Page 446 - KobiEfor Şubat 2022
P. 446
layan hastanelere etkili bir çözüm sunmak-
tadır. Operasyon kontrolünü sağlayarak
ve operasyonları düzene sokarak hastane
yöneticilerine yardımcı olmaktadır. Hasta
bilgilerini toplama ve alma işlemlerini oto-
matik hale getirdiği için hasta bakımının
taleplerine daha iyi yanıt verir. Otomatik
ve akıllı bir hasta bilgisi akışını sağlaya-
rak, hastanelerin ve doktorların hastaları-
na daha iyi hizmet vermelerini sağlar. Ek
olarak, ERP kolay hasta kayıtları yönetimi,
azaltılmış evrak işi, çeşitli departmanlar
arasında daha hızlı bilgi akışı, daha fazla
örgütsel esneklik, güvenilir ve zamanında
bilgi, minimum envanter seviyeleri, azaltılmış israf, azaltılmış bekleme süreleri Hastane İnformasyon Tablosu
ve hastalar için kayıt süresinin azalması gibi yararlar da sağlamaktadır. Bu do- Kaynak: MLPCARE Sağlık Hizmetleri
laylı yararlar, hastanenin imajının iyileştirilmesine ve artan rekabet ortamında İnformasyon Sistemi
avantaj sağlamasına yol açacaktır. Bu sistemin hastanenin kârlılığını da artıra-
bileceği söylenebilir. (7)
Sonuç Kaynaklar
Sağlık kuruluşlarındaki ERP uygulamaları ile ilgili yapı- 1- Özhan, E. Çallı, L.2020. ERP Adaptasyon Sürecinde Başarı-
lan çalışmalarda, bu sistemin sağlık hizmetleri için büyük sızlık Nedenlerinin Tespiti. Sakarya Üniversitesi Fen Bilim-
önem arz ettiği, bu sistem ile birlikte bilgilerin zamanında leri Enstitüsü. Sakarya.
ve daha erişilebilir hale geldiği, kuruma teknolojik anlam- 2- Tevatiroğlu, E. (2007). Kurumsal Kaynak Planlama (ERP).
da güç kattığı, çalışanların performansını etkileyebildiği, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
hastaların kabulü ile ilgili süreçlerin daha iyi bir şekilde Aydın.
organize edildiği ve sınırlı olan kaynakların verimli bir 3- Pınar ve Erdem, S., “Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)
şekilde kullanılabildiği gözlemlenmiştir. ERP sistemleri- Kullanıcısı işletmelerin Memnuniyetlerini Ölçmeye Yönelik
nin hastane yöneticilerine kolaylık sağladığı, hizmetlerin Bir Araştırma”_İstanbul Üniversitesi Dergisi, S.2. İstanbul.
daha iyi sunulması noktasında katkı yaptığı, evrak işlerini 4- Aslan, Ş., Güzel, Ş. (2018). Endüstri 4.0 Gelişim Süreci ve
azalttığı ve toplamda kurum imajına olumlu katkı yaptığı, Sağlıkta Dijital Dönüşüm, International Congress On New
bilgilerin daha şeffaf hale geldiği somut sağlanan faydalar Horizons In Education And Social Sciences (ICES - 2019)
Proceedings, June 18-19, 2019, İstanbul.
olarak değerlendirilmektedir. Sonuç olarak, hasta ile ilgi-
li doğru kararların doğru zamanda alınmasına etki eden 5- Günaltay, M. (2018). Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi
faktörlerden biri de bilginin etkili ve verimli bir şekilde Personelinin Hastane Bilgi Sistemleri Konusundaki Görüş-
lerinin Değerlendirilmesi. Ankara.
eksiksiz olarak kullanılmasıdır. Bireylerin hayatlarının söz 6- Yalçın, G., Öztürk, Z. 2018. Hastanelerde Kurumsal Kay-
konusu olduğu bir kurumda bilginin hızlı bir şekilde elde nak Planlaması Sistemlerinin Kabulü ve Kullanımının
edilmesinin ve kullanılmasının önemi ise tartışılmaz bir Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeline Göre Değerlendi-
konudur. ERP’nin özellikle hastaneler için bilginin kulla- rilmesi: Ankara İli Örneği
nılması noktasında kuruma sağladığı faydalar yadsınamaz 7- Yağar, F. (2020). Sağlık Kuruluşlarındaki Kurumsal Kaynak
bir gerçektir. Planlama Sürecinin Değerlendirilmesi, IGUSABDER, 14
(2021): 420-435
8- https://onerbilisim.com/kurumsal-kaynak-planlama-en-
terprise-resource-planning-nedir/
9- http://www.saglikteknoloji.com/saglikta-kurumsal-kay-
nak-planlamasi-erp/
10- https://blog.atikeryazilim.com.tr/Blog/Saglik-Sektoru/Sag-
lik-Sektoru-Icin-ErpNin-Onemi
322 ERP SATIN ALMA REHBERİ