Page 121 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 121

nen kampanyalar aras›nda taksit avantajlar›, yüzde
           50'nin üzerinde indirim ve promosyonlar var.
              Ay takviminin 355 gün çekmesi nedeniyle rama-
           zan ay›, 33 y›l sonra tekrar yaz aylar›na denk geldi.
           Ramazan önümüzdeki 8 y›l boyunca da yaz aylar›na         DONDURMASI HED‹YE
           rastlayacak. Bu y›l yaklafl›k 15 saat oruç tutulacakken,
           4 y›l arka arkaya oruçlu geçen süre artacak. Ramazan              BAKLAVA
           ay›n›n Haziran’a denk geldi¤i 2015'te 16 saate yak›n
           oruç tutulacak. Yo¤un nem ve s›cak hava, bu y›l oruç  Seyido¤lu yaz s›ca¤›nda tatl›
           tutanlar›, özellikle de a¤›r iflte çal›flan veya d›fl me-  yemekten vazgeçemeyenler için
           kanda olanlar› zorlayacak. Yeterli su içmek çok önem-  serinletici bir kampanya düzen-
           li. Ancak ter, solunum ve idrarla s›v› kayb› gün boyu  liyor. Türk mutfa¤›na has lez-
           devam edecek, bu da elektrolit dengesini bozabilir.  zetlerden baklavay› farkl› çeflit-
           Sadece su içmek yerine flekersiz veya az flekerli veya  lerde sunan Seyido¤lu, A¤ustos
           fleker yerine bal ilave edilmifl kompostolar,  ayran ve  ay› sonuna kadar bir kg baklava ala-
           maden suyu tüketmek sa¤l›k aç›s›ndan dikkat edilme-  na yar›m kilo Marafl dondurmas› hediye
           si gereken notlar aras›na al›nabilir.              edecek. Seyido¤lu, baklavadan vazgeçemeyenler
                                                              için Gaziantep reçetesiyle üretti¤i, lezzeti ile ev
              Zam beklenmiyor                                 baklavas›n› aratmayan çeflitlerini klasik ve eks-
              Her y›l Ramazan ay›nda g›dada yaflanan fiyat art›fl-  pres ma¤azalarda sunuyor.
           lar› bu y›l yerini düflüfle b›rakacak gibi görünüyor. Bu
           y›l Ramazan ay›ndaki fiyatlar, bakliyat ürünlerinin ha-  Geleneksel keyif Wow
           sat zaman›na denk gelmesi ve rekoltenin yüksek ol-  Convention Center’da
           mas›yla tüketiciyi güldürecek. Meyve ve sebze fiyat-  ‹stanbul'un en büyük konaklamal› kongre merke-
           lar›nda da sektörün genelinde zam beklentisi yok. G›-  zi WOW Istanbul Hotels & Convention Center 11 ay›n
           da ürünleriyle ilgili Türkiye'nin nabz›n› en iyi tutacak  sultan› Ramazan’da zengin iftar mönüleri ve gele-
           konumda olan Türkiye Ziraatç›lar Odas› Baflkan› ‹bra-  neksel e¤lence sunuyor. WOW Convention Center'da
           him Yetkin, ramazanda g›da fiyatlar›n›n geçen y›la  özellikle flirket ve özel gruplara yönelik 20 kifliden
           göre yüzde 10-20 oran›nda ucuz olaca¤›n› belirterek  2000 kifliye kadar hizmet verebilecek 'Özel Ramazan
           piyasay› flöyle analiz etti: "Bu y›l Ramazan’da hem  Konsepti'nde, geleneksel Ramazan sofralar›n›n vaz-
           bakliyat hem de meyve sebze'de bir art›fl beklemiyo-  geçilmez tatlar› iftariyelikler, çorba, kebaplar ve tat-
           ruz. Üretim oldukça iyi. Hasat›n yüzde 60'› bitti. Do-  l›lardan oluflturulan alternatifli çok say›da mönüler
           ¤u Anadolu'nun bir k›sm› ve ‹ç Anadolu bölgeleri kal-  haz›rland›. Sadrazam Sofras›, fiehzade Sofras› ve Pa-
           d›. Geçen y›la göre g›da fiyatlar› yüzde 10-20 ucuz  diflah Sofras› olarak üç ayr› mönüden oluflan özel if-
           olacak. Sebze ve meyve üretiminde de bir s›k›nt›m›z  tar sofralar›nda Türk ve Osmanl› mutfa¤›n›n en özel
           yok. Bu y›lki üretim genel pazarda geçen y›la göre  tatlar› bir araya getirildi. ‹ftar davetleri zengin mönü
           daha yüksek. Pazar›n genelinde bir fiyat düflüflü e¤i-  ve özenli servis yan›nda;  geleneksel Ramazan su-
           limi görüyoruz. Mesela domates, salatal›k ve birçok  num ve e¤lencelerinin en güzel örnekleri olan boza-
           yeflillik gurubunda fiyatlar oldukça düflük. Bu Rama-  c›, flekerci, sema töreni, kavuklu ve piflekar gibi et-
           zan vatandafl bol bol sebze meyve tüketebilecek."  kinliklerle süslendi.
              G›da ihracatç›lar›na f›rsat
              Ramazan ay› dolay›s›yla Türkiye'nin en büyük ih-
           racat portal› turkishexporter.net'e Müslüman ülkeler-
           den g›da talepleri ya¤d›. Türkiye'nin bölge için
           önemli bir g›da merkezi oldu¤unu ifade eden flirke-
           tin Yönetim Kurulu Üyesi Nurettin Y›ld›ran, “Taze g›-
           dadan kuru g›daya kadar zengin bir çeflitlilikte bin-
           lerce talep almaya bafllad›k. Bize ulaflan bu taleple-
           ri ve talep eden firmalar› g›da sektöründeki üyeleri-
           mize servis ediyoruz” dedi. Bölgede ciddi bir pazar
           oldu¤una iflaret eden Y›ld›ran, g›da ifliyle u¤raflan ve
           d›flar›ya aç›lmak isteyen firmalar için bunu bir f›rsat
           olarak gördüklerini ifade etti. Arap ülkelerinin Türk
           ürünlerinin kalitesine olan güveninin ihracat rakam-
           lar›m›za yans›d›¤›n› söyleyen Y›ld›ran, Orta Do¤u ile
           ifl hacminin her geçen gün geniflledi¤ini ve bunun ilk
           kez ihracat yapacak olan Türk üreticisini cesaretlen-
           dirdi¤inin alt›n› çizdi.
                                                                                    A¤ustos 2011 KobiEfor 121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126