Page 126 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 126
DOSYA/RAMAZAN
Kalitesiyle fark yarat›yor
G›da ve bakliyat piyasas›nda 1980
y›l›ndan bu yana faaliyet gösteren Din-
çer G›da, 1992 y›l›ndan beri Ümrani-
ye’de bulunan kendi binas›nda hizmet
veriyor. Dinçer G›da, ürün portföyün- ANTEP’TE BAfiLAYIP
de Marmara ve Trakya Bölge-
si’nde üretilen Baldo ve Os- DÜNYAYA YAYILAN TAT
manc›k pirinç çeflitleri, Gazian-
tep ve Mardin’de üretilen k›r- Baklava deyince ilk akla gelen firmalardan biri
m›z› mercimek, pilavl›k, köftelik Güllüo¤lu. 1871 y›l›nda Antep’te bafllayan Güllüo¤-
ve çi¤köftelik bulgur çeflitleri, lu hikayesi ustal›¤›n kuflaklar boyu devam ettirilme-
Yozgat ve Çorum’da üretilen yeflil mercimek, siyle global bir markaya dönüflür. Mustafa Güllü,
Nevflehir ve Gülflehir’de üretilen nohut, Erzincan ve 1949 y›l›nda ‹stanbul’da ilk dükkan› açar, ancak ra-
Konya’da dermason fasulye, battal fasulye çeflitleri, hats›zl›¤›ndan dolay› 1960’da tekrar memleketine
Ni¤de’de yetifltirilen barbunya fasulyesi yer al›yor. Din- döner. Bu arada Gaziantep’te amcas›n›n yan›nda
çer G›da Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Tevfik Din- baklava tepsisi y›kayarak mesle¤e bafllayan büyük
çer, ürünlerinde kalite ve hijyen unsurunu ön planda o¤ul Nejat Güllü, seneler içerisinde baklava ustas›
tuttuklar›n› ve kalite süreklili¤ine önem verdiklerini olur. 1969 y›l›nda, ‹stanbul’a gelerek dükkan›n ba-
söylüyor. Türkiye’nin yurtd›fl›ndaki Türk mal› imaj›na fl›na geçer ve radikal kararlar alarak dünya marka-
katk› sa¤layacak bir anlay›flla ve sorumlulukla üretim s› olma yolunda ilk ad›mlar› atar. 1976 y›l›nda da-
yapt›klar›n› belirten Dinçer, ürünlerinin Türk G›da Ko- ha büyük, daha ifllek bir nokta olan Karaköy’e ta-
deksi’ne uygun, Tar›m Bakanl›¤›’ndan üretim izni serti- fl›nmaya karar verir. Art›k dükkanda lokum ve çiko-
fikalar›na sahip oldu¤unu ifade ediyor. Bakliyat ürün- lata gibi farkl› ürünlerin de sat›fl› gerçeklefltirilir. Ne-
lerinde kalite, hijyen ve ürün kalitesinde süreklili¤iyle jat Güllü’nün akl›nda iki hedef vard›r: fiubeleflmek
aran›l›r bir marka olmay› hedeflediklerini aktaran Din- ve dünyaya aç›lmak. 1985 y›l›nda ba-
çer, ihracatlar›nda Almanya’n›n ilk s›rada yer ald›¤›n› bas›ndan ve kardefllerinden ay-
anlat›yor. Dinçer G›da ayr›ca Fransa, Belçika, ‹sveç, r›lan Nejat Güllü, önce Ha-
Irak, Arnavutluk ve Kosova’ya dökme ve paket bakliyat sanpafla’da bir baklava
ürünlerini ihraç ediyor. Dinçer, flunlar› söylüyor: “Yeni imalathanesi, ard›ndan
ürün gelifltirme sürekli gündemimizde olan bir konu- M›s›r Çarfl›s›’nda ilk Gül-
dur. Pazar pay›n›n artt›r›lmas› ve sektörel etkinlik için lüo¤lu flubesini açar. Bu
Ar-Ge çal›flmas› son derece önemlidir. Firmam›z›n k›sa flubenin aç›lmas› ile bir-
vadeli hedefi, dinamik ve kurumsal bir kimlik yap›s›yla likte dünyaya Güllüo¤lu
yurtiçinde ve yurtd›fl›nda sat›fl noktalar›n›n say›s›n› art- lezzetinin ulaflt›r›lmas›
t›rmakt›r. Uzun vadeli hedefimizde ise yurtiçinde ve ad›na ilk çal›flmalar›n baflla-
yurtd›fl›nda toplam kalite mant›¤›yla kalite süreklili¤ini d›¤›n› söyleyen Nejat Güllü,
sa¤layarak aran›l›r bir marka konumuna yükselmektir.” ilk baklava ihracat›n› da Yunanis-
Y›ll›k 15 bin ton civar›nda bakliyat sat›fl› yapt›klar›n› tan’a yapt›¤›n› hat›rlat›yor. Artan talep-
aç›klayan Dinçer, “2011 y›l› sonuna kadar bu rakamlar› leri karfl›lamak için daha büyük bir tesise geçmek
yüzde 10 art›rmay› hedefliyoruz. Evimize götürmeyece- gerekti¤ini fark eden Nejat Güllü, 1996 y›l›nda Ka-
¤imiz ürünü, üretmiyoruz. Ar-Ge çal›flmalar›m›z devam ¤›thane’de 2 bin 200 metrekarelik bir arsa sat›n al›-
ediyor. Hedeflerimizden biri de rekabet piyasalar›nda narak tesis yap›m›na bafllar. Proje, 2001 y›l›nda ta-
ayaklar› yere basan, y›l›n her gününde ayn› kalite sü- mamlan›r ve ‘dünyan›n en büyük baklava üretim te-
reklili¤ini sa¤lamaya çal›flan bir anlay›flla çal›flmay› sür- sisi’ olarak faaliyete geçer. Baklava ve su böre¤i çe-
dürmek” diye konufluyor. flitlerinin yan›nda, pasta, lokum, dondurma, çikola-
ta, yufka, po¤aça ve simit üretimine de baflland›k-
lar›n› ifade eden Nejat Güllü, kurduklar› Ar-Ge labo-
ratuvar›nda Avrupa standartlar›nda ürün gelifltirme
ve analizler yapt›klar›n› vurguluyor. Gaziantep’ten
K⤛thane’ye tafl›nan Güllüo¤lu lezzeti, bugün dün-
yan›n en büyük flehirlerine ulafl›yor. Amerika New
York’ta Manhattan, Brooklyn, Astoria ve Kaliforni-
ya’da Los Angeles ile Kuzey Irak’ta Erbil, Libya’da
Trablus, Kuveyt ve Hollanda’da Amsterdam flubele-
rini çok yak›nda; ABD, Almanya, Suudi Arabistan,
Kanada, Romanya, M›s›r, KKTC gibi ülkelerde yeni
noktalar izleyecek.
126 KobiEfor A¤ustos 2011