Page 70 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 70
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
Pandemi sonrası çalışma hayatı;
+LEULW RILVOHULQ \NVHOLåL
Pandemide dijital dönüşüm fırtınası Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde
hızlanırken gündeme Pandemi sonrası gündemin nabzını tutmaya devam
gelecek planları oturdu. ediyoruz.
andemide çalışanlar artık ofisten ve evden cısı Reem Asaad, “Evden çalışmaya devam ederken
çalışma arasında bir denge kurarak ne za- ve birçok durumda hibrit çalışmanın getirdiği yeni
Pman ve nereden çalışacakları konusunda sorun ve fırsatlarla karşılaşırken kapsayıcı olup
daha fazla söz sahibi olmak istiyor. Şirketler dijital bu yolculukta herkesi yanımıza almamız gerekir.
işyeri dönüşümüne yatırım yapıp hibrit modeller kur- Bölgedeki şirketlerin, işgücünde yer alan herkesin
dukça, konumdan bağımsız olarak çalışan deneyimi- kendisine yatırım yapıldığını hissetmesini sağlamak
ni gerçek anlamda dönüştüren teknolojik çözümler için ekstra adımlar atması gerekirken; işbirliği tek-
ve hizmetler, bulut temelli işbirliği platformları öne nolojisi gibi araçlar, akıllı işyerlerinin oluşturulma-
çıkıyor. sında ve birbirinden uzaktaki çalışanların ve ekip-
Yeni işyeri modelleri ve ofise güvenli dönüş için iş lerin arasındaki bağın kopmamasında hayati bir rol
planlamaları devam ediyor olsa da güçlü bir şirket oynayacak” diye konuştu.
kültürü, yeni çalışma biçimlerinin uzun vadede sür-
dürülebilir olmasını sağlayan kritik bir unsur olacak. Dijital medya yatırımlarının
Cisco’nun Avrupa
Ortadoğu Afrika yüzde 70’i mobile yapılıyor
Rusya (EMEAR) Deloitte tarafından hazırlanan Türkiye’de Tahmini
bölgesinde yaptığı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2020’de
Geleceğin İş Gücü dünya genelinde medya yatırımları yüzde 7.4 azaldı.
araştırmasının so- Türkiye’de 2019 ile karşı-
nuçlarına göre; sık laştırıldığında 2020’de dijital
ve etkili iletişim, mecralar 7 milyar 528 milyon
daha fazla takdir ve TL yatırımla yüzde 39 büyü-
mesleki gelişime yönelik eğitimler, çalışanların en dü. 2020’de toplam medya
önemli bulduğu kültürel matris içerisinde yer alıyor. yatırımları içinde geleneksel
Çalışanların gündelik işlerinde teknoloji yetkinli- medyanın payı yüzde 46 olur-
ğinin her zamankinden daha fazla gerekli olmasıyla ken; dijitaldeki oranın yüzde
eğitim ve gelişim, kişiler için en öncelikli konu hali- Gökhan 54’ü bulması dikkat çekiyor.
ne geldi. EMEAR bölgesinde çalışanların yüzde 80’i Bülbül Türkiye’de dijital med-
yöneticilerin teknoloji eğitimlerine öncelik vermesi- ya yatırımlarının yüzde 70’i
ni isterken, yüzde 58’i yeni normalde bu durumun mobile yapılıyor. Mobilde en çok yatırım alan dijital
daha iyiye gitmeyeceğinden endişeli. pazarlama reklam formatı ise 2.071 milyon TL ile
Cisco Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkan Yardım- arama motoru reklamcılığı.
İlk çeyrekte 520 milyon dolar yatırım yapıldı
Global Startup topluluğu StartupCentrum’un Rapora göre yatırım alan girişimlerin yüzde 77’si
yayınladığı 2021-1.Çeyrek Türkiye Startup Ekosis- İstanbul, yüzde 14’ü Ankara merkezli. Startup-
temi Yatırım Raporu’nda Türkiye Centrum, 2021’in 1-1.5 milyar dolar
startup ekosisteminde ilk çeyrekte aralığında bir yatırım miktarı ile ka-
63 yatırım turunda 62 girişime 520 panacağı tahmininde bulunuyor.
milyon dolar yatırım yapıldı. Yatırım Bir diğer önemli veri ise satın alı-
adedi olarak son çeyreğe göre yüz- nan girişimler. 2021’in ilk çeyreğinde
de 26’lık bir artış söz konusuyken girişimlerin exit sayısı önceki yıllara
yatırım miktarı açısından bakıldı- göre bir nebze düşük kalmış, 6 giri-
ğında son çeyreğe göre 18 kat artış şim exit etmiş. Bu girişimleri satın
yaşandı. alan 6 şirketin 5’i ise yurt dışından.
70 KobiEfor Haziran 2021