Page 25 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 25

n›m; entegre devre, sensör kullan›larak üretiliyor.
          Elektronik donan›mla ilgili ihtiyaç analizi yapan,
          donan›mlar› nereden ve nas›l sat›n al›naca¤›n› iyi
          araflt›ran firmalar ciddi kaynak tasarrufu sa¤laya-
          biliyor. Ekosistem analizi keflfetme, tan›mlama,
          iletiflimle iflbirlikleri ve ifl bölümü sa¤laman›n ilk
          ad›m›n› oluflturmaktad›r; etkili yat›r›m yönetiminin
          önkofluludur.
            Sonuç olarak at›lmas› gereken ilk ad›m, "reka-
          bet” edebilmemiz için teknolojik yenilikler kadar
          ekosistemi de kavramakt›r. ‹kinci ad›m, do¤rudan
          ya da dolayl› olarak iflimizdeki tedarik zincirini, dö-
          nüfltürme süreçlerini, ifllemlerini ve kendini yeni-
          den üretme süreçlerini belirleyen etkenleri dene-
          tim  alt›na almakt›r. Üçüncü ad›m, iflimizi etkileyen
          e¤ilimleri; e¤ilimlerin yaratt›¤› f›rsat ve tehlikeleri
          analiz etmektir. Dördüncü ad›m ise imkan ve im-
          kans›zl›klar›m›z› net olarak tan›mlamak ve son
          ad›m olarak bilimsel çal›flman›n sorunu çözdü¤üne
          inanmakt›r.                                          SANAL GERÇEKL‹K SEKTÖREL
                                                             ANLAMDA SADECE GÖZLÜKLERLE
            Sanal gerçeklik                                 SINIRLI DE⁄‹L, AYNI ZAMANDA YÖN,
            Dijital dönüflümün yafland›¤› ve hayat›m›z›n da
          de¤iflikliklere maruz kald›¤› alanlardan biri de “sa-  HAREKET, KOKU G‹B‹ DUYULARIMIZI DA
          nal gerçeklik” alan›d›r. Sanal gerçeklik günümüzde    UYGULAMALARIN ‹ÇER‹S‹NE
          giyilebilir teknoloji ürünlerinin artmas›, sanal ger-  DAH‹L EDEB‹LEN DONANIMLARIN
          çeklik teknolojilerinin de h›zla geliflmesine yol açt›.  GEL‹fiT‹R‹LMES‹, KEND‹ ENTEGRE
          fiimdilerde dünyan›n bir çok ülkesinde sanal ger-  LENSLER‹ OLAN SANAL GERÇEKL‹K
          çeklik teknolojilerine milyarlar de¤erinde yat›r›m-  GÖZLÜKLER‹N‹N ÜRET‹LMES‹ DE
          lar yap›lmaya baflland›.                                      MÜMKÜN OLDU.
            Sanal gerçeklik sektörel anlamda sadece gözlük-
          lerle s›n›rl› de¤il, ayn› zamanda yön, hareket, koku  sanal gerçeklik mobil uygulamalar› arac›l›¤› ile
          gibi duyular›m›z› da uygulamalar›n içerisine dahil  sanal gerçeklik deneyimini yaflayabilece¤i kendi
          edebilen donan›mlar›n gelifltirilmesini sa¤lad›.  entegre lensleri olan sanal gerçeklik gözlükleri
            Bunun yan› s›ra ak›ll› telefonu olan herkesin,  de üretildi.



            fiirketlerin h›zl›                            lirli¤imi nas›l etkiliyor?” gibi küçük ancak taktiksel
            verimlilik kazan›mlar›n›n                    raporlar› bile temel stratejik farkl›laflt›r›c›lara nas›l
            ötesine bakmalar› gerekiyor                  dönüfltürebileceklerini biliyorlar. Ancak bu flirket-
            Ankete göre, flirketlerin dörtte birinden fazlas›  ler az›nl›kta. Ankette en büyük grup olan yüzde
          (yüzde 27), dijital dönüflümün iflletmeler için haya-  47’lik kesim, hala ‘Dijital Dönüflüm’ün ana faydas›-
          ti öneme sahip olan  “farkl›laflmay›” sa¤layarak  n› “iç süreçlerde verimlili¤i art›rmak” olarak gö-
          onlar› daha rekabetçi yapt›¤›n› söylüyor. Yüzde  rüyor. Bu da flu soruyu ak›llara getiriyor: fiirketler
          29’u ana fayday›,  “inovasyonun h›zland›r›lmas›”  geliflmifl teknolojiler ile neleri baflarabilece¤inin
          ve yüzde 28’i de “yeni pazarlarda büyüme f›rsat-  potansiyelini gerçekten görebiliyor mu?
          lar›” olarak görüyor. Bunlar›n hepsi ilham verici.   ‹novasyon bir flirketi rezil de edebilir vezir de ve
            Dijital dönüflümü, “Pazardan daha büyük bir pay  yap›lan çok say›da araflt›rma bunu bir C-seviye ön-
          almak veya ürün portföyümü geniflletmek için kul-  celik olarak ortaya koyuyor. Öyleyse inovasyon, di-
          lanabilir miyim?” gibi stratejik sorular sormak için  jital dönüflüm için neden bir güdümleyici olarak
          kullanan flirketler, teknolojinin uzun vadeli, strate-  görünmüyor? Teknoloji yat›r›mlar› göz önüne al›n-
          jik f›rsatlar›ndan en iyi flekilde faydalan›yorlar.  Di-  d›¤›nda, fonlar›n büyük bir ço¤unlu¤unun iç süreç-
          jital Dönüflüm ile ald›klar› “Ekipmanlar›ma ne s›k-  lerini daha etkili k›lmaya ayr›ld›¤›, bu nedenle ino-
          l›kla bak›m yap›yorum ve bu benim rekabet edebi-  vasyonun mümkün k›l›nmad›¤› düflünülebilir. Be-
                                                                                  Eylül 2017 2017 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30