Page 70 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 70

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh



                                 Pandemi sonrası çalışma hayatı;

                                  +LEULW RILVOHULQ \NVHOLåL


         Pandemide dijital dönüşüm fırtınası              Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde
         hızlanırken gündeme Pandemi sonrası              gündemin nabzını tutmaya devam
         gelecek planları oturdu.                         ediyoruz.

               andemide çalışanlar artık ofisten ve evden   cısı Reem Asaad, “Evden çalışmaya devam ederken
               çalışma arasında bir denge kurarak ne za-  ve birçok durumda hibrit çalışmanın getirdiği yeni
         Pman ve nereden çalışacakları konusunda          sorun ve fırsatlarla karşılaşırken kapsayıcı olup
         daha fazla söz sahibi olmak istiyor.  Şirketler dijital   bu yolculukta herkesi yanımıza almamız gerekir.
         işyeri dönüşümüne yatırım yapıp hibrit modeller kur-  Bölgedeki şirketlerin, işgücünde yer alan herkesin
         dukça, konumdan bağımsız olarak çalışan deneyimi-  kendisine yatırım yapıldığını hissetmesini sağlamak
         ni gerçek anlamda dönüştüren teknolojik çözümler   için ekstra adımlar atması gerekirken; işbirliği tek-
         ve hizmetler, bulut temelli işbirliği platformları öne   nolojisi gibi araçlar, akıllı işyerlerinin oluşturulma-
         çıkıyor.                                         sında ve birbirinden uzaktaki çalışanların ve ekip-
            Yeni işyeri modelleri ve ofise güvenli dönüş için iş   lerin arasındaki bağın kopmamasında hayati bir rol
         planlamaları devam ediyor olsa da güçlü bir şirket   oynayacak” diye konuştu.
         kültürü, yeni çalışma biçimlerinin uzun vadede sür-
         dürülebilir olmasını sağlayan kritik bir unsur olacak.   Dijital medya yatırımlarının
                                      Cisco’nun  Avrupa
                                      Ortadoğu   Afrika     yüzde 70’i mobile yapılıyor
                                      Rusya    (EMEAR)      Deloitte tarafından hazırlanan Türkiye’de Tahmini
                                      bölgesinde yaptığı   Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2020’de
                                      Geleceğin İş Gücü   dünya genelinde medya yatırımları yüzde 7.4 azaldı.
                                      araştırmasının so-                        Türkiye’de 2019 ile karşı-
                                      nuçlarına göre; sık                    laştırıldığında 2020’de dijital
                                      ve etkili iletişim,                    mecralar 7 milyar 528 milyon
                                      daha fazla takdir ve                   TL yatırımla yüzde 39 büyü-
         mesleki gelişime yönelik eğitimler, çalışanların en                 dü. 2020’de toplam medya
         önemli bulduğu kültürel matris içerisinde yer alıyor.               yatırımları içinde geleneksel
            Çalışanların gündelik işlerinde teknoloji yetkinli-              medyanın payı yüzde 46 olur-
         ğinin her zamankinden daha fazla gerekli olmasıyla                  ken; dijitaldeki oranın yüzde
         eğitim ve gelişim, kişiler için en öncelikli konu hali-  Gökhan     54’ü bulması dikkat çekiyor.
         ne geldi. EMEAR bölgesinde çalışanların yüzde 80’i   Bülbül            Türkiye’de dijital med-
         yöneticilerin teknoloji eğitimlerine öncelik vermesi-               ya yatırımlarının yüzde 70’i
         ni isterken, yüzde 58’i yeni normalde bu durumun   mobile yapılıyor. Mobilde en çok yatırım alan dijital
         daha iyiye gitmeyeceğinden endişeli.             pazarlama reklam formatı ise 2.071 milyon TL ile
            Cisco Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkan Yardım-  arama motoru reklamcılığı.


             İlk çeyrekte 520 milyon dolar yatırım yapıldı

             Global Startup topluluğu StartupCentrum’un     Rapora göre yatırım alan girişimlerin yüzde 77’si
          yayınladığı 2021-1.Çeyrek Türkiye Startup Ekosis-  İstanbul, yüzde 14’ü Ankara merkezli. Startup-
          temi Yatırım Raporu’nda Türkiye                             Centrum, 2021’in 1-1.5 milyar dolar
          startup ekosisteminde ilk çeyrekte                          aralığında bir yatırım miktarı ile ka-
          63 yatırım turunda 62 girişime 520                          panacağı tahmininde bulunuyor.
          milyon dolar yatırım yapıldı. Yatırım                          Bir diğer önemli veri ise satın alı-
          adedi olarak son çeyreğe göre yüz-                          nan girişimler. 2021’in ilk çeyreğinde
          de 26’lık bir artış söz konusuyken                          girişimlerin exit sayısı önceki yıllara
          yatırım miktarı açısından bakıldı-                          göre bir nebze düşük kalmış, 6 giri-
          ğında son çeyreğe göre 18 kat artış                         şim exit etmiş. Bu girişimleri satın
          yaşandı.                                                    alan 6 şirketin 5’i ise yurt dışından.

         70 KobiEfor Haziran 2021
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75