Page 124 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 124
DOSYA/RAMAZAN
Mutfakta bitinceye
kadar garanti veriyor
Kurulufl hikayesi 1960’l› y›llara
dayanan Ba¤dat Baharatlar›,
1989 y›l›nda Ankara Sincan Or-
ganize Sanayi Bölgesi’nde 10 bin GIDA ‹LE ‹LG‹L‹ HER YERDE
metrekare üzerine 3 bin 500 Serdar G›da Sanayi 2002 y›l›nda g›da sektö-
metrekare kapal› alanda Türki- ründeki deneyimlerini giriflimcilikle birlefltiren iki
ye’nin ilk baharat fabrikas›n› ku- ortak Habib Albayrak ve Hakan Özdo¤an taraf›n-
rar. Kurucu Mustafa Danac› he- dan kuruldu. Kurulduklar› günden bu yana önle-
defini kalite, sistem ve dürüstlük rine koyduklar› hedefleri sa¤lam ad›mlarla hayata
ilkesine dayand›r›p buna tekno- geçirdiklerini belirten ortaklar, kaliteli ve ekono-
loji ve bilimselli¤i de katarak, en mik ürünlerle iyi ve h›zl› hizmet sunarak yüzde
kaliteli ürünleri tüketiciye sun- yüz müflteri memnuniyeti ilkesiyle hareket ettikle-
may› temel prensip edinir. ‹kinci rinin alt›n› çiziyor. Pastane, restoran, kebapç›,
fabrika 2005 y›l›nda Kahraman- cafe, otel, okul kantini ve büfelere g›da ve temiz-
marafl'ta 30 bin metrekarelik lik malzemeleri tedarik eden Serdar G›da, Tar›m
alanda aç›l›r. Türkiye’nin ve Or- Bakanl›¤›’ndan onayl› üretim izin belgelerinin ya-
tado¤u’nun en büyük baharat fabrikas› özelli¤i tafl›yan n› s›ra ISO 9001 ve ISO 22000 Kalite Yönetim Bel-
tesis biber y›kama-kurutma ifllemlerinin; baharat, flifa- gesi’ne de sahip. Serdar G›da’n›n ürün portfö-
l› bitki sular› ve ya¤ üretiminin gerçeklefltirildi¤i, son yünde ise bakliyat, baharat, kuruyemifl ve pasta-
derece modern tesisleriyle tüm sektöre örnek olacak c›l›k malzemeleri, zeytinya¤›, margarin, po¤aça ve
nitelikler tafl›yor. baklava ya¤› gibi spesifik
Ba¤dat Baharatlar› Yönetim Kurulu Üyesi Yüksel Da- ürünlerin yan›nda salça, be-
nac›, flirketin kalite politikas›n› flöyle aç›kl›yor: “Sa¤l›k- zelye, m›s›r gibi konserve
l› ve kaliteli ürünleri tüketiciye sunmak, tüketicide ka- ürünler, un çeflitleri, toz fle-
lite bilincini oluflturmak, rekabet ad›na kaliteden taviz ker, pudra flekeri, kesme
vermemek. Bunun için sistematik, disiplinli, detayl› ve fleker, maya, limon suyu,
süreklilik gösteren bir çal›flma içinde olmak ve stan- sirke, makarna, ketçap, ma-
dart kalitede ürünü ilkeler do¤rultusunda üretmek.” yonez, çikolata malzemele-
TSE, Türk G›da Kodeksi ve HACCP belgelerinin yan› ri, çay, kahve gibi 700 kalem ürün bulunuyor.
s›ra ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi ile Habib Albayrak, ürün portföylerini sürekli ge-
ISO 22000-2005 belgelerinin Ba¤dat Baharatlar›’n›n en lifltirdiklerini belirterek, 300’ün üzerinde müflteri-
somut kalite göstergesi oldu¤una iflaret eden Danac›, ye hizmet verdiklerini söylüyor. “G›dayla ilgili her
flunlar› söylüyor: yerdeyiz” diyen Albayrak, flunlar› ifade ediyor:
“Kalite kontrolleri, üretim öncesinden bafllay›p “Müflterilerimize temizlik ürünleri de sunuyoruz.
ürün tüketiciye ulaflana kadar devam eder. Paketleme Amac›m›z g›dayla ilgili her alanda müflteriye hiz-
aflamas›n›n otomasyona dayal› olarak yap›lmas› ve met verip rekabet flans›m›z› artt›rmak. Tedarikçi-
kulland›¤›m›z teknoloji sayesinde ürünlerimizin afla- ler olarak en büyük s›k›nt›m›z sermaye ile ilgili
toksinden ar›nd›r›lmas›, hijyene ve insan sa¤l›¤›na ve- oluyor. Çeflit artt›kça nakliyat, depolama gibi so-
rilen önemin kan›t›d›r. Ba¤dat Baharatlar›’n› di¤er ba- runlar›n yan›nda merdiven alt› imalat en büyük s›-
harat markalar›ndan ay›ran baflka bir özellik ise ürün- k›nt›lardan biri.” Büyümeyle ilgili hedeflerini tut-
lere verilen sonsuz garantidir. Bu garanti, ‘Mutfa¤›n›z- turduklar›n› ifade eden Hakan Özdo¤an ise art›k
da Bitinceye Kadar Garantilidir’ slogan› ile lanse edil- dondurulmufl ürün alan›na girmek istediklerini
mektedir. Tüketici memnun olmad›¤› ürünü firmam›za belirtiyor: “Dondurulmufl g›da ifli için altyap› ça-
bildirdi¤i takdirde, Türkiye’nin neresinde olursa olsun l›flmalar›na bafllad›k. Art›k konserve olay› bitiyor.
24 saat içinde ürün yenisi ile de¤ifltirilir ya da paras› Aflç›lar y›kanm›fl temizlenmifl ürünleri kullanmak
iade edilir.” Da¤›t›m ve pazarlama kendi bünyelerinde- istiyor. Maliyet aç›s›ndan dondurulmufl ürünler
ki pazarlama flirketleri ve bölge müdürlükleri ka- konserveden daha uygun.” Özdo¤an, Ramazan
nal› ile yap›l›yor. ‹ç ve d›fl pazardaki yo¤un ta- ay›na özel firmalar için kumanya paketleri de ha-
lepleri karfl›l›yor. Tüketici al›flkanl›klar›na yan›t z›rlad›klar›n›n alt›n› çiziyor. Paketlere en kaliteli
verebilecek her türlü teknolojik altyap› mev- ürünleri koyduklar›n› belirten Özdo¤an, “Rama-
cut. Firma baharat ve di¤er ürünlerini ABD, zan paketi fiyatlar›nda marketlerle aram›zda fark
Avrupa ülkeleri ve Türk-i Cumhuriyetle- ç›kabilir. Çünkü biz 20 tane tüketilemeyecek
ri’nin mutfaklar›na tafl›yor. Firman›n, ürün yerine 15 tane kaliteli ürün yerlefltiriyoruz
500’e yak›n çal›flan› var. Ulusla- paketlere ve bu her y›l ayn› müflterilerin bizden
raras› bir marka olma siparifl almas›n› sa¤l›yor” diyor.
misyonu edinilmifl.
124 KobiEfor A¤ustos 2011