araç markalarının yanı sıra Ko-
            KARAYOLU TAŞIMACILIĞI                         luman, Krone, Otokar, Schmitz, Tırsan gibi treyler,
            UND: “Temassız Ticaret uygulamasının          üst yapı ve yan sanayi markaları da yer alıyor.
            hayata geçirilmesini sağladık”
            UND (Uluslararası Nakliyeciler Derneği) İcra Ku-  Ağır ticari araç pazarında
         rulu Başkanı Alper Özel, 2020’de Türk plakalı araç-  2021’de rekor büyüme
                            lar ile gerçekleştirilen toplam
                            karayolu ihracatımızda önce-     TAİD verilerine göre; 2021 Ocak-Mart dönemi ağır
                            ki yıla göre yüzde 6 oranında   ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre
                            azalma kaydedildiğini paylaştı:   yüzde 148 arttı. Bu dönemde satılan toplam araç
                            “Bu düşüşün önemli bir bölü-   sayısı 6.020 oldu.  Çekici satışları, 2021 Ocak-Mart
                            mü, Mart-Nisan döneminde       döneminde geçen yıla göre yüzde 205 artarak 3.954
                            batı ve doğu sınır kapılarımızda   adet olurken, kamyon satışları da yüzde 83 artarak
                            zorunlu olarak devreye alınan   2.066 adet olarak gerçekleşti. Toplam ‘Ağır Ticari
          Alper
          Özel              karantina kısıtlamalarının ya-  Araç Pazarı’, 2021 Mart’ında bir önceki yılın Mart’ına
                            rattığı sefer kayıplarından kay-  göre yüzde 198, çekici satışları yüzde 230 ve kamyon
         naklandı. Ancak Avrupa ülkeleri özelinde ihracat ta-  satışları da yüzde 151 arttı. 2021 Mart’ında ağır ticari
         şımalarımız geçen yıl ile aynı seviyelerde kaldı, çünkü   araç pazarı 2020 Mart’ına göre yüzde 198 artış göste-
         UND olarak, Ticaret Bakanlığımızın yoğun desteğiyle,   rerek 2.717 adet oldu.
         sınırlarımızdan yük akışlarının kesilmemesi için hem
         Kapıkule sınır kapımızda, hem de güneyde, Habur’da  yaşanan kayıplar da eklendiğinde; 2020’de yurtdışına
         ‘Temassız Ticaret’ uygulamasının hayata geçirilme-  yönelik karayolu ihracat taşımalarımız durmasa da
         sini sağladık. Bu yenilikçi uygulama sayesinde Türk  yine güçlüklerle mücadele etmek zorunda kalındığını
         sürücüler ve yabancı sürücüler, sınırlarımızdan içeri  söylüyor.  Özel, Türkiye’den yurtdışına yapılan taşı-
         girmeksizin araç veya yük değişimi yapabildi, taşıma-  maların 1.219.658 seferlik bölümünü Türk araçları,
         lar kesintisiz devam ettirilebildi.”            373.020 seferinin ise yabancı ülke plakalı araçlar ta-
            Alper Özel, Rusya-Orta Asya tarafında da kapanan  rafından gerçekleştirildiğini aktarıyor: “Türk araçları
         sınır kapılarıyla eksilen güzergah alternatifleri, tran-  geçen yıla oranla 80 bin sefer kaybetti. Yabancı araç-
         sit taşımalarda uygulanan mevcut ücret ve kotalar,  lar ise önceki yıla göre 3.665 adet daha fazla taşıma
         pandeminin getirdiği ilave kısıtlama ve kontrollerle  yaptı. 2020’de Türk araçlarının Doğu sınır kapıları-

         34 KobiEfor 0D\ÜV
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39