Page 38 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 38

KAPAK




                      2014 y›l›  3. çeyrek gerçekleflme ve 4. çeyrek beklenti;


                       T‹M ‹HRACATÇI ANKET‹ SONUÇLARI


               l Y›l›n 3. çeyre¤inde ihracatç› firmalar›n; üre-
             tim ve ihracatlar› artt›, enerji ve girdi maliyetleri
             de artt›
               l ‹hracatç›lar›n yüzde 45’i, y›l›n 4. çeyre¤inde
             ihracat art›fl›, yüzde 42’si üretim art›fl› bekliyor.
               l ‹hracatç›lar›n önümüzdeki dönemde ilk kez
             girmeyi planlad›klar› pazarlar; Rusya, ABD, Al-
             manya, Brezilya ve Çin.
               l  ‹hracatç›lar›n yurtiçinde en büyük ilk üç
             problemi; enerji maliyetleri, dövizdeki hareketli-
             lik ile hammadde ve ara mal fiyatlar›ndaki yük-
             seklik.
               l D›fl pazarlarda karfl›lafl›lan en büyük ilk üç
                                                            T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s› ‹smet Yalç›n, T‹M Baflkan›
             sorun; rekabetçi fiyat sunamama, hedef ülkeler-   Mehmet Büyükekfli, T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s›
             deki ekonomik koflullar ve siyasi sorunlar.                     Metin Tabalu.
               l  ‹hracatç› firmalar, y›l›n 3’üncü çeyre¤inde
             190 bin yeni istihdam üretirken 4.çeyrekte bekle-  l 2023 Türkiye ‹hracat Stratejisi At›l›m Döne-
             nen yeni istihdam 260 bin.                     mi’nde, verimli, üretken ve etkin olmaya odak-
               l Firmalar›n 4.çeyrek ortalama dolar öngörü-  lanmak, pazar ve müflteri ihtiyaçlar›n›n analizi ile
             sü 2.24, Avro 2.90. Rekabetçi ideal kur seviyesi  yüksek katmade¤erli ürün üretimi ihracat art›fl›-
             beklentisi dolarda 2.13, Avro’da 2.79.         na yönelik firmalar›n öncelikleri.
               l Seçimsiz geçecek 2015-2019 döneminde Ar-     l  Yüksek katmade¤erli ürünler üretebilmek
             Ge ve inovasyon kapasitesini gelifltirme, tasar›m  amac›yla yat›r›m yap›lmas› planlanan katmanlar
             ve markalaflma ile yeni pazar araflt›rmalar› fir-  ise pazarlama ve sat›fl, Ar-Ge ve tasar›m ile tica-
             malar›n önceli¤i.                              rilefltirme-markalaflma.



           genifl bir bölgeye düflük maliyet ve yüksek h›zla
           eriflim olana¤›na kavuflturulmal›d›r.                ULUDA⁄‹ ‹HRACATÇI B‹RL‹KLER‹
              Uluslararas› Giriflimler
              l Yabanc› ülkelerde kargoya verilen desteklerin  ‹hracatta sorunlar› yaflayan ve uygulama bilgi-
           haks›z rekabet unsuru oluflturup oluflturmad›¤› in-  sine sahip olan ihracatç› birliklerinden, perfor-
           celenip gerekli baflvurularda bulunulmal›d›r.     mans› en yüksek ve geliflimi en h›zl› olan Uluda¤
              l  Ekspres ürünler için Orta Do¤u ülkeleri ile  ‹hracatç›lar Birli¤i ile Ege ‹hracatç›lar Birli¤i’nin
           birlikte gümrük süreçleri koordine ve standardize  verileri, görüfl ve önerileri afla¤›da okurlar›m›z›n
           edilmelidir.                                     bilgisine sunulmufltur.

              Teflvikler                                     Orhan Sabuncu
              l  Mevcut durumda sadece B2B platformlar›     U‹B Baflkan›
           kapsayan, Ekonomi Bakanl›¤›’n›n verdi¤i e-ihracat
           destekleri B2C alan›na da geniflletilerek, yurtd›fl›-  “Ülkemize 4-5 büyük
           na sat›fl yapan B2C e-ticaret flirketlerinin mevcut  otomotiv yat›r›m› çekilmeli”
           uluslararas› B2C sat›fl platformlar›na ç›k›fllar›
           desteklenmelidir.                                  Uluda¤ ‹hracatç›lar› Birli¤i
              l Kendi e-ticaret platformlar›n› açmak isteyen  Baflkan› Orhan Sabuncu anlat›yor:
           flirketlere çeviri, tasar›m ve yaz›l›m, arama motoru  “U‹B, Türkiye’nin 50 ilinde toplam
           pazarlamas› gibi ihtiyaçlara yönelik destek sunul-  4 bin 270 üyesine hizmet veriyor. 2023 hedefleri
           mal›d›r.                                         sektörler baz›nda belirlendi. U‹B’de her sektörel
              l  Yurtd›fl›ndaki müflterilere yönelik d›flar›dan  Birlik bu hedefler do¤rultusunda çal›flmalar›na
           ça¤r› merkezi gibi müflteri iliflkileri yönetimi hiz-  devam etmektedir. Ayr›ca koordinatör birlik ko-
           metleri alan firmalar›n bu harcamalar›n›n bir k›s-  numunda bulunan Otomotiv Endüstrisi ‹hracatç›-
           m› desteklenmelidir.                             lar› Birli¤i de otomotiv sektöründe 2023 hedefle-

            38 KobiEfor Kas›m 2014
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43