Page 116 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 116
PAZAR ÜLKE
Dünyan›n ekonomik liderlerinden
‹TALYA
Türkiye-‹talya ekonomik iflbirli¤i ve ticaretinin karakteristik özelli¤i her iki
ekonomisinde de KOB‹’lerin a¤›rl›kl› dinamik güç olufludur. Bu nedenle iki ülke
KOB‹’leri aras›nda, küresel pazar›n her noktas›na dönük stratejik iflbirlikleri
gelifltirme f›rsat› vard›r. Bu imkan›n yeterince de¤erlendirildi¤i söylenemez.
‹ talya dünyan›n 7., AB’nin 4. büyük ekonomisidir. Tar›m sektörü: 24.9
1.8
G-8 üyesidir. Endüstrileflmifl bir ülkedir. Ekono-
Sanayi sektörü
mide iflgücü say›s› 25.2 milyondur. Bunun 23.1
73.3
Hizmet sektörü
milyonu aktiftir. ‹flsiz 2.2 milyon civar›ndad›r.
Ekonomisinin geleneksel olarak küçük aile iflletme- Lider oldu¤u sektörler
cili¤ine dayanmas› karakteristik özelli¤idir. Ekono- ‹talya baz› ana sektörlerde dünyan›n en ileri 10
misinde kay›t d›fl›l›k yüzde 27 düzeyindedir. ekonomisi içinde yer almaktad›r ve afla¤›daki sek-
‹talya, krizden önceki durumuna yaklaflan iki törlerde öne ç›km›flt›r:
Avrupa ülkesinden biri özelli¤ini tafl›yor. ‹talya • Ulaflım Araçları (dünyanın 5. büyü¤ü)
ekonomisinin nabz›n› tutarsak 2011 y›l› itibar›yla • Mobilya (global ihracatın yüzde 17’si)
flunlar› görürüz: GSYiH 2.210 milyar dolar. Reel • Ayakkabı (7800 üretici var)
büyüme yüzde 0.6. ‹flsizlik oranı yüzde 8.5. Enf- • Tekstil (global ihracat payı yüzde 6.5)
lasyon yüzde 1.7. Kredi Faiz Oranı yüzde 5.5. ‹hra- • Konfeksiyon (yüzde 5.3)
cat› 465 milyar dolar. ‹thalat› 464 milyar dolar. D›fl • Seramik (dünya karo üretiminin yüzde 20’si)
ticaret hacmi 929 milyar dolar. Kifli bafl›na gelir, • Gözlük
36.500 dolar. • Tarım Makinaları (dünya birincisi)
Ekonomisinin yap›s› klasik sanayi toplum yap›s›- • Tekstil makinaları (dünya ikincisi)
d›r ve üç ekonomik sütunu yüzde olarak flöyledir: • Gıda sanayii (dünya üretiminin yüzde 11’i)
116 KobiEfor A¤ustos 2011