Page 118 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 118
PAZAR ÜLKE
TÜRK‹YE ‹TALYA’DA YETER‹NCE
TANINMIYOR
Türkiye’deki ‹talyan Ticaret Odas› Derne¤i (Came-
ra di Commercio ‹taliana in Turchia) Genel Sekreteri Fatih Ayçin
Fatih Ayçin, iki ülke aras›ndaki ticari iliflkilerin gele-
neksel bir yap›ya sahip oldu¤una dikkat çekiyor. gili seminer ve konferans organizasyonlar› düzenli-
Türkiye’de 125 y›ll›k bir geçmifli olan ve 637 üyeye yoruz. Söz konusu sektörlerin temsilcileriyle ‹tal-
sahip odan›n, Türkiye-‹talya ticari iliflkilerinin artma- ya’ya ziyaretler düzenliyor ve seminerler arac›l›¤›yla
s› için yo¤un bir gayret sarf etti¤ini ifade eden Ay- ‹talya’da ilgili sektörü temsil eden dernekler ve fir-
çin, daima somut iflbirlikleri yaratmaya çal›flt›klar›n› malar›n yetkililerine, sektörün hem ‹talya ve hem de
söylüyor. Ayçin bu amaca uygun olarak; Türkiye’de- Türkiye’deki konumunu anlatma ve karfl›l›kl› tan›fl-
ki ticaret odalar›, sektör dernekleri ve KOB‹ gruplar› mayla olas› ifl olanaklar›n› gösteriyoruz.”
ile iliflkileri yak›n tutmaya çal›fl›rken di¤er taraftan da Ayçin, Türkiye’nin tan›t›ma ihtiyac› oldu¤una de-
‹talya’da Türkiye’nin tan›nma ve görülebilme çal›fl- ¤inerek, ‹talya’n›n uluslararas› ticarette Türklere gö-
malar›n› sürdürdüklerinin alt›n› çiziyor. re daha deneyimli ve ürün kalite/çeflitlili¤ini dünya-
Dünyadaki 78 ‹talyan Ticaret Odas›n› temsil eden ya kabul ettirebilmifl durumda oldu¤unu belirtiyor.
Roma’daki Ticaret Odalar› Derne¤i’nin organik bir Türk mallar›n›n kalitesinin ve çeflitlili¤inin ‹talya ta-
parças› olmalar› sayesinde ‹talya’daki tüm sektörel raf›ndan henüz tam olarak görülemedi¤ini kaydeden
kurulufllarla ve odalarla do¤rudan iliflki içerisinde ol- Ayçin, bu anlamda yapmakta olduklar› road-show
duklar›n› belirten Ayçin, flunlara dikkat çekiyor: “Bu türü aktivitelerin Türkiye’nin geldi¤i noktay› ‹talya’ya
Türk üretici, ihracatç› ve ithalatç› flirketleri için büyük göstermekte önem tafl›d›¤›n› söylüyor.
bir tan›tma avantaj› sa¤lamaktad›r. Bu avantaj› iyi ‹ki ülke aras›nda ticari hayat› kolaylaflt›rmak, art-
kullanarak, iletiflim ve bilgi al›flverifli için ayr›lan sü- t›rmak, Türk ihracat›na katk›da bulunmak amac›n›
reci k›salt›p, ‹talya ile Türkiye aras›ndaki ticari faali- tafl›yan ‹talyan Ticaret Odas›, yapt›¤› çal›flmalar As-
yetlerde köprü görevi üstleniyoruz. Her iki ülkede socamerestero taraf›ndan her y›l güncellenen “Hiz-
karfl›l›kl› ticari potansiyele sahip çeflitli sektörlerle il- mette Mükemmellik” sertifikas›yla teyit ediliyor.
zio, Puglia; Palermo, Napoli ; ‹spanya’dan Valencia, sunda faaliyet gösteriyor. 4.000 kadar KOB‹ gıda sa-
Zaragoza ve Türkiye’den Gaziantep Avrupa Bilgi nayinde ve özellikle domates ve sebze konservele-
Merkezleri ile iflbirli¤i yaparak KOB‹’ler arası iflbirli- ri, makarna, süt ürünleri, meyve suları, flarap, tahıl
¤i projesini hayata geçiriyor. iflleme ve kahve üretimi yapıyor.
Avrupa Birli¤i tarafından desteklenen projede, ‹s- Sicilya: Bölgenin en önemli sektörleri hizmet sek-
tanbul Avrupa Bilgi Merkezi öncelikle bir anket törleri, tarım ve inflaat. ‹malat sanayinde en önemli
çalıflması yaparak KOB‹’lerin uluslar arası pazarlara faaliyet alanları gıda ve içecek, balıkçılık, tekstil,
açılmada karflılafltıkları sorunları tespit etti ve bura- mermer ve seramik sanayi ve Katanya bölgesinde
da belirtilen alanlara yönelik bir günlük bir e¤itim bilgi teknolojileri.
semineri düzenledi. ‹talya ve ‹spanya’dan bölge Lazio: Lazio bölgesi baflkent Roma sayesinde hiz-
temsilcilerinin de katılarak bölgelerini ve olası iflbir- met sektöründe önemli bir patlama yaflıyor. Sanayi
li¤i fırsatlarını anlattıkları seminerde ayrıca ö¤retim de ekonominin itici güçlerinden birisi. Tarım 50,000
üyeleri dıfl pazarlarda pazarlama teknikleri üzerine firma ile önemli bir sektör. Üretim alanında faaliyet
sunumlar yaptılar. gösteren 270.000 KOB‹ bulunuyor.
‹talya Türkiye’nin son befl yıldır en çok ithalat Puglia: ‹nflaat ve bilgi teknolojileri, lojistik, emlak
yaptı¤ı ilk üç ülke ve en çok ihracat yaptı¤ı ilk gibi hizmet sektörleri önde.
dört ülke arasındadır. ‹talya ve Türkiye’nin özellik- ‹malat sanayi, madencilik ve inflaat sektörleri da-
le üçüncü ülkelere yönelik stratejik iflbirlikleri ku- ha çok KOB‹’lerden olufluyor. En önemli sektörler,
rarak ortak Pazar arayıfllarına girmeleri çok uygun- gıda sanayi, inflaat, giyim, tekstil, turizm ve hizmet-
dur. Projeye ‹talya’dan katılan bölgelerin özellikle- ler. KOB‹ say›s› 233.000.
ri flöyle:
Ligurya: ‹talya’nın lojistik sektörünün en geliflmifl Bilgi için: www.abm-istanbul.org
oldu¤u bölge. Ticaret, turizm, iletiflim, liman ifllet- ‹rtibat: Umut Gür Tel: 212 292 21 57 (dahili 174).
mecili¤i ve finansal hizmetler önde gelen sektörleri.
Bölgede 13.373 firma ve 622.000 çalıflan nüfus bu- YARARLI ADRESLER
lunuyor.
Campania: 500.000 faal firmas› var. Perakende T.C. Roma Büyükelçili¤i Ticaret Müflavirli¤i
ve hizmet sektörü çok güçlü. KOB‹’ler de ekonomi- Viale Pasteur 77/800143 Roma -‹talya
de önemli rol oynuyor. Bölgede 29.000 firma giyim Tel: 00 39 06 592 2117 Faks: 00 39 06 591 79 84
ve ayakkabı, gıda, mobilya ve a¤aç ürünleri konu- dtrom@ fastwebnet.it
118 KobiEfor A¤ustos 2011