Page 120 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 120
DOSYA/RAMAZAN
‘Türkiye G›da Sektörü’nün y›ll›k ekstras›
Ramazan ekonomisi
‹lkyaz ürünleri nedeniyle tah›l tüketiminden çok meyve tüketimi olacak.
Ramazan ay› boyunca ticaretin Ortado¤u boyutu da artacak.
M üslüman dünyas›nda kutsal ay› Ramazan, te belirgin bir canlanma yaratan Ramazan ay›nda böl-
manevi-moral bak›m›ndan yaratt›¤› etkinin
gesine göre, yüzde yirmi ile yüzde otuz aras›nda artan
yan›nda özel bir ekonomik anlam da tafl›r. 1
oranda g›da sat›fl› gerçekleflir; flekerleme, tatl› ürünle-
milyar 600 milyon civar›nda, muazzam bir
lemlerinde bir art›fl yaflan›r. Ramazan’›n son y›llarda
tüketici kitle hareketlenir. T›pk› Hristiyan dünyas›n›n ri, et ve et mamulleri gibi hemen hemen tüm g›da ka-
“Weihnachten ekonomisi” gibi. Ramazan haz›rl›klar›y- özellikle perakendenin ölü sezonu yaz aylar›na denk
la bafllayan ekonomik hareketlilik bayram sonras›na gelmesiyle yaflanan hareketlilik perakendecilerin de
kadar devam eder. G›da ve içecek yönünden art›fl gös- sat›fllar›n› artt›rd›. Birçok perakendeci sat›fllar› daha da
teren tüketim bayram›n da yaklaflmas›yla giyim sektö- cazip hale getirmek için kampanyaya haz›rland›. Ölü
rüne do¤ru da kayar. Piyasalar ve uluslararas› ticaret- sezonu daha da harekelendirmek amac›yla düzenle-
ZAMSIZ RAMAZAN MÜJDES‹
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Baflka-
n› Selamet Aygün, federasyona üye 275 market zincirinin Ramazan
boyunca zam yapmayaca¤›n› aç›klad›. Baz› kesimlerin Ramazan
f›rsatç›l›¤› yapt›¤›n› vurgulayan Aygün, “Federasyon üyesi market-
ler kurdu¤umuz FAYDA A.fi. ile ortak sat›n alma yap›yor ve fiyat
avantaj› sa¤l›yoruz. Ramazan’›n yaz aylar›na gelmesi nedeniyle ya-
flanan sebze-meyve bollu¤u, Türkiye’de üretilen k›rm›z› mercimek-
pirinç gibi bakliyat rekoltelerinin yüksek olmas› zams›z Ramazan
geçirme karar›m›z› destekliyor” diye konufltu.
120 KobiEfor A¤ustos 2011