Page 21 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 21

D        ijital teknolojiler ekonomiyi ve sosyo kültü-


                 rel yap›y› de¤ifltiriyor. Geleneksel üretim
                 ve toplumsall›k kayboluyor, yenisi geliyor.
                  Bu bir dönüm noktas›d›r.
                 Bu dönüm noktas› sadece ekonomik düze-
                 ni de¤ifltirmekle kalm›yor; toplumun ifl
          yapma biçimlerini, insan iliflkilerini eskitiyor, yeri-
          ne yeni bir düzen, yeni iliflki biçimleri ve yeni bir
          dünya görüflü yerlefltiriyor.
            Dijital de¤iflim ve dönüflümün etkilemedi¤i hiçbir
          nokta kalmad›. ‹fl, rekabet, üretim, tüketim, hizmet,
          iletiflim, pazarlama, sat›fl, ticaret, ekonomi, finans,
          insan kaynaklar›, e¤itim, sa¤l›k, savunma, ulaflt›r-
          ma ve hatta devletler ve ülkeler dijital dönüflüm te-
          melli bir baflkalaflma sürecine girdiler.
            Bundan kaç›fl mümkün de¤il. Zorunlu
          olarak bu büyük dijital ekosistemin bir                  nayici’ olarak tan›mland›. Bu durum
          parças› olaca¤›z.                          Türkiye          sektörün teflvik ve desteklerden ya-
            ‹nternet ve mobilin h›zla dönüfl-   biliflim sektörü 2016    rarlanmas› bak›m›ndan çok önemli.
          türdü¤ü yeni dijital ça¤da tüm    y›l›nda yüzde 14.4 oran›nda  Ayr›ca geleneksel sanayi sektörü-
                                            büyüyerek 94.3 milyar liraya
          alanlar birbirini tetikliyor, etkili-                          nün ‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojile-
                                           ulaflt› ve öncü sektör  oldu¤unu
          yor, birlefltiriyor ve büyütüyor.                                ri’ sektörü ile bütünleflmesi yö-
                                           kan›tlad›. Ve biz “Endüstri 4.0”
          Örne¤in; 4.5G teknolojisi inter-                                nünden de at›lan ad›m büyük de-
                                          devriminden söz ederken asl›nda
          net ve mobil kullan›m›n›, dijital-  ‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri’  ¤er tafl›maktad›r.
          leflme siber güvenli¤i, mobil tek-  ile aç›lan bir yeni dünyadan  Türkiye biliflim sektörünün bu-
          nolojiler IoT ve giyilebilir teknolo-  söz etmifl oluyoruz.    gün 1 milyar dolarl›k yaz›l›m ihra-
          jileri, veri merkezleri bulut hizmet-  Sektörün amiral gemisi  cat› bulunuyor. Yaz›l›m›n düne ka-
                                                  ise yaz›l›md›r.
          lerini, bulut büyük veriyi, büyük veri                     dar hizmet olarak görülmesi sektörün
          pazarlamay›, IoT büyük veriyi, sanal ger-                geliflmesine engel teflkil ediyordu. Sana-
          çeklik art›r›lm›fl gerçekli¤i vb. etkileyerek dö-    yi kapsam›na al›n›nca hedef yaz›l›m ihracat›n-
          nüfltürüyor. Hemen her alanda yeni ifl modelleri ve  da 6.5 milyar dolar› aflmak ve özellikle Orta Do¤u
          yeni uygulamalar›n oluflmas›na neden oluyor.     ve Türk cumhuriyetlerinin yaz›l›m merkezi olmak
            “Dijital dönüflüm”ün kavranmas› da zaten tüm dö-  diye belirlendi. Bundan böyle art›k devlet destekle-
          nüflüm alanlar›n›n bütünlü¤ünü görmekten geçiyor.  riyle yaz›l›m ya da biliflim sanayi bölgeleri kurulabi-
            KobiEfor bu say›s›n›n kapak konusunda “herke-  lecek.
          se hemen laz›m” dijital dönüflüm alanlar›na ve diji-  ‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri’ sektörünün kanun-
          tal ekosisteme bak›yor.                         la ‘sanayi’ say›lmas›, sektöre bak›fl›n toplumsal bilinç
                                                          haline gelmesini de h›zland›racakt›r. KobiEfor Dergi-
            Biliflim ‘SANAY‹’ oldu                         si olarak 15 y›ld›r büyük emek harcad›¤›m›z bir konu-
            Türkiye biliflim sektörü 2016 y›l›nda yüzde 14.4  da amaca ulaflm›fl olman›n hazz›n› da yafl›yoruz.
          oran›nda büyüyerek 94.3 milyar liraya ulaflt› ve ön-
          cü sektör  oldu¤unu kan›tlad›. Ve biz “Endüstri 4.0”  Dijital ekosistem(ler)
          devriminden söz ederken asl›nda ‘Bilgi ve ‹letiflim                      Dijital dönüflüm; dijital
          Teknolojileri’ ile aç›lan bir yeni dünyadan söz etmifl                 organizasyonlar içinde ve-
          oluyoruz. Sektörün amiral gemisi ise yaz›l›md›r.                      ya dijital a¤lar›n etraf›nda
            Bütün dünyada ‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri’                     flekilleniyor; sosyal, mo-
          (B‹T) sektörünün ekonomik ve toplumsal geliflme-                       bil, analitik ve bulut
          deki öncü rolü kabul edilmiflken bizde sektör düne                     (SMAC)   kategorisinden
          kadar lay›k oldu¤u yere konulam›yordu. Gecikmey-                      güçler, büyük bir dönü-
          le de olsa bu düzeltme yap›ld›. 7033 Say›l› “Sanayi-                  flüm rüzgar› estiriyor.
          nin Gelifltirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Ama-                       Bu rüzgar pazarlar› ye-
          c›yla Baz› Kanun ve Kanun Hükmünde Kararname-   niden flekillendiriyor, çal›flma ve yaflama biçimini
          lerde De¤ifliklik Yap›lmas›na Dair Kanun olan    yeniliyor.
          18/06/2017 Üretim Reform Paketi” ile  ‘Yaz›l›mc›-  fiirketler art›k kendi a¤lar›n›n etraf›nda genifl bir
          lar’ ve ‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri’ üretenler ‘Sa-  yelpazede di¤er say›sal iflletmelere, dijital müflte-
                                                                                      Eylül 2017 KobiEfor 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26