Page 121 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 121
nen kampanyalar aras›nda taksit avantajlar›, yüzde
50'nin üzerinde indirim ve promosyonlar var.
Ay takviminin 355 gün çekmesi nedeniyle rama-
zan ay›, 33 y›l sonra tekrar yaz aylar›na denk geldi.
Ramazan önümüzdeki 8 y›l boyunca da yaz aylar›na DONDURMASI HED‹YE
rastlayacak. Bu y›l yaklafl›k 15 saat oruç tutulacakken,
4 y›l arka arkaya oruçlu geçen süre artacak. Ramazan BAKLAVA
ay›n›n Haziran’a denk geldi¤i 2015'te 16 saate yak›n
oruç tutulacak. Yo¤un nem ve s›cak hava, bu y›l oruç Seyido¤lu yaz s›ca¤›nda tatl›
tutanlar›, özellikle de a¤›r iflte çal›flan veya d›fl me- yemekten vazgeçemeyenler için
kanda olanlar› zorlayacak. Yeterli su içmek çok önem- serinletici bir kampanya düzen-
li. Ancak ter, solunum ve idrarla s›v› kayb› gün boyu liyor. Türk mutfa¤›na has lez-
devam edecek, bu da elektrolit dengesini bozabilir. zetlerden baklavay› farkl› çeflit-
Sadece su içmek yerine flekersiz veya az flekerli veya lerde sunan Seyido¤lu, A¤ustos
fleker yerine bal ilave edilmifl kompostolar, ayran ve ay› sonuna kadar bir kg baklava ala-
maden suyu tüketmek sa¤l›k aç›s›ndan dikkat edilme- na yar›m kilo Marafl dondurmas› hediye
si gereken notlar aras›na al›nabilir. edecek. Seyido¤lu, baklavadan vazgeçemeyenler
için Gaziantep reçetesiyle üretti¤i, lezzeti ile ev
Zam beklenmiyor baklavas›n› aratmayan çeflitlerini klasik ve eks-
Her y›l Ramazan ay›nda g›dada yaflanan fiyat art›fl- pres ma¤azalarda sunuyor.
lar› bu y›l yerini düflüfle b›rakacak gibi görünüyor. Bu
y›l Ramazan ay›ndaki fiyatlar, bakliyat ürünlerinin ha- Geleneksel keyif Wow
sat zaman›na denk gelmesi ve rekoltenin yüksek ol- Convention Center’da
mas›yla tüketiciyi güldürecek. Meyve ve sebze fiyat- ‹stanbul'un en büyük konaklamal› kongre merke-
lar›nda da sektörün genelinde zam beklentisi yok. G›- zi WOW Istanbul Hotels & Convention Center 11 ay›n
da ürünleriyle ilgili Türkiye'nin nabz›n› en iyi tutacak sultan› Ramazan’da zengin iftar mönüleri ve gele-
konumda olan Türkiye Ziraatç›lar Odas› Baflkan› ‹bra- neksel e¤lence sunuyor. WOW Convention Center'da
him Yetkin, ramazanda g›da fiyatlar›n›n geçen y›la özellikle flirket ve özel gruplara yönelik 20 kifliden
göre yüzde 10-20 oran›nda ucuz olaca¤›n› belirterek 2000 kifliye kadar hizmet verebilecek 'Özel Ramazan
piyasay› flöyle analiz etti: "Bu y›l Ramazan’da hem Konsepti'nde, geleneksel Ramazan sofralar›n›n vaz-
bakliyat hem de meyve sebze'de bir art›fl beklemiyo- geçilmez tatlar› iftariyelikler, çorba, kebaplar ve tat-
ruz. Üretim oldukça iyi. Hasat›n yüzde 60'› bitti. Do- l›lardan oluflturulan alternatifli çok say›da mönüler
¤u Anadolu'nun bir k›sm› ve ‹ç Anadolu bölgeleri kal- haz›rland›. Sadrazam Sofras›, fiehzade Sofras› ve Pa-
d›. Geçen y›la göre g›da fiyatlar› yüzde 10-20 ucuz diflah Sofras› olarak üç ayr› mönüden oluflan özel if-
olacak. Sebze ve meyve üretiminde de bir s›k›nt›m›z tar sofralar›nda Türk ve Osmanl› mutfa¤›n›n en özel
yok. Bu y›lki üretim genel pazarda geçen y›la göre tatlar› bir araya getirildi. ‹ftar davetleri zengin mönü
daha yüksek. Pazar›n genelinde bir fiyat düflüflü e¤i- ve özenli servis yan›nda; geleneksel Ramazan su-
limi görüyoruz. Mesela domates, salatal›k ve birçok num ve e¤lencelerinin en güzel örnekleri olan boza-
yeflillik gurubunda fiyatlar oldukça düflük. Bu Rama- c›, flekerci, sema töreni, kavuklu ve piflekar gibi et-
zan vatandafl bol bol sebze meyve tüketebilecek." kinliklerle süslendi.
G›da ihracatç›lar›na f›rsat
Ramazan ay› dolay›s›yla Türkiye'nin en büyük ih-
racat portal› turkishexporter.net'e Müslüman ülkeler-
den g›da talepleri ya¤d›. Türkiye'nin bölge için
önemli bir g›da merkezi oldu¤unu ifade eden flirke-
tin Yönetim Kurulu Üyesi Nurettin Y›ld›ran, “Taze g›-
dadan kuru g›daya kadar zengin bir çeflitlilikte bin-
lerce talep almaya bafllad›k. Bize ulaflan bu taleple-
ri ve talep eden firmalar› g›da sektöründeki üyeleri-
mize servis ediyoruz” dedi. Bölgede ciddi bir pazar
oldu¤una iflaret eden Y›ld›ran, g›da ifliyle u¤raflan ve
d›flar›ya aç›lmak isteyen firmalar için bunu bir f›rsat
olarak gördüklerini ifade etti. Arap ülkelerinin Türk
ürünlerinin kalitesine olan güveninin ihracat rakam-
lar›m›za yans›d›¤›n› söyleyen Y›ld›ran, Orta Do¤u ile
ifl hacminin her geçen gün geniflledi¤ini ve bunun ilk
kez ihracat yapacak olan Türk üreticisini cesaretlen-
dirdi¤inin alt›n› çizdi.
A¤ustos 2011 KobiEfor 121