Page 124 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 124

DOSYA/RAMAZAN



            Mutfakta bitinceye
            kadar garanti veriyor

                                Kurulufl hikayesi 1960’l› y›llara
                              dayanan Ba¤dat Baharatlar›,
                              1989 y›l›nda Ankara Sincan Or-
                              ganize Sanayi Bölgesi’nde 10 bin  GIDA ‹LE ‹LG‹L‹ HER YERDE
                              metrekare üzerine 3 bin 500      Serdar G›da Sanayi 2002 y›l›nda g›da sektö-
                              metrekare kapal› alanda Türki-  ründeki deneyimlerini giriflimcilikle birlefltiren iki
                              ye’nin ilk baharat fabrikas›n› ku-  ortak Habib Albayrak ve Hakan Özdo¤an taraf›n-
                              rar. Kurucu Mustafa Danac› he-  dan kuruldu. Kurulduklar› günden bu yana önle-
                              defini kalite, sistem ve dürüstlük  rine koyduklar› hedefleri sa¤lam ad›mlarla hayata
                              ilkesine dayand›r›p buna tekno-  geçirdiklerini belirten ortaklar, kaliteli ve ekono-
                              loji ve bilimselli¤i de katarak, en  mik ürünlerle iyi ve h›zl› hizmet sunarak yüzde
                              kaliteli ürünleri tüketiciye sun-  yüz müflteri memnuniyeti ilkesiyle hareket ettikle-
                              may› temel prensip edinir. ‹kinci  rinin alt›n› çiziyor.  Pastane, restoran, kebapç›,
                              fabrika 2005 y›l›nda Kahraman-  cafe, otel, okul kantini ve büfelere g›da ve temiz-
                              marafl'ta 30 bin metrekarelik   lik malzemeleri tedarik eden Serdar G›da, Tar›m
                              alanda aç›l›r. Türkiye’nin ve Or-  Bakanl›¤›’ndan onayl› üretim izin belgelerinin ya-
           tado¤u’nun en büyük baharat fabrikas› özelli¤i tafl›yan  n› s›ra ISO 9001 ve ISO 22000 Kalite Yönetim Bel-
           tesis biber y›kama-kurutma ifllemlerinin; baharat, flifa-  gesi’ne de sahip.  Serdar G›da’n›n ürün portfö-
           l› bitki sular› ve ya¤ üretiminin gerçeklefltirildi¤i,  son  yünde ise bakliyat, baharat, kuruyemifl ve pasta-
           derece modern tesisleriyle tüm sektöre örnek olacak  c›l›k malzemeleri, zeytinya¤›, margarin, po¤aça ve
           nitelikler tafl›yor.                               baklava ya¤› gibi spesifik
              Ba¤dat Baharatlar› Yönetim Kurulu Üyesi Yüksel Da-  ürünlerin yan›nda salça, be-
           nac›, flirketin kalite politikas›n› flöyle aç›kl›yor: “Sa¤l›k-  zelye, m›s›r gibi konserve
           l› ve kaliteli ürünleri tüketiciye sunmak, tüketicide ka-  ürünler, un çeflitleri, toz fle-
           lite bilincini oluflturmak, rekabet ad›na kaliteden taviz  ker, pudra flekeri, kesme
           vermemek.  Bunun için sistematik, disiplinli, detayl› ve  fleker, maya, limon suyu,
           süreklilik gösteren bir çal›flma içinde olmak ve stan-  sirke, makarna, ketçap, ma-
           dart kalitede ürünü ilkeler do¤rultusunda üretmek.”   yonez, çikolata malzemele-
              TSE, Türk G›da Kodeksi ve HACCP belgelerinin yan›  ri, çay, kahve gibi 700 kalem ürün bulunuyor.
           s›ra ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi ile  Habib Albayrak, ürün portföylerini sürekli ge-
           ISO 22000-2005 belgelerinin Ba¤dat Baharatlar›’n›n en  lifltirdiklerini belirterek, 300’ün üzerinde müflteri-
           somut kalite göstergesi oldu¤una iflaret eden Danac›,  ye hizmet verdiklerini söylüyor. “G›dayla ilgili her
           flunlar› söylüyor:                                 yerdeyiz” diyen Albayrak, flunlar› ifade ediyor:
              “Kalite kontrolleri, üretim öncesinden bafllay›p  “Müflterilerimize temizlik ürünleri de sunuyoruz.
           ürün tüketiciye ulaflana kadar devam eder.  Paketleme  Amac›m›z g›dayla ilgili her alanda müflteriye hiz-
           aflamas›n›n otomasyona dayal› olarak yap›lmas› ve  met verip rekabet flans›m›z› artt›rmak. Tedarikçi-
           kulland›¤›m›z teknoloji sayesinde ürünlerimizin afla-  ler olarak en büyük s›k›nt›m›z sermaye ile ilgili
           toksinden ar›nd›r›lmas›, hijyene ve insan sa¤l›¤›na ve-  oluyor. Çeflit artt›kça nakliyat, depolama gibi so-
           rilen önemin kan›t›d›r.  Ba¤dat Baharatlar›’n› di¤er ba-  runlar›n yan›nda merdiven alt› imalat en büyük s›-
           harat markalar›ndan ay›ran baflka bir özellik ise ürün-  k›nt›lardan biri.” Büyümeyle ilgili hedeflerini tut-
           lere verilen sonsuz garantidir. Bu garanti, ‘Mutfa¤›n›z-  turduklar›n› ifade eden Hakan Özdo¤an ise art›k
           da Bitinceye Kadar Garantilidir’ slogan› ile lanse edil-  dondurulmufl ürün alan›na girmek istediklerini
           mektedir. Tüketici memnun olmad›¤› ürünü firmam›za  belirtiyor: “Dondurulmufl g›da ifli için altyap› ça-
           bildirdi¤i takdirde, Türkiye’nin neresinde olursa olsun  l›flmalar›na bafllad›k. Art›k konserve olay› bitiyor.
           24 saat içinde ürün yenisi ile de¤ifltirilir ya da paras›  Aflç›lar y›kanm›fl temizlenmifl ürünleri kullanmak
           iade edilir.” Da¤›t›m ve pazarlama kendi bünyelerinde-  istiyor. Maliyet aç›s›ndan dondurulmufl ürünler
           ki pazarlama flirketleri ve bölge müdürlükleri ka-  konserveden daha uygun.” Özdo¤an, Ramazan
           nal› ile yap›l›yor. ‹ç ve d›fl pazardaki yo¤un ta-  ay›na özel firmalar için kumanya paketleri de ha-
           lepleri karfl›l›yor. Tüketici al›flkanl›klar›na yan›t  z›rlad›klar›n›n alt›n› çiziyor. Paketlere en kaliteli
           verebilecek her türlü teknolojik altyap› mev-     ürünleri koyduklar›n› belirten Özdo¤an, “Rama-
           cut. Firma baharat ve di¤er ürünlerini ABD,       zan paketi fiyatlar›nda marketlerle aram›zda fark
           Avrupa ülkeleri ve Türk-i Cumhuriyetle-           ç›kabilir.  Çünkü biz 20 tane tüketilemeyecek
           ri’nin mutfaklar›na tafl›yor. Firman›n,            ürün yerine 15 tane kaliteli ürün yerlefltiriyoruz
           500’e yak›n çal›flan› var. Ulusla-                 paketlere ve bu her y›l ayn› müflterilerin bizden
           raras› bir marka olma                             siparifl almas›n› sa¤l›yor” diyor.
           misyonu edinilmifl.

           124 KobiEfor A¤ustos 2011
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129