Page 126 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 126

DOSYA/RAMAZAN



           Kalitesiyle fark yarat›yor

                           G›da ve bakliyat piyasas›nda 1980
                         y›l›ndan bu yana faaliyet gösteren Din-
                         çer G›da, 1992 y›l›ndan beri Ümrani-
                         ye’de bulunan kendi binas›nda hizmet
                         veriyor. Dinçer G›da, ürün portföyün-      ANTEP’TE BAfiLAYIP
                              de Marmara ve Trakya Bölge-
                               si’nde üretilen Baldo ve Os-       DÜNYAYA YAYILAN TAT
                               manc›k pirinç çeflitleri, Gazian-
                               tep ve Mardin’de üretilen k›r-  Baklava deyince ilk akla gelen firmalardan biri
                               m›z› mercimek, pilavl›k, köftelik  Güllüo¤lu. 1871 y›l›nda Antep’te bafllayan Güllüo¤-
                              ve çi¤köftelik bulgur çeflitleri,  lu hikayesi ustal›¤›n kuflaklar boyu devam ettirilme-
                  Yozgat ve Çorum’da üretilen yeflil mercimek,  siyle global bir markaya dönüflür. Mustafa Güllü,
           Nevflehir ve Gülflehir’de üretilen nohut, Erzincan ve  1949 y›l›nda ‹stanbul’da ilk dükkan› açar, ancak ra-
           Konya’da dermason fasulye, battal fasulye çeflitleri,  hats›zl›¤›ndan dolay› 1960’da tekrar memleketine
           Ni¤de’de yetifltirilen barbunya fasulyesi yer al›yor. Din-  döner. Bu arada Gaziantep’te amcas›n›n yan›nda
           çer G›da Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Tevfik Din-  baklava tepsisi y›kayarak mesle¤e bafllayan büyük
           çer, ürünlerinde kalite ve hijyen unsurunu ön planda  o¤ul Nejat Güllü, seneler içerisinde baklava ustas›
           tuttuklar›n› ve kalite süreklili¤ine önem verdiklerini  olur. 1969 y›l›nda, ‹stanbul’a gelerek dükkan›n ba-
           söylüyor. Türkiye’nin yurtd›fl›ndaki Türk mal› imaj›na  fl›na geçer ve radikal kararlar alarak dünya marka-
           katk› sa¤layacak bir anlay›flla ve sorumlulukla üretim  s› olma yolunda ilk ad›mlar› atar. 1976 y›l›nda da-
           yapt›klar›n› belirten Dinçer, ürünlerinin Türk G›da Ko-  ha büyük, daha ifllek bir nokta olan Karaköy’e ta-
           deksi’ne uygun, Tar›m Bakanl›¤›’ndan üretim izni serti-  fl›nmaya karar verir. Art›k dükkanda lokum ve çiko-
           fikalar›na sahip oldu¤unu ifade ediyor.  Bakliyat ürün-  lata gibi farkl› ürünlerin de sat›fl› gerçeklefltirilir. Ne-
           lerinde kalite, hijyen ve ürün kalitesinde süreklili¤iyle  jat Güllü’nün akl›nda iki hedef vard›r: fiubeleflmek
           aran›l›r bir marka olmay› hedeflediklerini aktaran Din-  ve dünyaya aç›lmak. 1985 y›l›nda ba-
           çer, ihracatlar›nda Almanya’n›n ilk s›rada yer ald›¤›n›  bas›ndan ve kardefllerinden ay-
           anlat›yor.  Dinçer G›da ayr›ca Fransa, Belçika, ‹sveç,  r›lan Nejat Güllü, önce Ha-
           Irak, Arnavutluk ve Kosova’ya dökme ve paket bakliyat  sanpafla’da bir baklava
           ürünlerini ihraç ediyor. Dinçer, flunlar› söylüyor: “Yeni  imalathanesi, ard›ndan
           ürün gelifltirme sürekli gündemimizde olan bir konu-  M›s›r Çarfl›s›’nda ilk Gül-
           dur. Pazar pay›n›n artt›r›lmas› ve sektörel etkinlik için  lüo¤lu flubesini açar. Bu
           Ar-Ge çal›flmas› son derece önemlidir. Firmam›z›n k›sa  flubenin aç›lmas› ile bir-
           vadeli hedefi, dinamik ve kurumsal bir kimlik yap›s›yla  likte dünyaya Güllüo¤lu
           yurtiçinde ve yurtd›fl›nda sat›fl noktalar›n›n say›s›n› art-  lezzetinin  ulaflt›r›lmas›
           t›rmakt›r. Uzun vadeli hedefimizde ise yurtiçinde ve  ad›na ilk çal›flmalar›n baflla-
           yurtd›fl›nda toplam kalite mant›¤›yla kalite süreklili¤ini  d›¤›n› söyleyen Nejat Güllü,
           sa¤layarak aran›l›r bir marka konumuna yükselmektir.”  ilk baklava ihracat›n› da Yunanis-
           Y›ll›k 15 bin ton civar›nda bakliyat sat›fl› yapt›klar›n›  tan’a yapt›¤›n› hat›rlat›yor.  Artan talep-
           aç›klayan Dinçer, “2011 y›l› sonuna kadar bu rakamlar›  leri karfl›lamak için daha büyük bir tesise geçmek
           yüzde 10 art›rmay› hedefliyoruz. Evimize götürmeyece-  gerekti¤ini fark eden Nejat Güllü, 1996 y›l›nda Ka-
           ¤imiz ürünü, üretmiyoruz. Ar-Ge çal›flmalar›m›z devam  ¤›thane’de 2 bin 200 metrekarelik bir arsa sat›n al›-
           ediyor. Hedeflerimizden biri de rekabet piyasalar›nda  narak tesis yap›m›na bafllar. Proje, 2001 y›l›nda ta-
           ayaklar› yere basan, y›l›n her gününde ayn› kalite sü-  mamlan›r ve ‘dünyan›n en büyük baklava üretim te-
           reklili¤ini sa¤lamaya çal›flan bir anlay›flla çal›flmay› sür-  sisi’ olarak faaliyete geçer. Baklava ve su böre¤i çe-
           dürmek” diye konufluyor.                           flitlerinin yan›nda, pasta, lokum, dondurma, çikola-
                                                             ta, yufka, po¤aça ve simit üretimine de baflland›k-
                                                             lar›n› ifade eden Nejat Güllü, kurduklar› Ar-Ge labo-
                                                             ratuvar›nda Avrupa standartlar›nda ürün gelifltirme
                                                             ve analizler yapt›klar›n› vurguluyor.  Gaziantep’ten
                                                             K⤛thane’ye tafl›nan Güllüo¤lu lezzeti, bugün dün-
                                                             yan›n en büyük flehirlerine ulafl›yor. Amerika New
                                                             York’ta Manhattan, Brooklyn, Astoria ve Kaliforni-
                                                             ya’da Los Angeles ile Kuzey Irak’ta Erbil, Libya’da
                                                             Trablus, Kuveyt ve Hollanda’da Amsterdam flubele-
                                                             rini çok yak›nda; ABD, Almanya, Suudi Arabistan,
                                                             Kanada, Romanya, M›s›r, KKTC gibi ülkelerde yeni
                                                             noktalar izleyecek.

           126 KobiEfor A¤ustos 2011
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131