Page 26 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 26

KAPAK



                                                          f›nda tecrübe sahibi olabilir ve geliflimlerini h›z-
                                                          land›rabilirler. Yine narkozsuz gerçeklefltirilen
                                                          ameliyatlarda, hastay› bulundu¤u ortamdan uzak-
                                                          laflt›rabilmek ad›na sanal gerçeklik gözlükleri kul-
                                                          lan›l›yor.
                                                            Sanal gerçeklik simülatörleri: Daha önce hiç
                                                          gitmedi¤iniz ama gidip görmeyi istedi¤iniz çok
                                                          uzaklardaki yerler, 360 derece sanal tur teknoloji-
                                                          si, 360 derece kay›t ve görüntü alabilen teknoloji-
                                                          ler, sanal gerçeklik gözlükleri ve sanal gerçeklik
                                                          simülatörleri sayesinde gezilebilir hale geldi.
            E¤itimde sanal gerçeklik: Sanal gerçeklik göz-
          lükleri ve beraberinde kullan›labilen platformlar,
          giysiler ya da konsollarla beraber ö¤renciler, e¤i-
          tim ald›klar› konuyu birebir sanki oradaym›fl gibi
          sanal gerçeklik ortam›nda yaflabiliyorlar. Tarih
          derslerinde, önemli bir olay anlat›l›rken o anlar›
          ö¤rencilerin görerek, yaflayarak e¤itim almas› ola-
          nakl›. Biyoloji derslerinde insan anatomisini, iç or-
          ganlar›n nas›l çal›flt›¤›n› sanki bir insan›n içerisin-
          deymifl gibi ö¤renebilmesini mümkün k›lan sanal
          gerçeklik teknolojileri devrede.
                                      Sa¤l›kta    sanal
                                    gerçeklik:  Giyilebilir
                                    gözlükleri ve entegre   E¤lence: Sanal gerçeklik gözlükleri, sanal ger-
                                    çal›flan eldiven ya da  çeklik simülatörleri ve konsollar, oyuncular için
                                    konsollar sayesinde   3D oyunlar›n içinde daha önce hiç yaflamad›klar›
                                    t›p alan›nda e¤itim   ve kolay kolay vazgeçemeyecekleri yeni bir deneyi-
                                    alan doktor adaylar›  min kap›lar›n› aral›yor.
                                    ameliyat   simülas-     ‹nflaat:  Sat›n almay› düflündü¤ünüz inflaat afla-
                                    yonlar›  sayesinde,   mas› henüz tamamlanmam›fl olan evinizin bitmifl
                                    sanal ortamda elle-   ve dizayn edilmifl halini sanal gerçeklik gözlü¤ü sa-
                                    rini kullanarak ame-  yesinde içerisindeymifl gibi gezebilir, art›r›lm›fl
                                    liyat› gerçeklefltire-  gerçeklik teknolojisi sayesinde de evinizi diledi¤iniz
                                    bilir, uygulama tara-  gibi dizayn edebilirsiniz.



           nim görüflüme göre, “iyilefltirilmifl flirket içi ve-  Baflar›l› teknoloji de¤iflimleri yukar›dan afla¤›
           rimlili¤i”, ‘Dijital Dönüflüm’ün temel nedeni ola-  oldu¤u gibi afla¤›dan yukar› da benimsenir ve in-
           rak görmek çok k›sa vadeli bir bak›fl aç›s›. Strate-  sanlar taraf›ndan yönlendirilirler. Personelin ola-
           jik faydalardan yararlanm›yor ve personelin dijital  ya müdahil olmas› çok önemlidir. Herkes için iler-
           dönüflüme ilgisini zorlaflt›r›yor.               leme ve geliflme f›rsatlar›n›n aç›k bir flekilde anla-
                                                          t›lmas› gerekmektedir. Bir öngörüsel bak›m›n sis-
             Kalpleri ve zihinleri kazanmak-              temden yap›laca¤›n› duyan bir bak›m mühendisi
             de¤iflim korkusunu aflmak                      hayal edin. Daha derin bir sorgulama ile mühen-
             Çok say›da iyi habere ra¤men anket, yan›t veren-  dis, bu sistemle yeni çal›flma yöntemlerine ihtiya-
           lerin yüzde 42’sinin “de¤iflmeye karfl› isteksizli¤i”  c› oldu¤unu ve yeni f›rsatlara aç›k oldu¤unu düflü-
           dijital dönüflüm önündeki ana engel olarak gördük-  nebilir ama bundan daha yayg›n tepki, “Bu gelifl-
           lerini ortaya koyuyor. fiirketlerin, Nesnelerin ‹nter-  me bana iflimi kaybettirir” olacakt›r! Bu senaryo-
           neti (IoT) ve di¤er geliflmifl teknolojileri nas›l ko-  da, büyük resmi ve uzun vadeli stratejiyi vurgula-
           numland›rd›klar›n›, personeli ‘veri-fobiklerden’ veri  mak (‘daha rekabetçi olaca¤›z / inovasyon h›zlana-
           hayranlar›na dönüfltürmek için bu teknolojileri nas›l  cak / yeni pazarlarda büyüme f›rsatlar› elde ede-
           kulland›klar›n› ve faydalar›n› nas›l anlatmalar› ge-  ce¤iz’) k›sa vadeli taktik faydalardan (‘iç verimlili-
           rekti¤ini dikkatli bir flekilde düflünmeleri gerekiyor.  ¤i iyilefltiriyoruz’) daha fazla ilham verici olacakt›r.


          26 KobiEfor Eylül 2017
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31