Page 69 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 69

risk almak gerekiyor. Risk almadan kazanç olmuyor,   gerçek bir kurumla tanıştığı ilk tecrübesidir. Sinema ve
          bu hayatın en temel kurallarından biridir. Bir de tabii   edebiyatla yakından ilgilenir, film festivallerini takip
          elini taşın altına sokmak lazım. Ne etliye ne sütlüye   eder, bol bol kitap okur, siyasi bir hareketin içinde ol-
          karışmayan, risk almayan yönetici de olamaz. Sonuçta   masa da politikayla ilgilenir, bu deneyimler, ilgi alan-
          herşeyin sorumlusu sizsiniz, sırtınızda bir yük taşıyor-  larını geniş tutmayı öğretir. Mezun olmadan Logo’da
          sunuz, o yüzden oradasınız. Risk almayacaksınız başka   çalışan üniversite arkadaşlarından birinin tavsiyesiy-
          birinden ne farkınız kalacak?”                  le Logo’da 1993’te Sistem Analisti olarak işe başlar,
                                                          1994’te de üniversiteden mezun olur. Logo’da sırasıyla;
            Diyarbakır, Balıkesir, Tekirdağ, İstanbul     Proje Yöneticisi ve Ürün Geliştirme Müdürü, 2004’ten
            Annesi İlkokul Öğretmeni, babası lisede Coğrafya   itibaren Genel Müdür, 2011’den itibaren İcra Kurulu
          Öğretmeni, Yunanistan göçmeni ailenin tek çocuğu   Başkanı olur. Koyuncu, bugün Logo Yönetim Kurulu
          Mehmet Buğra Koyuncu, 1970’te Diyarbakır’da dün-  Başkan Yardımcısı ve Logo Grup CEO’su, aynı zamanda
          yaya ‘merhaba’ der. Annesinin babası Kırklareli’de   Logo Grup Komitesi Üyesi.
          Özel İdare’de devlet memuruymuş. En çok etkilendi-  Buğra Koyuncu için; ilk iş; eşittir, son iş olur. 28
          ği ve rol modellerinden ilki; dedesi. Çok meraklı, çok   yıldır aynı şirkette bulunmasını şirketin yapısına da
          okuyan, evinde kütüphanesi olan, resim yapan, açık ve   bağlıyor: “Çünkü benim çalıştığım şirket hiçbir za-
          ileri görüşlü, herşeyi değiştirmeye, olumluya götür-  man aynı şirket olmadı. 36 yıllık bir şirket. Hiçbir 10
          meye çalışan, çok şakacı, sevgi dolu bir dede. Buğra   senesi, bir önceki 10 senesine benzemiyor. O kadar
          Koyuncu da dedesi gibi uzun yıllardır resim yapıyor. 4   kırılma noktaları var ki bunun içerisinde bazıları;
          yaşındayken Balıkesir’e taşınırlar, 6 Eylül İlkokulu’na   teknolojik paradigma değişimleri, bazıları halka açıl-
          başlar. Hoşgörüsüz, çocuklarla arasına mesafe koyan,   ma, yatırım fonlarının şirkete girişi gibi farklı atılım-
          aşırı disiplinli, otoriter ilkokul öğretmeni onu olumsuz   lar. Logo’da hiçbir zaman rutin bir çalışma hayatımız
          etkiler, kurumsal yapılara                                            olmadı. Meydan okumalar,
          karşı bir kızgınlık uyandı-                                           değişimlerle  karşılaştık.
          rır. İlkokul 4’üncü sınıftay-                                         Logo 2000’de halka arz
          ken Tekirdağ’a taşınırlar,                                            gerçekleştiren ilk yazılım
          Süleymanpaşa İlkokulu...                                              firması oldu. Birçok şir-
          Buradaki ilkokul öğretme-                                             ket satın alımları, yurt dışı
          ni tam tersidir, mandolin                                             yatırımları yaptık. Birikim-
          çalan, resim yapan, sanat-                                            lerime baktığımda, ken-
          la ilgilenen, hayatla son                                             dimi 10 şirkette çalışmış
          derece barışık öğretmeni                                              gibi hissediyorum. Böyle
          sayesinde olayların farklı                                            bir gelişim çizgisi önü-
          yüzünü keşfetmeyi öğre-                                               me açıldığı için kendimi
          nir, daha hoşgörülü olma-                                             çok şanslı hissediyorum.”
          yı, hayatın daha geniş bir                                            Şirket ortaklarından; Mu-
          perspektiften ele alınması gerektiğini öğrenir. Sonra   rat Keleş (sonra ortaklığı sonlandı), Turgay Ataç ve
          Namık Kemal Lisesi…                             Tuğrul Tekbulut’tan etkilenir: “Hayatımdaki dönüm
            Mutlu bir çocukluk ve ilk gençlikten sonra İstanbul   noktasını Tuğrul Bey sağladı. Zeki, vizyoner ve al-
          Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kontrol ve Bilgisayar Mü-  çakgönüllü. Şirketin içinde bir arkadaş ortamı söz-
          hendisliği Bölümü’nü kazanır. Şehrin büyüklüğünden   konusu, klasik anlamda bir hiyerarşi hiçbir zaman
          ziyade koşullar nedeniyle adapte olmakta çok zorla-  olmamıştır. Birlikte iş yapmanın anlamını, kurumsal
          nır ama uyum sağlar. Hayatın duvarlara çarparak öğ-  yapının farklı da olabileceğini öğrendikçe, enerji ve
          renmelerle gerçekleştiğini farkeder. Üniversite eğiti-  motivasyonum arttı, benimsedim.”
          minin en büyük kazanımlarından birisi mühendislik   En sevdiği; seyahat etmek: Güneydoğu Asya ve
          eğitiminin temel nosyonudur: “Mühendislik demek;   Güney Amerika ülkeleri, özellikle Kamboçya, Viet-
          analitik bakış açısına sahip olabilmek, rasyonel dü-  nam ve Kolombiya…Farklı kültürler, farklı anlayış-
          şünmek, ölçmek, ölçerek değerlendirmek gibi bir   ların kişiyi genişlettiğini düşünüyor. Çocukluğunda
          takım yetenekler. Öğretmenlerimden ve arkadaşla-  klasiklere ilgi duydu. Rus edebiyatından Dostoyevs-
          rımdan çok fazla şey öğrendim. Fizik Hocam Prof.Dr.   ki ve Gorki, Türk edebiyatından Yaşar Kemal, Kemal
          Mahmut Hortaçsu’nun beni ‘siz’ diye karşılaması ve   Tahir, Dan Brown, büyülü gerçekçilik akımının öncü-
          birey olarak eşit muamele yapması beni çok etkiledi,   sü Gabriel Garcia Marquez ve bu akımın Türkiye’deki
          bundan sonraki hayatımda da benim çok önemsedi-  temsilcisi gördüğü Latife Tekin’i çok seviyor. Düzenli
          ğim konulardan birisi bu oldu. İkincisi ise bana mu-  koşuyor, spor yapıyor ancak Pandemi nedeniyle ara
          hakeme yeteneğini öğretti.”                     vermiş. Hiçbir zaman klasik giyinmeyi tercih etme-
            En önemli staj deneyimi, Eskişehir’de TÜLOMSAŞ’ta,   miş, mecbur kalınca kravat takıyor.
                                                                                    Haziran 2021 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74