Page 38 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 38
KAPAK
2014 y›l› 3. çeyrek gerçekleflme ve 4. çeyrek beklenti;
T‹M ‹HRACATÇI ANKET‹ SONUÇLARI
l Y›l›n 3. çeyre¤inde ihracatç› firmalar›n; üre-
tim ve ihracatlar› artt›, enerji ve girdi maliyetleri
de artt›
l ‹hracatç›lar›n yüzde 45’i, y›l›n 4. çeyre¤inde
ihracat art›fl›, yüzde 42’si üretim art›fl› bekliyor.
l ‹hracatç›lar›n önümüzdeki dönemde ilk kez
girmeyi planlad›klar› pazarlar; Rusya, ABD, Al-
manya, Brezilya ve Çin.
l ‹hracatç›lar›n yurtiçinde en büyük ilk üç
problemi; enerji maliyetleri, dövizdeki hareketli-
lik ile hammadde ve ara mal fiyatlar›ndaki yük-
seklik.
l D›fl pazarlarda karfl›lafl›lan en büyük ilk üç
T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s› ‹smet Yalç›n, T‹M Baflkan›
sorun; rekabetçi fiyat sunamama, hedef ülkeler- Mehmet Büyükekfli, T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s›
deki ekonomik koflullar ve siyasi sorunlar. Metin Tabalu.
l ‹hracatç› firmalar, y›l›n 3’üncü çeyre¤inde
190 bin yeni istihdam üretirken 4.çeyrekte bekle- l 2023 Türkiye ‹hracat Stratejisi At›l›m Döne-
nen yeni istihdam 260 bin. mi’nde, verimli, üretken ve etkin olmaya odak-
l Firmalar›n 4.çeyrek ortalama dolar öngörü- lanmak, pazar ve müflteri ihtiyaçlar›n›n analizi ile
sü 2.24, Avro 2.90. Rekabetçi ideal kur seviyesi yüksek katmade¤erli ürün üretimi ihracat art›fl›-
beklentisi dolarda 2.13, Avro’da 2.79. na yönelik firmalar›n öncelikleri.
l Seçimsiz geçecek 2015-2019 döneminde Ar- l Yüksek katmade¤erli ürünler üretebilmek
Ge ve inovasyon kapasitesini gelifltirme, tasar›m amac›yla yat›r›m yap›lmas› planlanan katmanlar
ve markalaflma ile yeni pazar araflt›rmalar› fir- ise pazarlama ve sat›fl, Ar-Ge ve tasar›m ile tica-
malar›n önceli¤i. rilefltirme-markalaflma.
genifl bir bölgeye düflük maliyet ve yüksek h›zla
eriflim olana¤›na kavuflturulmal›d›r. ULUDA⁄‹ ‹HRACATÇI B‹RL‹KLER‹
Uluslararas› Giriflimler
l Yabanc› ülkelerde kargoya verilen desteklerin ‹hracatta sorunlar› yaflayan ve uygulama bilgi-
haks›z rekabet unsuru oluflturup oluflturmad›¤› in- sine sahip olan ihracatç› birliklerinden, perfor-
celenip gerekli baflvurularda bulunulmal›d›r. mans› en yüksek ve geliflimi en h›zl› olan Uluda¤
l Ekspres ürünler için Orta Do¤u ülkeleri ile ‹hracatç›lar Birli¤i ile Ege ‹hracatç›lar Birli¤i’nin
birlikte gümrük süreçleri koordine ve standardize verileri, görüfl ve önerileri afla¤›da okurlar›m›z›n
edilmelidir. bilgisine sunulmufltur.
Teflvikler Orhan Sabuncu
l Mevcut durumda sadece B2B platformlar› U‹B Baflkan›
kapsayan, Ekonomi Bakanl›¤›’n›n verdi¤i e-ihracat
destekleri B2C alan›na da geniflletilerek, yurtd›fl›- “Ülkemize 4-5 büyük
na sat›fl yapan B2C e-ticaret flirketlerinin mevcut otomotiv yat›r›m› çekilmeli”
uluslararas› B2C sat›fl platformlar›na ç›k›fllar›
desteklenmelidir. Uluda¤ ‹hracatç›lar› Birli¤i
l Kendi e-ticaret platformlar›n› açmak isteyen Baflkan› Orhan Sabuncu anlat›yor:
flirketlere çeviri, tasar›m ve yaz›l›m, arama motoru “U‹B, Türkiye’nin 50 ilinde toplam
pazarlamas› gibi ihtiyaçlara yönelik destek sunul- 4 bin 270 üyesine hizmet veriyor. 2023 hedefleri
mal›d›r. sektörler baz›nda belirlendi. U‹B’de her sektörel
l Yurtd›fl›ndaki müflterilere yönelik d›flar›dan Birlik bu hedefler do¤rultusunda çal›flmalar›na
ça¤r› merkezi gibi müflteri iliflkileri yönetimi hiz- devam etmektedir. Ayr›ca koordinatör birlik ko-
metleri alan firmalar›n bu harcamalar›n›n bir k›s- numunda bulunan Otomotiv Endüstrisi ‹hracatç›-
m› desteklenmelidir. lar› Birli¤i de otomotiv sektöründe 2023 hedefle-
38 KobiEfor Kas›m 2014