Page 120 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 120

DOSYA/RAMAZAN






































                               ‘Türkiye G›da Sektörü’nün y›ll›k ekstras›





                Ramazan ekonomisi

                     ‹lkyaz ürünleri nedeniyle tah›l tüketiminden çok meyve tüketimi olacak.
                           Ramazan ay› boyunca ticaretin Ortado¤u boyutu da artacak.

           M        üslüman dünyas›nda kutsal ay› Ramazan,  te belirgin bir canlanma yaratan Ramazan ay›nda böl-
                    manevi-moral bak›m›ndan yaratt›¤› etkinin
                                                            gesine göre, yüzde yirmi ile yüzde otuz aras›nda artan
                    yan›nda özel bir ekonomik anlam da tafl›r. 1
                                                            oranda g›da sat›fl› gerçekleflir; flekerleme, tatl› ürünle-
                    milyar 600 milyon civar›nda, muazzam bir
                                                            lemlerinde bir art›fl yaflan›r.  Ramazan’›n son y›llarda
           tüketici kitle hareketlenir. T›pk› Hristiyan dünyas›n›n  ri, et ve et mamulleri gibi hemen hemen tüm g›da ka-
           “Weihnachten ekonomisi” gibi. Ramazan haz›rl›klar›y-  özellikle perakendenin ölü sezonu yaz aylar›na denk
           la bafllayan ekonomik hareketlilik bayram sonras›na  gelmesiyle yaflanan hareketlilik perakendecilerin de
           kadar devam eder. G›da ve içecek yönünden art›fl gös-  sat›fllar›n› artt›rd›. Birçok perakendeci sat›fllar› daha da
           teren tüketim bayram›n da yaklaflmas›yla giyim sektö-  cazip hale getirmek için kampanyaya haz›rland›.  Ölü
           rüne do¤ru da kayar. Piyasalar ve uluslararas› ticaret-  sezonu daha da harekelendirmek amac›yla düzenle-

                      ZAMSIZ RAMAZAN MÜJDES‹

             Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Baflka-
             n› Selamet Aygün, federasyona üye 275 market zincirinin Ramazan
             boyunca zam yapmayaca¤›n› aç›klad›.  Baz› kesimlerin Ramazan
             f›rsatç›l›¤› yapt›¤›n› vurgulayan Aygün,  “Federasyon üyesi market-
             ler kurdu¤umuz FAYDA A.fi. ile ortak sat›n alma yap›yor ve fiyat
             avantaj› sa¤l›yoruz. Ramazan’›n yaz aylar›na gelmesi nedeniyle ya-
             flanan sebze-meyve bollu¤u, Türkiye’de üretilen k›rm›z› mercimek-
             pirinç gibi bakliyat rekoltelerinin yüksek olmas› zams›z Ramazan
             geçirme karar›m›z› destekliyor” diye konufltu.


           120 KobiEfor A¤ustos 2011
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125