Page 25 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 25
n›m; entegre devre, sensör kullan›larak üretiliyor.
Elektronik donan›mla ilgili ihtiyaç analizi yapan,
donan›mlar› nereden ve nas›l sat›n al›naca¤›n› iyi
araflt›ran firmalar ciddi kaynak tasarrufu sa¤laya-
biliyor. Ekosistem analizi keflfetme, tan›mlama,
iletiflimle iflbirlikleri ve ifl bölümü sa¤laman›n ilk
ad›m›n› oluflturmaktad›r; etkili yat›r›m yönetiminin
önkofluludur.
Sonuç olarak at›lmas› gereken ilk ad›m, "reka-
bet” edebilmemiz için teknolojik yenilikler kadar
ekosistemi de kavramakt›r. ‹kinci ad›m, do¤rudan
ya da dolayl› olarak iflimizdeki tedarik zincirini, dö-
nüfltürme süreçlerini, ifllemlerini ve kendini yeni-
den üretme süreçlerini belirleyen etkenleri dene-
tim alt›na almakt›r. Üçüncü ad›m, iflimizi etkileyen
e¤ilimleri; e¤ilimlerin yaratt›¤› f›rsat ve tehlikeleri
analiz etmektir. Dördüncü ad›m ise imkan ve im-
kans›zl›klar›m›z› net olarak tan›mlamak ve son
ad›m olarak bilimsel çal›flman›n sorunu çözdü¤üne
inanmakt›r. SANAL GERÇEKL‹K SEKTÖREL
ANLAMDA SADECE GÖZLÜKLERLE
Sanal gerçeklik SINIRLI DE⁄‹L, AYNI ZAMANDA YÖN,
Dijital dönüflümün yafland›¤› ve hayat›m›z›n da
de¤iflikliklere maruz kald›¤› alanlardan biri de “sa- HAREKET, KOKU G‹B‹ DUYULARIMIZI DA
nal gerçeklik” alan›d›r. Sanal gerçeklik günümüzde UYGULAMALARIN ‹ÇER‹S‹NE
giyilebilir teknoloji ürünlerinin artmas›, sanal ger- DAH‹L EDEB‹LEN DONANIMLARIN
çeklik teknolojilerinin de h›zla geliflmesine yol açt›. GEL‹fiT‹R‹LMES‹, KEND‹ ENTEGRE
fiimdilerde dünyan›n bir çok ülkesinde sanal ger- LENSLER‹ OLAN SANAL GERÇEKL‹K
çeklik teknolojilerine milyarlar de¤erinde yat›r›m- GÖZLÜKLER‹N‹N ÜRET‹LMES‹ DE
lar yap›lmaya baflland›. MÜMKÜN OLDU.
Sanal gerçeklik sektörel anlamda sadece gözlük-
lerle s›n›rl› de¤il, ayn› zamanda yön, hareket, koku sanal gerçeklik mobil uygulamalar› arac›l›¤› ile
gibi duyular›m›z› da uygulamalar›n içerisine dahil sanal gerçeklik deneyimini yaflayabilece¤i kendi
edebilen donan›mlar›n gelifltirilmesini sa¤lad›. entegre lensleri olan sanal gerçeklik gözlükleri
Bunun yan› s›ra ak›ll› telefonu olan herkesin, de üretildi.
fiirketlerin h›zl› lirli¤imi nas›l etkiliyor?” gibi küçük ancak taktiksel
verimlilik kazan›mlar›n›n raporlar› bile temel stratejik farkl›laflt›r›c›lara nas›l
ötesine bakmalar› gerekiyor dönüfltürebileceklerini biliyorlar. Ancak bu flirket-
Ankete göre, flirketlerin dörtte birinden fazlas› ler az›nl›kta. Ankette en büyük grup olan yüzde
(yüzde 27), dijital dönüflümün iflletmeler için haya- 47’lik kesim, hala ‘Dijital Dönüflüm’ün ana faydas›-
ti öneme sahip olan “farkl›laflmay›” sa¤layarak n› “iç süreçlerde verimlili¤i art›rmak” olarak gö-
onlar› daha rekabetçi yapt›¤›n› söylüyor. Yüzde rüyor. Bu da flu soruyu ak›llara getiriyor: fiirketler
29’u ana fayday›, “inovasyonun h›zland›r›lmas›” geliflmifl teknolojiler ile neleri baflarabilece¤inin
ve yüzde 28’i de “yeni pazarlarda büyüme f›rsat- potansiyelini gerçekten görebiliyor mu?
lar›” olarak görüyor. Bunlar›n hepsi ilham verici. ‹novasyon bir flirketi rezil de edebilir vezir de ve
Dijital dönüflümü, “Pazardan daha büyük bir pay yap›lan çok say›da araflt›rma bunu bir C-seviye ön-
almak veya ürün portföyümü geniflletmek için kul- celik olarak ortaya koyuyor. Öyleyse inovasyon, di-
lanabilir miyim?” gibi stratejik sorular sormak için jital dönüflüm için neden bir güdümleyici olarak
kullanan flirketler, teknolojinin uzun vadeli, strate- görünmüyor? Teknoloji yat›r›mlar› göz önüne al›n-
jik f›rsatlar›ndan en iyi flekilde faydalan›yorlar. Di- d›¤›nda, fonlar›n büyük bir ço¤unlu¤unun iç süreç-
jital Dönüflüm ile ald›klar› “Ekipmanlar›ma ne s›k- lerini daha etkili k›lmaya ayr›ld›¤›, bu nedenle ino-
l›kla bak›m yap›yorum ve bu benim rekabet edebi- vasyonun mümkün k›l›nmad›¤› düflünülebilir. Be-
Eylül 2017 2017 KobiEfor 25