Page 122 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 122
DOSYA/RAMAZAN
ETS‹Z Ç‹⁄ KÖFTE Z‹NC‹R‹
KOMAGENE
Üretime 2004 y›l›nda bafllayan Komagene, k›-
sa sürede ürün ve hizmet kalitesiyle Türkiye’nin
lider etsiz çi¤ köfte zinciri oldu. 2009 y›l›nda SU-
PERGRUP bünyesinde kurulan Yörpafl Yöresel
Yiyecekler A.fi. taraf›ndan sat›n al›nan Komage-
ne’nin bugün 3’ü kendi bayisi olmak üzere
franchise ile birlikte toplam 225 flubesi bulunu-
yor. Üretim, pazarlama, sat›fl, lojistik, zincir ve
franchise alanlar›nda komple ürün ve hizmet
ürettiklerini ifade eden Yörpafl Yöresel Yiyecek-
ler A.fi.’nin G›da Mühendisi Engin Seyyar, etsiz
çi¤ köfte lezzetinin uluslararas› pazarlarda da
‹FTAR SOFRALARININ “TATLI” yer bulmas› için çal›flt›klar›n›, önümüzdeki y›llar-
M‹SAF‹R‹ GÜLLAÇ da yurtd›fl›na aç›lmay› planlad›klar›n› aç›kl›yor.
Seyyar, sektörde rekabetin artmaya bafllad›¤›n›
Özsüt, Ramazan ay›n› klasik bir lezzet olan ve her köfle bafl›nda yeni bir çi¤ köfte markas›-
“güllaç”la karfl›l›yor. ‹ftar yeme¤inizi en “tatl›” n›n ortaya ç›kmaya bafllad›¤›n› söylüyor. Seyyar,
flekilde sonland›rman›z› sa¤layacak olan güllaç, etsiz çi¤ köftenin yan›nda kuru dolma, humus,
Özsüt flubelerinde frambuazl› ve klasik olmak içli köfte, saray flerbeti gibi yöresel tatlar› da
üzere iki çeflidiyle sat›fla sunuluyor. Klasik gül- müflterisine sunan Komagene’nin fark›n› flöyle
laçta bol sütle ›slat›lm›fl yapraklar›n aras›nda ba- anlat›yor: “Müflteriyi karfl›lama, beklentilerini
dem, f›nd›k ve ceviz kullan›l›rken üzeri antepf›s- anlama, ürünleri tatt›rma, isteklerini karfl›lama,
t›¤› ve kiraz flekeri ile süsleniyor. Yenilik arayan- u¤urlama ve paket servis gibi unsurlar Komage-
lar›n ilk tercihi olacak frambuazl› güllaçta ise bol ne fark›n› oluflturur.” Seyyar, Komagene’nin or-
süt içeren yapraklar›n aras›nda frambuaz, beyaz ta vadedeki hedefini ise “çi¤ köftedeki liderli¤i-
çikolata ve antepf›st›¤› parçalar›yla haz›rlanm›fl ni paralel ürünlerle geniflletmek, üretimini böl-
özel bir kat bulunuyor. gelerde yapmak” olarak özetliyor.
Saray’dan Seyr-i Sefa
Saray, Ramazan Bayram›’nda
Hacivat ve Karagöz’le birlikte
Seyr-i Sefa’ya ç›k›yor. Haci-
vat ve Karagöz’ün resimle-
riyle süslü kutusunda 2 farkl›
lezzet çeflidi sunan Seyr-i Sefa, tüm çi-
kolata severlere ayn› kutudan sesleniyor. Seyr-i
Sefa; sütlü ve bitter olmak üzere kakaolu spesiyal
çeflitleriyle Ramazan ay›n›n sembolü olan Hacivat
Karagöz ikilisini geleneksel bayram sohbetlerine de
ortak edecek.
BAHARATTA 40 YILLIK TECRÜBE
2006 y›l›nda kurulan Serdinel Baharat G›da Tar›m Ürünleri Sanayi ve Ticaret Ltd. fiti.
k›rm›z› tatl› toz biber, k›rm›z› tatl› pul biber, kekik, kimyon ve kiflnifl baharatlar›n› üreti-
yor. fiirketin Genel Müdürü Abidin Gürsu, kurulufl itibar›yla her ne kadar genç ve dinamik
bir yap›da olsalar da köklerinin sektörde var olan 40 y›ll›k aile tecrübesine dayand›¤›n›
belirtiyor. Yüksek kaliteye dayal› üretim, g›da güvenli¤i ve g›da güvencesinin sa¤lanmas›
ad›na yenilikleri takip ettiklerine iflaret eden Gürsu, “Kaliteli ürünü üretmenin ana flartla-
r›ndan biri iyi hammaddeyi do¤ru zamanda, bilinçli tedarik etmektir. K›rm›z› biberin dün-
ya literatürünü iyi bilen Serdinel, bu sayede do¤ru hammaddeyi, do¤ru zamanda, do¤ru
yerlerden temin eder” diyor. Kaliteli ürünün sadece iyi hammadde tedarikinden ibaret ol-
mad›¤›n› vurgulayan Gürsu, ‹SO 22000-2005 ve ISO 9001-2008 kalite ve g›da güvenli¤i
yönetim sistemini oturttuklar›n› ve üretimini bu do¤rultuda sürdürdüklerini söylüyor.
122 KobiEfor A¤ustos 2011