Page 55 - KobiEfor Ekim 2020
P. 55

oyun firmaları bu pazarlarda da birincilikler elde et-  Ajanslarının da farklı projelerle destek sağladıklarını
         meyi başarıyor. Örneğin; Taleworlds firmasının bek-  dile getiriyor: “Geçtiğimiz aylarda Ankara Kalkınma
         lenen oyunu; Mount and Blade II: Bannerlord, Şubat   Ajansı ile beraber pandemi sürecinde oyun geliş-
         ayında test aşamasında yayınlanmasına rağmen 5   tirilmesini teşvik etmek amacıyla bir ay süresince
         milyona yakın kopya satarak Steam platformunun   oyunla.biz.tr ve SEMOR A.Ş. ile beraber Matematik
         2020 yılında en iyi çıkış yapan oyunu oldu. Rakam-  Öğrenimi için Oyun Geliştirme Yarışması düzenledik
         larda göstermektedir ki ‘Türk Dijital Oyun Sektörü’   ve 60’a yakın başvuru aldık. Ankara Kalkınma Ajansı
         dünyada hızla yükselen bir potansiyele sahip. Özel-  ile şimdi tekrardan bu kez ‘Ankara’ temalı bir oyun
         likle geliştirici firma ve çalışan sayısı arttırıldıkça   geliştirme yarışması yürütüyoruz.
         sektörün geleceği parlak. 2020 Mart ayı ile başlayan   ODTÜ TEKNOKENT’te bulunan ATOM’u (Animas-
         özellikle ülkemizde ve dünyada ekonomik etkisi (ne-  yon Teknoloji ve Oyun Geliştirme Merkezi) genişlet-
         gatif yönde) çok büyük olan Covid-19 Salgını (Pan-  meyi planlıyoruz daha fazla ekiplere yer verebilmek
         demi) sürecinde bile büyümesini katlayan birkaç   için. Bununla bera-
         sektörden bir tanesi olan dijital oyun sektörünün en   ber gerçekleşen ve
         önemli ihtiyacını ise insan kaynağı oluşturuyor.   gerçekleşecek men-
                                                          torluk, danışmanlık
            Sektörün potansiyeli büyük                    ve eğitimlerimiz de devam ediyor ve ilerleyen dö-
            Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Yö-  nemlerde daha da kapsamlı olarak bu faaliyetleri-
         netim Kurulu Başkan Özgür Karayalçın, “Ülkemizde   mize devam edeceğiz.”
                             1.8 milyar dolara Zynga’ya
                             satılan üyemiz Peak Games      İnsan kaynağına üniversiteler ve
                             bir ilki başararak ülkenin ilk   firmalar çözüm sağlıyor
                             Unicorn şirketi oldu ve cid-
                                                            Dijital oyun sektörünün en önemli sorunlarından
                             di yatırımlar alan çok fazla
                                                          birini insan kaynağı ve beyin göçü oluşturuyor. Sektö-
                             oyun şirketimiz var. İki yıl   rün insan kaynağı ihtiyacını tamamlamak ve sektöre
                             önce bilmediğimiz geliştirici
                                                          yeni bireyler katmak için Kalkınma Ajansları ile oyun
                             ve yayıncı şirketler çok hızlı
                                                          geliştirme yarışmaları ve üniversiteler ile sertifika
                             büyüyor ve oyun sektörünün
                                                          programları düzenlediklerini açıklayan Karayalçın,
                             çok iyiye gittiğini rahatlıkla
            Özgür Karayalçın                              “Her yıl düzenlediğimiz ve Türkiye’nin En İyileri’ni
                             söyleyebiliriz” diyor.
                                                          15 farklı kategoride değerlendirdiğimiz Kristal Pik-
            TOGED’in 2014 yılından bu yana Türkiye’deki oyun
                                                          sel Video Oyun Ödülleri törenini Kasım ayında yine
         geliştirici firmaların teknik, sosyal ve ekonomik geli-
                                                          gerçekleştiriyoruz. Düzenli bir programda sektörün
         şimini iyileştirerek, uluslararası ölçekteki standartla-
                                                          önde gelenlerini buluşturduğumuz ve sektör hakkın-
         rını, başarısını ve tanınırlığını artırmak için çalıştığını
                                                          da bilgi verdiğimiz TOGED Game Talks’ları pandemi
         aktaran Karayalçın, “Tamamı yerli oyun geliştiriciler-
                                                          sebebiyle çevrimiçi gerçekleştiriyoruz. Bunun dışın-
         den oluşan yönetim kadromuzla sektörü birarada tu-
                                                          da sektördeki geliştirici, öğrenci, medyayı davet etti-
         tarak, nitelikli insan gücü yetiştirme ve video oyunları
                                                          ğimiz TOGED Game Talks’lar düzenliyoruz” diyor.
         konusunda kamu bilincini geliştirmeyi hedefliyoruz.
                                                            Özgür Karayalçın, her sene az sayıda da olsa farklı
         Türkiye’de oyun geliştirici sayısının ve geliştirilen
                                                          üniversitelerin oyun tasarımı bölümleri açtığını kay-
         oyun ihracatının her geçen gün artmasına katkı sağ-
                                                          dediyor: “Bizim zaten en büyük problemimiz insan
         lama vizyonuyla hareket ediyoruz. Ticaret Bakanlığı,
                                                          kaynağı bulmak. Şu anda sayı yeterli olmasa bile her
         Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Kalkınma Ajansları
                                                          geçen gün iyileşiyor. Elbette sertifika programların-
         ile yapılan çalışmalar sonucunda sektöre özel finan-
                                                          dan da insan kaynağı kazanıyoruz ama şirketlerimiz
         sal destek programları alınarak oyun endüstrisi için
                                                          de bu konuda çok başarılı; ilgisi olan bir personeli
         bir strateji planı oluşturarak Türk oyun endüstrisinin
                                                          eğitiyorlar ve insan kaynağı olarak sektörümüze ka-
         ihracat hacmini iki yılda iki katına çıkarak 2018’de 1
                                                          tıyoruz. Yeni eğitim programları ve üniversitelerde
         milyar doları aştık” diye konuşuyor.
                                                          ilgili bölümlerin açılarak nitelikli insan kaynağının
                                                          sektörümüze kazandırılmasını hedefliyoruz.”
            Destek ve teşvik var
            Gelecek vadeden sektörlerden biri olan ‘Oyun Tek-
         nolojileri’ sektörüne kamunun ilgisi yüksek. Karayal-
         çın, bunlardan en önemlisini “Ticaret Bakanlığı’nın
         2015/8 olanı” diye anlatıyor ve reklam tanıtım, pazar-
         lama kapsamında 4 yıl boyunca 400.000 dolara kadar
         oyun geliştirme için destek verdiklerini hatırlata-
         rak, bunun dışında TÜBİTAK, KOSGEB ve Kalkınma
                                                                                      Ekim 2020 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60