Page 71 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 71

Kişisel finans yönetiminde yapılan 5 kritik hata
             Generali Sigorta, kişisel finans yö-                    koşulları göz önünde bulundurmadan
           netiminde sıkça yapılan ve uzak durul-                   borçlanarak yaşam standartlarını yük-
           ması gereken kritik hataları ve çözüm                    seltmeye çalışmak, kısa vadede olum-
           önerilerini paylaştı.                                    lu gözükse de uzun vadede birçok so-
             Bütçe planlaması yapmamak: Büt-                        runa neden olabiliyor.
           çe planlaması yapmak; mevcut gelir ve                      Bilinçsiz  harcamalar   yapmak:
           gider kalemlerini net olarak görmeyi                     Özellikle yaşanan dijital dönüşümle
           ve para yönetimini doğru şekilde yap-                    e-ticaret platformlarının sundukları
           mayı başarılı kılar.                                     cazip indirimler ve kampanyalar, tü-
             Mevcut bütçenin fazlasını harcamak: Özellikle   keticilerin zaman zaman ihtiyaçları olmayanı da
           ipin ucunun kaçtığı harcamaları engelleyememek,   almasını beraberinde getiriyor.
           mevcut gelirin giderleri karşılayamamasına ne-   Tasarruf yapmamak: Kaynakları tüketirken
           den olarak, borçlanmayı beraberinde getiriyor.  özen göstermek, her şeyi yerinde ve yeterince
             Borçlanarak yaşam kalitesini artırmak: An-   kullanmak hem kısa hem de uzun vadede kişisel
           cak hayatın getirebileceği olumsuz durumları ve   finans yönetimine olumlu yansıyor.

            EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Di-  Covid-19 sonrasında ülkelerin ekonomik olarak to-
         jital medya yatırımları içinde yüzde 70 payı bulunan   parlanması için 7 önemli engeli aşması gerekiyor.
         mobil platformlarda arama motoru, gösterim bazlı,   Toparlanma sürecindeki en önemli 7 engel şöyle
         video ve influencer pazarlama reklam formatları ön   sıralanıyor: ‘Aşılamada Formula 1 yarışı’, ‘Tasarruf
         planda” diye konuştu.                            fazlaları’, ‘Destek mekanizmalarının aşamalı ola-
                                                          rak kaldırılması’, ‘Yatırım üzerindeki yer açma ve
                                                          dışlama etkileri’, ‘Küresel tedarik zincirindeki dar-
            Türk start-up’lar
                                                          boğazlar’, ‘Enflasyonun geçici olarak çok artması’,
            katlanarak büyüyor                            ‘Piyasa reflasyonu.’
            KPMG Türkiye, 212 işbirliği ile hazırladığı 2021”in
         ilk çeyreğine ilişkin açıkladığı ‘Türkiye Start-up Ya-
         tırımları Raporu’na göre pan-                      COVID-19’un tüketiciler
         deminin olumsuz etkilerine
         rağmen Türkiye’de start-up                         üzerindeki kalıcı etkileri
         yatırımları ciddi anlamda ar-                      McKinsey’nin işletme ve ekonomi araştırma kolu
         tış gösterdi. İlk çeyrekte Türk                  McKinsey Global Enstitüsü’nün yayınladığı (MGI),
         start-up’lar toplamda 508.5                      Fransa, Almanya, İngiltere ve ABD’de yapılan araş-
         milyon dolar yatırım aldı. Yı-                   tırmalara dayanan ‘Tüketici Talebindeki İyileşme ve
         lın başında 428 milyon dolar                     COVID-19’un Kalıcı Etkileri’ raporuna göre; biriken
         yatırım alarak değerlemesi-                      tasarruflarla beslenen bastırılmış talep, hızlı bir to-
                                                 Gökhan
         ni 2.6 milyar dolara çıkaran                     parlanma sürecine işaret ediyor.
                                                 Kaçmaz
         Getir, Peak Games’ten sonra                        McKinsey & Company Ortağı İlke Bigan, “Şirket-
         Türkiye’nin ikinci unicorn’u oldu.               lerin ve politika yapıcıların, üst
            KPMG Türkiye Birleşme ve Satın Alma Danış-    gelir gruplarındaki baskılan-
         manlığı Lideri Gökhan Kaçmaz, 2021’in ilk üç     mış talebin açığa çıkışıyla, alt
         ayındaki işlemlerle yeni rekorlar kırıldığını ve ilk   gelir grupları ve genç aileler
         çeyrekteki yatırımların girişim ekosisteminin bü-  için devam eden belirsizlikle-
         yümeye devam edeceğini gösterdiğini paylaştı. 212   rin yaratacağı talep baskısını
         Kurucu Ortağı Ali Karabey, “2021’in ilk çeyreğinde   doğru yönetmeleri gerekecek”
         60 girişimin aldığı toplam yatırım, 2020’de alınan   dedi.                                 İlke
         yatırımın yaklaşık 3.5 katına çıktı ve son 10 yılın re-  Rapora göre, seyahat, eğ-       Bigan
         korunu kırarak 509 milyon dolara ulaştı” dedi.   lence ve yemek kategorileri
                                                          uzun vadede büyüyor, pan-
                                                          demiden sonra güçlü bir talep toparlanması söz-
            Covid-19 sonrası
                                                          konusu, çevrimiçi market alışverişi, sanal sağlık
            toparlanmada ‘7 engelli’ koşu                 hizmetleri ve tüketicilerin ev için yaptıkları yeni dü-
            Euler Hermes’in yayınladığı yeni rapora göre,   zenlemeler kalıcı olacak.
                                                                                    Haziran 2021 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76