Page 28 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 28

KAPAK



                                                                   SANAL GERÇEKL‹K GÖRÜNTÜ,
                                                                   HOLOGRAM, SES, KONUM VB.
                                                                   DUYGUSAL UNSURLARIN
                                                                   GERÇEK DÜNYANIN B‹R TAKL‹D‹
                                                                   OLARAK OLUfiTURULMASI ‹KEN
                                                                   ARTIRILMIfi GERÇEKL‹K,
                                                                   OLUfiTURULAN DUYGUSAL
                                                                   UNSURLARIN GERÇEK
                                                                   ZAMANLI OLARAK
                                                                   ZENG‹NLEfiT‹R‹LMES‹ VE
                                                                   F‹Z‹KSEL DÜNYA ‹LE ETK‹LEfi‹ME
                                                                   GEÇMES‹D‹R.

            Art›r›lm›fl Gerçeklik                            Endüstride ‘Art›r›lm›fl Gerçeklik’
            (Zenginlefltirilmifl Gerçeklik)                   ‘Art›r›lm›fl Gerçek-
            ‘Sanal Gerçeklik’teki geliflmeleri ‘Art›r›lm›fl  li¤i’ endüstriye de ak-
          Gerçeklik’ izledi. Bu iki teknoloji aras›ndaki fark›  tard›k. Bu konuda en
          flöyle aç›klamal›: Sanal gerçeklik görüntü, holog-  iyi endüstriyel uygula-
          ram, ses, konum vb. duyusal unsurlar›n gerçek   ma örneklerini lojistik
          dünyan›n bir taklidi olarak oluflturulmas› iken ‘Ar-  flirketlerinde görüyo-
          t›r›lm›fl Gerçeklik’, oluflturulan duyusal unsurlar›n  ruz. ‘Art›r›lm›fl Ger-
          gerçek zamanl› olarak zenginlefltirilmesi ve fizik-  çeklik’ otomotiv fir-
          sel dünya ile etkileflime geçmesidir. Sanal ger-  malar›n›n radar›na da
          çeklik gözlükleri kullan›c›n›n fiziksel dünya ile  tak›lm›fl  durumda.
          ba¤lant›s›n› keserek tamamen bilgisayar ortam›n-  Volkswagen, BMW gi-
          da oluflturulmufl bir görüntü sunar. Bunu yapar-  bi devler bak›mdan
          ken gerçek dünyan›n konum ve yön gibi unsurla-  üretime bir çok alan-
          r›ndan yararlan›r. Art›r›lm›fl gerçeklik gözlükleri  da ‘Art›r›lm›fl Gerçek-
          ise fiziksel dünyadaki çevre ve cisimler ile etkile-  lik’ donan›m›n› kul-
          flim kurar. Örne¤in; yeni alaca¤›n›z bir hal›n›n mo-  lanmaya bafllam›fl bu-
          bilyalar›n›zla nas›l bir uyum sa¤layaca¤›n› ya da 3  lunuyorlar. BMW yeni hibrit spor arabas› olan i8’de
          boyutlu modellerinizin 1:1 ölçekte nas›l görüne-  ön cama yans›t›lan navigasyon yönergeleri ve h›z
          ce¤ini art›r›lm›fl gerçeklik vas›tas›yla oluflturulan  göstergesiyle araç kullan›c›s›na da art›r›lm›fl ger-
          görsel sayesinde görebilirsiniz.                çeklik deneyimi sunabiliyor.


             Dijital dönüflüm, di¤er birçok büyük de¤iflim pro-  lerimizi güven alt›na alamayaca¤›n› hepimiz anl›yo-
           jesi gibi, veri girecek veya sistemi birebir kullanacak  ruz. Büyük resmi anlatmak, dijital de¤iflimi taktiksel
           olan insanlar›n kalplerini kazanmak ve onlar› ikna  de¤il stratejik olarak ve müdahaleci de¤il ilham ve-
           etmekle ilgilidir. ‹nsan ölçe¤inde yönetilmesi gere-  rici olarak konumland›rmak büyük önem tafl›yor.
           kir. E¤er flirket uzun vadede rekabetçi kalam›yorsa
           hiçbir k›sa vadeli tasarrufun ifllerimizi veya iflletme-  Yeni teknolojiyi kald›raç olarak
                                                            kullanman›n anahtar›: becerileri
                                                            üst seviyeye tafl›mak ve yeni
                                                            beceriler kazand›rmak
                                                            Ankete kat›lan 3 flirketten 1’i  “dijital beceri
                                                          bofllu¤u ile bafla ç›kmak için haz›rl›ks›z”. Ak›ll› ifl-
                                                          letmeler, biraz önce bahsetti¤imiz bak›m mühen-
                                                          disimiz gibi görevlerini geniflletmek için istek ve
                                                          becerilere sahip olan potansiyel adaylar›n› seçme-
                                                          ye çoktan bafllad›lar. Peki, flirketler beceri bofllu-
                                                          ¤unu, makul maliyetli, sürdürülebilir ve yarat›c›
                                                          bir flekilde nas›l kapatabilirler?


          28 KobiEfor Eylül 2017
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33