Page 34 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 34
KAPAK
düşündüğünüz teknolojik gelişmeler nelerdir?” so- TAİD’in yeni Başkanı
rusuna ağırlıklı olarak “Büyük Veri Analizi” ve “Ro-
botik ve Otomasyon Sistemleri” cevaplarını verdi. Ömer Bursalıoğlu oldu
Katılımcılar, önümüzdeki 5 yıl için “Otomasyon ve
Ağır Ticari Araçlar Derneği’nin (TAİD) 15’inci Ge-
Robot Teknolojileri ile verimlilik artışı olacak (yüzde nel Kurul Toplantısı’nda yeni
83)” öngörüsünde hemfikir.
yönetim kurulu seçildi. Genel
Kamu ilişkileri: Geçen yıldan farklı olarak ‘altyapı
kurulda Renault Trucks Türki-
sorunları (yüzde 48)’ kamunun çözmesi beklenen so-
ye Satış Direktörü Ömer Bur-
runlarda ön sıralarda. Sebebi; mevcut altyapılardan,
salıoğlu, TAİD’in yeni Yönetim
Covid-19 ile ortaya çıkan sorunlara üretilen çözümlerin
Kurulu Başkanı, Ford Trucks
uygulanmasında ve özellikle e-ticaret kanalında artan
Türkiye Direktörü Burak Hoş-
talebin karşılanmasında yeterli verimin alınamaması. gören ise Yönetim Kurulu
Covid-19: 2020’ye damgasını vuran koronavi- Başkan Yardımcısı, Yönetim Ömer
rüs pandemisinin olumsuz etkilerinin hissedildiği Kurulu Üyeleri ise; Mehmet Bursalıoğlu
sektörlerin başında küresel lojistik sektörü geliyor. Dinçer, Alper Kurt, Murat Kemal Tokatlı, Kıvanç Kızıl-
Salgın işletmelerde en çok ‘Lojistik Süreç Yönetimi kaya ve İffet Türkan oldu.
(yüzde 48)’, ‘İnsan Kaynakları Yönetimi (yüzde 48)’, TAİD’in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Ömer
‘Müşteri İlişkileri (yüzde 46)’ ve ‘Pazarlama Faaliyet- Bursalıoğlu, Avrupa’da Türkiye ağır ticari araç-
leri (yüzde 46)’ konularında etki gösterdi. Salgının lar pazarının önemine dikkat çekerek; ağır ticari
sektöre yönelik talebe etkisinin yüksek olduğunu araçların aslında uzun yol taşımacılığı başta olmak
düşünenlerin oranı yüzde 35. Covid-19 salgınının üzere yurtiçi lojistiği, dağıtım, inşaat, maden, atık
etkilerini azaltmak anlamında işletmeler sahip ol- yönetimi ve daha pek çok alanda ülke ekonomi-
dukları ‘Güçlü Teknolojik Altyapı (yüzde 76)’, ‘Güçlü lerinin yükünü taşıdığını dile getirdi. TAİD bünye-
Finansal Yapı (yüzde 61)’ ve ‘Müşteri İlişkileri (yüzde sinde; Ford-Otosan, Iveco, MAN, Mercedes-Benz,
61)’ konularının en büyük katkıyı sağladığını belirtti. Renault Trucks, Scania, Temsa Volvo Trucks, Kar-
san gibi ağır ticari araç markalarının yanı sıra Ko-
KARAYOLU TAŞIMACILIĞI luman, Krone, Otokar, Schmitz, Tırsan gibi treyler,
UND: “Temassız Ticaret uygulamasının üst yapı ve yan sanayi markaları da yer alıyor.
hayata geçirilmesini sağladık”
UND (Uluslararası Nakliyeciler Derneği) İcra Ku- Ağır ticari araç pazarında
rulu Başkanı Alper Özel, 2020’de Türk plakalı araç- 2021’de rekor büyüme
lar ile gerçekleştirilen toplam
karayolu ihracatımızda önce- TAİD verilerine göre; 2021 Ocak-Mart dönemi ağır
ki yıla göre yüzde 6 oranında ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre
azalma kaydedildiğini paylaştı: yüzde 148 arttı. Bu dönemde satılan toplam araç
“Bu düşüşün önemli bir bölü- sayısı 6.020 oldu. Çekici satışları, 2021 Ocak-Mart
mü, Mart-Nisan döneminde döneminde geçen yıla göre yüzde 205 artarak 3.954
batı ve doğu sınır kapılarımızda adet olurken, kamyon satışları da yüzde 83 artarak
zorunlu olarak devreye alınan 2.066 adet olarak gerçekleşti. Toplam ‘Ağır Ticari
Alper
Özel karantina kısıtlamalarının ya- Araç Pazarı’, 2021 Mart’ında bir önceki yılın Mart’ına
rattığı sefer kayıplarından kay- göre yüzde 198, çekici satışları yüzde 230 ve kamyon
naklandı. Ancak Avrupa ülkeleri özelinde ihracat ta- satışları da yüzde 151 arttı. 2021 Mart’ında ağır ticari
şımalarımız geçen yıl ile aynı seviyelerde kaldı, çünkü araç pazarı 2020 Mart’ına göre yüzde 198 artış göste-
UND olarak, Ticaret Bakanlığımızın yoğun desteğiyle, rerek 2.717 adet oldu.
sınırlarımızdan yük akışlarının kesilmemesi için hem
Kapıkule sınır kapımızda, hem de güneyde, Habur’da yaşanan kayıplar da eklendiğinde; 2020’de yurtdışına
‘Temassız Ticaret’ uygulamasının hayata geçirilme- yönelik karayolu ihracat taşımalarımız durmasa da
sini sağladık. Bu yenilikçi uygulama sayesinde Türk yine güçlüklerle mücadele etmek zorunda kalındığını
sürücüler ve yabancı sürücüler, sınırlarımızdan içeri söylüyor. Özel, Türkiye’den yurtdışına yapılan taşı-
girmeksizin araç veya yük değişimi yapabildi, taşıma- maların 1.219.658 seferlik bölümünü Türk araçları,
lar kesintisiz devam ettirilebildi.” 373.020 seferinin ise yabancı ülke plakalı araçlar ta-
Alper Özel, Rusya-Orta Asya tarafında da kapanan rafından gerçekleştirildiğini aktarıyor: “Türk araçları
sınır kapılarıyla eksilen güzergah alternatifleri, tran- geçen yıla oranla 80 bin sefer kaybetti. Yabancı araç-
sit taşımalarda uygulanan mevcut ücret ve kotalar, lar ise önceki yıla göre 3.665 adet daha fazla taşıma
pandeminin getirdiği ilave kısıtlama ve kontrollerle yaptı. 2020’de Türk araçlarının Doğu sınır kapıları-
34 KobiEfor 0D\ÜV