Page 75 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 75

de öncü global ve yerel çok sayıda markanın yanı   şekilde tüketici tercihlerini dönüştürmeye başladı.
         sıra Türkiye’nin önemli STK’larının medya ilişkileri   Salgın sürecinde kişilerin, kurumların ve markala-
         direktörü ve marka direktörü olarak görev aldım.   rın çevre başta olmak üzere tüm paydaşlarla ileti-
         Ayrıca yeni girişimlere hizmet verdiğimiz bir kuru-  şimi ve etkileşimi daha çok sorgulanmaya başladı.
         miçi girişime de imza atarak, Türkiye’nin çok de-  Marka hikayesi markanın davranışıyla uyumlu, tü-
         ğerli startup’larıyla çalıştım. 2020’nin son aylarında   keticiyle bağ kuran markalar, bugün daha önemli
         yaklaşık 3 yıl boyunca pek çok müşteride yan yana/  hale geldi. Salgınla tüketici davranışları ve beklen-
         omuz omuza çalıştığım Nazlı ile Natus’u kurduk.   tilerinin ciddi düzeyde değişikliğe uğramasıyla bir-
            KobiEfor: Ajansınızın hedeflerini Pandemi      likte fayda ve hizmet odaklı iletişim ön plana çıktı.
            süreci ve sonrasına göre nasıl revize ettiniz?   Öte yandan her şeyden daha önemli olan; ‘sağ-
            Nazlı Tuğrul Yüksel: 2020’nin Aralık ayında kuru-  lığımız.’ Çalışan ve paydaş sağlığı, en öncelikli du-
         lan bir şirket olarak, ilk beş ayımızı geride bırakırken   rum. Marka iletişiminden önce markaya birinci de-
         iş ortağı sayımızı 15’e taşıdık. Yılın ikinci yarısında   rece bağlı olan tüm iç ve dış paydaşlara yönelik önce
         hem müşteri hem de çalışan sayımızı artırmayı he-  sağlık iletişimi yapıldı ve yapılmaya da devam ediyor.
         defliyoruz. Rakamsal hedefler elbette önemli ancak   Tüketicinin uzun süre evinde kaldığı bir süreç yaşa-
         bizim asıl odağımız, işimizi olması gerektiği biçim-  nıyor. Markalar, tüketicilerinin ihtiyaçlarını oturdu-
         de yani en iyi şekilde yapmak. Başarının anahtarı-  ğu yerden hızlı, güvenli şekilde sağlayabileceğinin
                              nın bu olduğuna inanıyoruz.   iletişimine odaklanmalı. İçeriklerin çeşitlenmesi ve
                              Salgın herkesin hayatını çok   çok kanallı iletişim kaçınılmaz oldu. Özetle; bu zor-
                              hızlı bir şekilde dijital hale   lu dönemde markaların, koşulsuz olarak tüketicinin
                              getirdi, bu değişimin en çok   ve tüm paydaşlarının yanında olmaları, bunu sami-
                              değiştirdiği alan ise iletişim   mi bir şekilde hissettirmeleri önemli. Bu dönemde
                              oldu. Etkili iletişim kurma   maliyet odaklı düşünmeden müşteri lehine alınacak
                              becerisi hiç bu kadar kritik   kararların gelecekte mutlaka faydası daha net gö-
                              olmamıştı. Örneğin; iletişim   rülecektir.
          Nazlı
                              sıklığı, kullandığınız yollar,   KobiEfor: KOBİ’ler ve markalar, hangi kriterlere
          Tuğrul
          Yüksel              hangi paydaşla hangi tonda    göre ajanslarını seçmeli?
                              ve hangi araçlarla iletişim   Ayşe Ekin Gündüz:  Öncelikle ajans ve müşteri
         kurmaya karar vermek çok önemli. Bunlara ek ola-  kimyasının uyuşması ve karşılıklı güven çok önem-
         rak bunu sürekli hale getirmek, değişen koşullara                    li. İletişim ajansı markanın
         göre yenilemek ve tabii bunu da mümkün olduğunca                     tüm süreçlerinin içinde ya-
         hızlı yapmak.                                                        şıyor. Dolayısıyla karşılıklı
            KobiEfor: Siz, markayı nasıl tanımlıyorsunuz?                     güven ilişkisi ve şeffaflık,
            Ayşe Ekin Gündüz: Tek cümleyle bizim için mar-                    kimya uyumu kadar önemli.
         kanın tanımı; sunulan ürün ve hizmetin iş ortakla-                   Ajansın referansları, mar-
         rımızın müşterileri için bir anlamı ve müşterilerinin                kalarla ve markayı temsil
         hayatında bir karşılığı olması yani bir değer vaadi                  edeceği diğer tüm paydaş-
         sunmasıdır.                                       Ayşe               larla ilişkileri, imza attığı
                                                           Ekin
            KobiEfor: Bir kampanyanın başarısında nelere   Gündüz             işleri, markayla ilgilenecek
            dikkat edilmeli?                                                  ekibi de dikkat edilmesi ge-
            Nazlı Tuğrul Yüksel: Satış, tek başarı kriteri de-  reken diğer unsurlar. Günümüzde medya ikliminin
         ğil. Marka ürün ve hizmetlerindeki güçlü yönleri   ve insanların bilgiye erişiminin hızlı değişimine ayak
         üzerinden tüketicisine bir değer vaadi sunar. Bu bir   uydurabilecek, hibrit medya düzenini anlayan, bu
         sözdür ve aynı zamanda sorumluluktur. Bu değer   yeni düzende tüm iletişim kanallarını aktif kullana-
         vaadini müşterisine iyi anlatan kampanyalar başarı-  bilecek bir ajans seçilmeli. Marka da bu yeni düzene
         lı olur. Bu başarıda iki kritik unsur karşımıza çıkıyor.   hızla adapte olabilmeli.
         Büyük ya da küçük fark etmeksizin tüm kampan-      İçinden geçtiğimiz süreçte en zorlayıcı konu;
         yalarda tüketiciyle kurulan iletişimin samimiyeti ve   müşteri, ajans seçimlerinin online görüşmelerle
         markanın sunduğu değer vaadiyle uyumlu bir mesaj   yapılmak durumunda olması. Müşteri ve ajans ara-
         içermesi.                                        sındaki kimyanın tutup tutmayacağını online toplan-
            Tüketici artık samimi, etik duruş sergileyen ve   tılarla anlamaya çalışmak hepimizi zorluyor. Şirket-
         aynı zamanda da içinden geçtiğimiz yoğun belirsiz-  ler, ajans seçerken vizyoner  bakış açısına mutlak
         liklerin olduğu bu süreçte kendilerine güven veren   dikkat etmeli. Proaktif, yenilikçi ve ortak akla önem
         markaları tercih ediyor. Salgın öncesinde de başla-  veren, tüm ekibin kendisini hizmet verdiği şirketin
         yan ve salgınla birlikte daha da güçlenen ‘sorumlu   bir üyesi gibi yani aileden gibi gören ajanslarla ça-
         tüketim anlayışı’ ve ‘sorumlu marka’ daha hızlı bir   lışmalarının büyük faydasını göreceklerdir.
                                                                                    Haziran 2021 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80