Page 23 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 23

"potansiyel rakip", tüketiciler de "potansiyel müfl-
          teri" oluyor.                                   NEZ‹H KULEY‹N
            Ürünler h›zla "bireysellefliyor”. Hem kitle üreti-  TOSYÖV Baflkan›
          mi yapan, hem de bireyin isteklerini karfl›layan es-
          nek ifl süreçleri gelifliyor; "faktör koflullar›" ve "ta-  Toplumsal
          lep koflullar›" birbirini dönüfltürüyor.            dönüflüm için
            "Karfl›l›kl›-ba¤›ml›l›klar" yenilendi¤i için "reka-  dijital dönüflüm
          bet stratejileri" de de¤iflmifl oluyor.
            Ürünlerin do¤as› de¤ifliyor: Yeni sentezlerle ye-
                                                            “Dijital dönüflüm özünde
          ni malzemelerin üretilmesi, ak›ll› ve ba¤lant›l› ürün
                                                          bir toplumsal dönüflüm-
          imkanlar›n›n artmas›, ak›ll› ve ö¤renen ürünlerin
                                                          dür. Bugün dünyada top-
          yayg›nlaflmas› ile ortaya "büyük veri" ç›k›yor ve ye-
                                                          lumlar s›ralan›rken ‘Avc› Toplum, Tar›m Toplu-
          ni bir ekosistem oluflturuyor. Ürün-hatt› dedi¤imiz
                                                          mu, Sanayi Toplumu, Biliflim Toplumu ve Ak›ll›
          yap›lar ile platform yap›lar› aras›ndaki rekabet kes-
                                                          Toplum’ gibi yeni bir s›ralama yap›lmakta ve ak›l-
          kinlefliyor. Ürün do¤as›ndaki de¤iflmeler farkl›
                                                          l› topluma;  Toplum’5.0 ad› verilmektedir.
          ekosistemlere sürüklüyor. Bu ba¤lamda "dönüfltü-
                                                            Nesnelerin interneti, büyük veri ve yapay zekâ-
          rücü inovasyon" da ekosistemin önemli bileflenle-
                                                          n›n do¤rudan üretimde kullan›lmaya bafllamas›
          rinden biri oluyor.
                                                          buna ek olarak biliflim ve ileri teknoloji ile yeni di-
            Ulaflabilirlik ve eriflebilirlikler art›yor ve ak›fl-
                                                          siplinlerinde bu bütünleflik çerçeve içine girme-
          lar h›zlan›yor: Ulaflabilirlik ve eriflilebilirliklerin
                                                          siyle birlikte toplumlar dönüflmeye bafllad›. Önce
          artmas› ve ak›fllar›n h›zlanmas› "talep koflullar›n›"
                                                          biliflim toplumu kavram›n› tart›flmaya bafllad›k
          de¤ifltiriyor. Özellikle orta s›n›f›n artmas›, örne¤in;
                                                          sonra gündemimize Sanayi’4.0 yerleflti. fiimdi ise
          Asya’da iki milyardan fazla insan›n orta s›n›fa dahil
                                                          Toplum’5.0 olgusunu irdeliyoruz.
          olmas› küresel çerçevede tüketimin nicelik ve nite-
                                                            Toplum sadece bir yan› ile de¤iflememektedir.
          li¤ini de¤ifltiriyor.
                                                          Sadece büyük sanayinin dijital dönüflümü ger-
                                                          çeklefltirmesi toplum aç›s›ndan sadece sürükle-
                                                          yici bir güç olmas› aç›s›ndan önemlidir. Di¤er
                                                          yandan ülkedeki iflletmelerin yüzde 99.8’ini olufl-
                                                          turan KOB‹’lerin bu dönüflümün d›fl›nda kalmas›
                                                          dönüflümün baflar› oran›n› düflürmektedir.
                                                            Dijital dönüflüm toplumun bütün katmanlar› için
                                                          olmakla birlikte de¤iflik toplumsal kesimlere de¤i-
                                                          flik görevler yüklemektedir. Örnek vermek gere-
                                                          kirse bir genifl bant  stratejisinin haz›rlanmas› ve
                                                          ülkenin genifl bant fiber optik a¤larla döflenmesi
                                                          do¤rudan kamu yat›r›mlar› ile gerçeklefltirilecek
                                                          bir ifl oldu¤u için kamunun görevleri aras›ndad›r.
                                                          Buna karfl›n biliflim teknolojilerini etkin bir biçim-
                                                          de üretimde kullanmak bu teknolojiyi kullan›rken
                                                          gereken güvenlik önlemlerini almak ve çal›flanla-
                                                          r›n yeni teknolojileri ö¤renmekte ve kullanmakta
                                                          istekli olmalar›n› sa¤lamak ilgili kurumlar›n ve
                                                          flirketlerin görevleri aras›ndad›r.
                                                            Her fleyin son de¤erlendirmede insan için olaca-
                                                          ¤›n› düflünürsek teknolojik dönüflüm için dijital dö-
                                                          nüflüm kavram›ndan ç›k›p toplumsal dönüflüm için
                                                          dijital dönüflüm kavram›n› ana eksene oturtmak zo-
                                                          runday›z. Bu zorunluluk gönüllü kurulufllara özel-
                                                          likle de TOSYÖV gibi KOB‹’lerin kurdu¤u gönüllü ku-
                                                          rulufllara sorumluluk vermektedir. TOSYÖV bu so-
                                                          rumlulu¤u yerine getirme çabas› içerisinde olarak
                                                          25 Ekim 2017 tarihinde Ankara’da Sanayi’4.0’dan
                                                          Toplum’5.0 adl› etkinli¤i paydafllar› ile birlikte dü-
                                                          zenleyerek yeni yol haritas›n› haz›rlayacakt›r.”

                                                                                      Eylül 2017 KobiEfor 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28