Page 71 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 71
Kişisel finans yönetiminde yapılan 5 kritik hata
Generali Sigorta, kişisel finans yö- koşulları göz önünde bulundurmadan
netiminde sıkça yapılan ve uzak durul- borçlanarak yaşam standartlarını yük-
ması gereken kritik hataları ve çözüm seltmeye çalışmak, kısa vadede olum-
önerilerini paylaştı. lu gözükse de uzun vadede birçok so-
Bütçe planlaması yapmamak: Büt- runa neden olabiliyor.
çe planlaması yapmak; mevcut gelir ve Bilinçsiz harcamalar yapmak:
gider kalemlerini net olarak görmeyi Özellikle yaşanan dijital dönüşümle
ve para yönetimini doğru şekilde yap- e-ticaret platformlarının sundukları
mayı başarılı kılar. cazip indirimler ve kampanyalar, tü-
Mevcut bütçenin fazlasını harcamak: Özellikle keticilerin zaman zaman ihtiyaçları olmayanı da
ipin ucunun kaçtığı harcamaları engelleyememek, almasını beraberinde getiriyor.
mevcut gelirin giderleri karşılayamamasına ne- Tasarruf yapmamak: Kaynakları tüketirken
den olarak, borçlanmayı beraberinde getiriyor. özen göstermek, her şeyi yerinde ve yeterince
Borçlanarak yaşam kalitesini artırmak: An- kullanmak hem kısa hem de uzun vadede kişisel
cak hayatın getirebileceği olumsuz durumları ve finans yönetimine olumlu yansıyor.
EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Di- Covid-19 sonrasında ülkelerin ekonomik olarak to-
jital medya yatırımları içinde yüzde 70 payı bulunan parlanması için 7 önemli engeli aşması gerekiyor.
mobil platformlarda arama motoru, gösterim bazlı, Toparlanma sürecindeki en önemli 7 engel şöyle
video ve influencer pazarlama reklam formatları ön sıralanıyor: ‘Aşılamada Formula 1 yarışı’, ‘Tasarruf
planda” diye konuştu. fazlaları’, ‘Destek mekanizmalarının aşamalı ola-
rak kaldırılması’, ‘Yatırım üzerindeki yer açma ve
dışlama etkileri’, ‘Küresel tedarik zincirindeki dar-
Türk start-up’lar
boğazlar’, ‘Enflasyonun geçici olarak çok artması’,
katlanarak büyüyor ‘Piyasa reflasyonu.’
KPMG Türkiye, 212 işbirliği ile hazırladığı 2021”in
ilk çeyreğine ilişkin açıkladığı ‘Türkiye Start-up Ya-
tırımları Raporu’na göre pan- COVID-19’un tüketiciler
deminin olumsuz etkilerine
rağmen Türkiye’de start-up üzerindeki kalıcı etkileri
yatırımları ciddi anlamda ar- McKinsey’nin işletme ve ekonomi araştırma kolu
tış gösterdi. İlk çeyrekte Türk McKinsey Global Enstitüsü’nün yayınladığı (MGI),
start-up’lar toplamda 508.5 Fransa, Almanya, İngiltere ve ABD’de yapılan araş-
milyon dolar yatırım aldı. Yı- tırmalara dayanan ‘Tüketici Talebindeki İyileşme ve
lın başında 428 milyon dolar COVID-19’un Kalıcı Etkileri’ raporuna göre; biriken
yatırım alarak değerlemesi- tasarruflarla beslenen bastırılmış talep, hızlı bir to-
Gökhan
ni 2.6 milyar dolara çıkaran parlanma sürecine işaret ediyor.
Kaçmaz
Getir, Peak Games’ten sonra McKinsey & Company Ortağı İlke Bigan, “Şirket-
Türkiye’nin ikinci unicorn’u oldu. lerin ve politika yapıcıların, üst
KPMG Türkiye Birleşme ve Satın Alma Danış- gelir gruplarındaki baskılan-
manlığı Lideri Gökhan Kaçmaz, 2021’in ilk üç mış talebin açığa çıkışıyla, alt
ayındaki işlemlerle yeni rekorlar kırıldığını ve ilk gelir grupları ve genç aileler
çeyrekteki yatırımların girişim ekosisteminin bü- için devam eden belirsizlikle-
yümeye devam edeceğini gösterdiğini paylaştı. 212 rin yaratacağı talep baskısını
Kurucu Ortağı Ali Karabey, “2021’in ilk çeyreğinde doğru yönetmeleri gerekecek”
60 girişimin aldığı toplam yatırım, 2020’de alınan dedi. İlke
yatırımın yaklaşık 3.5 katına çıktı ve son 10 yılın re- Rapora göre, seyahat, eğ- Bigan
korunu kırarak 509 milyon dolara ulaştı” dedi. lence ve yemek kategorileri
uzun vadede büyüyor, pan-
demiden sonra güçlü bir talep toparlanması söz-
Covid-19 sonrası
konusu, çevrimiçi market alışverişi, sanal sağlık
toparlanmada ‘7 engelli’ koşu hizmetleri ve tüketicilerin ev için yaptıkları yeni dü-
Euler Hermes’in yayınladığı yeni rapora göre, zenlemeler kalıcı olacak.
Haziran 2021 KobiEfor 71