Page 28 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 28
KAPAK
SANAL GERÇEKL‹K GÖRÜNTÜ,
HOLOGRAM, SES, KONUM VB.
DUYGUSAL UNSURLARIN
GERÇEK DÜNYANIN B‹R TAKL‹D‹
OLARAK OLUfiTURULMASI ‹KEN
ARTIRILMIfi GERÇEKL‹K,
OLUfiTURULAN DUYGUSAL
UNSURLARIN GERÇEK
ZAMANLI OLARAK
ZENG‹NLEfiT‹R‹LMES‹ VE
F‹Z‹KSEL DÜNYA ‹LE ETK‹LEfi‹ME
GEÇMES‹D‹R.
Art›r›lm›fl Gerçeklik Endüstride ‘Art›r›lm›fl Gerçeklik’
(Zenginlefltirilmifl Gerçeklik) ‘Art›r›lm›fl Gerçek-
‘Sanal Gerçeklik’teki geliflmeleri ‘Art›r›lm›fl li¤i’ endüstriye de ak-
Gerçeklik’ izledi. Bu iki teknoloji aras›ndaki fark› tard›k. Bu konuda en
flöyle aç›klamal›: Sanal gerçeklik görüntü, holog- iyi endüstriyel uygula-
ram, ses, konum vb. duyusal unsurlar›n gerçek ma örneklerini lojistik
dünyan›n bir taklidi olarak oluflturulmas› iken ‘Ar- flirketlerinde görüyo-
t›r›lm›fl Gerçeklik’, oluflturulan duyusal unsurlar›n ruz. ‘Art›r›lm›fl Ger-
gerçek zamanl› olarak zenginlefltirilmesi ve fizik- çeklik’ otomotiv fir-
sel dünya ile etkileflime geçmesidir. Sanal ger- malar›n›n radar›na da
çeklik gözlükleri kullan›c›n›n fiziksel dünya ile tak›lm›fl durumda.
ba¤lant›s›n› keserek tamamen bilgisayar ortam›n- Volkswagen, BMW gi-
da oluflturulmufl bir görüntü sunar. Bunu yapar- bi devler bak›mdan
ken gerçek dünyan›n konum ve yön gibi unsurla- üretime bir çok alan-
r›ndan yararlan›r. Art›r›lm›fl gerçeklik gözlükleri da ‘Art›r›lm›fl Gerçek-
ise fiziksel dünyadaki çevre ve cisimler ile etkile- lik’ donan›m›n› kul-
flim kurar. Örne¤in; yeni alaca¤›n›z bir hal›n›n mo- lanmaya bafllam›fl bu-
bilyalar›n›zla nas›l bir uyum sa¤layaca¤›n› ya da 3 lunuyorlar. BMW yeni hibrit spor arabas› olan i8’de
boyutlu modellerinizin 1:1 ölçekte nas›l görüne- ön cama yans›t›lan navigasyon yönergeleri ve h›z
ce¤ini art›r›lm›fl gerçeklik vas›tas›yla oluflturulan göstergesiyle araç kullan›c›s›na da art›r›lm›fl ger-
görsel sayesinde görebilirsiniz. çeklik deneyimi sunabiliyor.
Dijital dönüflüm, di¤er birçok büyük de¤iflim pro- lerimizi güven alt›na alamayaca¤›n› hepimiz anl›yo-
jesi gibi, veri girecek veya sistemi birebir kullanacak ruz. Büyük resmi anlatmak, dijital de¤iflimi taktiksel
olan insanlar›n kalplerini kazanmak ve onlar› ikna de¤il stratejik olarak ve müdahaleci de¤il ilham ve-
etmekle ilgilidir. ‹nsan ölçe¤inde yönetilmesi gere- rici olarak konumland›rmak büyük önem tafl›yor.
kir. E¤er flirket uzun vadede rekabetçi kalam›yorsa
hiçbir k›sa vadeli tasarrufun ifllerimizi veya iflletme- Yeni teknolojiyi kald›raç olarak
kullanman›n anahtar›: becerileri
üst seviyeye tafl›mak ve yeni
beceriler kazand›rmak
Ankete kat›lan 3 flirketten 1’i “dijital beceri
bofllu¤u ile bafla ç›kmak için haz›rl›ks›z”. Ak›ll› ifl-
letmeler, biraz önce bahsetti¤imiz bak›m mühen-
disimiz gibi görevlerini geniflletmek için istek ve
becerilere sahip olan potansiyel adaylar›n› seçme-
ye çoktan bafllad›lar. Peki, flirketler beceri bofllu-
¤unu, makul maliyetli, sürdürülebilir ve yarat›c›
bir flekilde nas›l kapatabilirler?
28 KobiEfor Eylül 2017