Page 69 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 69
risk almak gerekiyor. Risk almadan kazanç olmuyor, gerçek bir kurumla tanıştığı ilk tecrübesidir. Sinema ve
bu hayatın en temel kurallarından biridir. Bir de tabii edebiyatla yakından ilgilenir, film festivallerini takip
elini taşın altına sokmak lazım. Ne etliye ne sütlüye eder, bol bol kitap okur, siyasi bir hareketin içinde ol-
karışmayan, risk almayan yönetici de olamaz. Sonuçta masa da politikayla ilgilenir, bu deneyimler, ilgi alan-
herşeyin sorumlusu sizsiniz, sırtınızda bir yük taşıyor- larını geniş tutmayı öğretir. Mezun olmadan Logo’da
sunuz, o yüzden oradasınız. Risk almayacaksınız başka çalışan üniversite arkadaşlarından birinin tavsiyesiy-
birinden ne farkınız kalacak?” le Logo’da 1993’te Sistem Analisti olarak işe başlar,
1994’te de üniversiteden mezun olur. Logo’da sırasıyla;
Diyarbakır, Balıkesir, Tekirdağ, İstanbul Proje Yöneticisi ve Ürün Geliştirme Müdürü, 2004’ten
Annesi İlkokul Öğretmeni, babası lisede Coğrafya itibaren Genel Müdür, 2011’den itibaren İcra Kurulu
Öğretmeni, Yunanistan göçmeni ailenin tek çocuğu Başkanı olur. Koyuncu, bugün Logo Yönetim Kurulu
Mehmet Buğra Koyuncu, 1970’te Diyarbakır’da dün- Başkan Yardımcısı ve Logo Grup CEO’su, aynı zamanda
yaya ‘merhaba’ der. Annesinin babası Kırklareli’de Logo Grup Komitesi Üyesi.
Özel İdare’de devlet memuruymuş. En çok etkilendi- Buğra Koyuncu için; ilk iş; eşittir, son iş olur. 28
ği ve rol modellerinden ilki; dedesi. Çok meraklı, çok yıldır aynı şirkette bulunmasını şirketin yapısına da
okuyan, evinde kütüphanesi olan, resim yapan, açık ve bağlıyor: “Çünkü benim çalıştığım şirket hiçbir za-
ileri görüşlü, herşeyi değiştirmeye, olumluya götür- man aynı şirket olmadı. 36 yıllık bir şirket. Hiçbir 10
meye çalışan, çok şakacı, sevgi dolu bir dede. Buğra senesi, bir önceki 10 senesine benzemiyor. O kadar
Koyuncu da dedesi gibi uzun yıllardır resim yapıyor. 4 kırılma noktaları var ki bunun içerisinde bazıları;
yaşındayken Balıkesir’e taşınırlar, 6 Eylül İlkokulu’na teknolojik paradigma değişimleri, bazıları halka açıl-
başlar. Hoşgörüsüz, çocuklarla arasına mesafe koyan, ma, yatırım fonlarının şirkete girişi gibi farklı atılım-
aşırı disiplinli, otoriter ilkokul öğretmeni onu olumsuz lar. Logo’da hiçbir zaman rutin bir çalışma hayatımız
etkiler, kurumsal yapılara olmadı. Meydan okumalar,
karşı bir kızgınlık uyandı- değişimlerle karşılaştık.
rır. İlkokul 4’üncü sınıftay- Logo 2000’de halka arz
ken Tekirdağ’a taşınırlar, gerçekleştiren ilk yazılım
Süleymanpaşa İlkokulu... firması oldu. Birçok şir-
Buradaki ilkokul öğretme- ket satın alımları, yurt dışı
ni tam tersidir, mandolin yatırımları yaptık. Birikim-
çalan, resim yapan, sanat- lerime baktığımda, ken-
la ilgilenen, hayatla son dimi 10 şirkette çalışmış
derece barışık öğretmeni gibi hissediyorum. Böyle
sayesinde olayların farklı bir gelişim çizgisi önü-
yüzünü keşfetmeyi öğre- me açıldığı için kendimi
nir, daha hoşgörülü olma- çok şanslı hissediyorum.”
yı, hayatın daha geniş bir Şirket ortaklarından; Mu-
perspektiften ele alınması gerektiğini öğrenir. Sonra rat Keleş (sonra ortaklığı sonlandı), Turgay Ataç ve
Namık Kemal Lisesi… Tuğrul Tekbulut’tan etkilenir: “Hayatımdaki dönüm
Mutlu bir çocukluk ve ilk gençlikten sonra İstanbul noktasını Tuğrul Bey sağladı. Zeki, vizyoner ve al-
Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kontrol ve Bilgisayar Mü- çakgönüllü. Şirketin içinde bir arkadaş ortamı söz-
hendisliği Bölümü’nü kazanır. Şehrin büyüklüğünden konusu, klasik anlamda bir hiyerarşi hiçbir zaman
ziyade koşullar nedeniyle adapte olmakta çok zorla- olmamıştır. Birlikte iş yapmanın anlamını, kurumsal
nır ama uyum sağlar. Hayatın duvarlara çarparak öğ- yapının farklı da olabileceğini öğrendikçe, enerji ve
renmelerle gerçekleştiğini farkeder. Üniversite eğiti- motivasyonum arttı, benimsedim.”
minin en büyük kazanımlarından birisi mühendislik En sevdiği; seyahat etmek: Güneydoğu Asya ve
eğitiminin temel nosyonudur: “Mühendislik demek; Güney Amerika ülkeleri, özellikle Kamboçya, Viet-
analitik bakış açısına sahip olabilmek, rasyonel dü- nam ve Kolombiya…Farklı kültürler, farklı anlayış-
şünmek, ölçmek, ölçerek değerlendirmek gibi bir ların kişiyi genişlettiğini düşünüyor. Çocukluğunda
takım yetenekler. Öğretmenlerimden ve arkadaşla- klasiklere ilgi duydu. Rus edebiyatından Dostoyevs-
rımdan çok fazla şey öğrendim. Fizik Hocam Prof.Dr. ki ve Gorki, Türk edebiyatından Yaşar Kemal, Kemal
Mahmut Hortaçsu’nun beni ‘siz’ diye karşılaması ve Tahir, Dan Brown, büyülü gerçekçilik akımının öncü-
birey olarak eşit muamele yapması beni çok etkiledi, sü Gabriel Garcia Marquez ve bu akımın Türkiye’deki
bundan sonraki hayatımda da benim çok önemsedi- temsilcisi gördüğü Latife Tekin’i çok seviyor. Düzenli
ğim konulardan birisi bu oldu. İkincisi ise bana mu- koşuyor, spor yapıyor ancak Pandemi nedeniyle ara
hakeme yeteneğini öğretti.” vermiş. Hiçbir zaman klasik giyinmeyi tercih etme-
En önemli staj deneyimi, Eskişehir’de TÜLOMSAŞ’ta, miş, mecbur kalınca kravat takıyor.
Haziran 2021 KobiEfor 69