Page 36 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 36

KAPAK



                                                                  E-ihracat›n Türkiye’ye yeni bir
                                                             f›rsat sunma potansiyeli bulunmaktad›r.
                                                                 fiirketlerin e-ihracata yönelmesi,
                                                                   Türkiye’nin ihracat menzilini
                                                                           geniflletebilir.

                                                            ihracata yönelmesi, Türkiye’nin ihracat menzilini
                                                            geniflletebilir. E-ihracat yapan firmalar, normalde
                                                            zay›f oldu¤umuz okyanus afl›r› piyasalara rahatl›k-
                                                            la ürün satabilmektedir. Nitekim Türkiye’nin ilk 10
                                                            e-ihracat pazar›n›n a¤›rl›kland›r›lm›fl ortalama
                                                            mesafesi 4308 kilometre ile geleneksel pazarla-
                                                            r›nkinden yüzde 50 daha fazlad›r. Nitelik aç›s›ndan
                                                            bak›ld›¤›nda, e-ihracata konu olan ürünlerin
                                                            elektronik ve otomotiv parçalar› gibi geleneksel
                                                            ihracata göre katmade¤eri yüksek ürünler oldu¤u
              (B2B) e-ticaret: ‹nternet ekonomisinin en h›zl›  da gözlemlenmektedir.
            büyüyen parçalar›ndan biri olan e-ticaret, pera-  KOB‹ ve giriflimcilerin flans›: Son olarak, e-ih-
            kende ticareti dönüfltürdü¤ü gibi uluslararas› tica-  racat›n küçük veya yeni ihracata bafllayan firmalar
            reti de dönüfltürmeye bafllam›flt›r.               ile büyük ve uzun süredir ihracat yapan firmalar
              Farkl› ülkelerde yeralan flirketler aras›ndaki  aras›ndaki dengesizlikleri azaltmas›, KOB‹ ve giri-
            (B2B) e-ticaret, 2014 Eylül ay›nda Çin’in en büyük  flimcilerin önünü açmas› öngörülmektedir.
            e-ihracat platformu olan Alibaba.com’un tarihin   Geliflimin engelleri: Bu avantajlar›na ra¤men
            en büyük halka arz›n› gerçeklefltirmesiyle günde-  e-ihracat›n geliflmesinin önünde çeflitli engeller
            me oturmufltur.                                  bulunmaktad›r. Bu engelleri incelerken e-ihraca-
              (B2C) e-ticaret: B2B’nin bu h›zl› büyümesine ila-  t›n yurtiçi e-ticaret ve geleneksel ihracattan fark-
            veten küresel e-ticaretin yüzde 10’a yak›n›n› olufltu-  lar›n› gözönünde bulundurmak ve özel olarak e-ih-
            ran flirketler ve tüketiciler aras›ndaki (B2C) e-ticaret  racat› ilgilendiren konular› tespit etmek gerek-
            de h›zla uluslararas›laflmaktad›r. ABD ve AB’deki  mektedir.
            çevrimiçi nüfusun önemli bir bölümü yurtd›fl›ndaki
            e-ticaret firmalar›ndan al›flverifl yapmaktad›r.    e-ihracat›n sorunlar›:
              F›rsatlar: E-ihracat›n Türkiye’ye yeni bir f›rsat  Sat›fl ve Pazarlama:
            sunma potansiyeli bulunmaktad›r. fiirketlerin e-   l Gerek küresel pazar yerleri (eBay, Amazon vs)


             HEDEF‹M‹Z; TEKNOLOJ‹-YO⁄UN ‹HRACAT...

               Önümüzdeki y›llarda ihracat› sürükleyecek       ‹hracat›m›z›n ithalat› art›rarak artmas›na
               belli bafll› sektörler sizce hangileri olacakt›r?  hangi politikalarla son verilebilecek?
               Mehmet Büyükekfli: Y›llard›r ihracat›m›z›n       Mehmet Büyükekfli: 2023 hedeflerini hayata
             ana lokomotifi görevini üstlenen, ihracat›m›za  geçirmek için yap›sal reformlara öncelik verme-
             çok büyük hizmetler sunan ve ihracat›m›z›n bay-  miz gerekiyor. Gerçek flu ki 2023 Türkiye'si eko-
             ra¤›n› tüm dünyaya tafl›yan sektörlerinin bafl›n-  nomik ve sosyal birçok dönüflümü zorunlu k›l›yor.
             da otomotiv endüstrisi, kimyevi maddeler ve     ‹hracat›m›z›n büyümeye katk›s›n› art›rmak, ihraç
             mamulleri, haz›rgiyim ve konfeksiyon, çelik,    edilen mal ve hizmetlerin üretimindeki girdi itha-
             elektrik-elektronik, makine sektörleri geliyor.  lat›n›n azalt›lmas›yla mümkün. Bu süreçte Eko-
             Günümüz dünyas›n› flekillendiren ürünlere bak-   nomi Bakanl›¤›'n›n haz›rlad›¤› Girdi Tedarik Stra-
             t›¤›m›zda, bunlar›n pek ço¤unun kol gücüyle de-  tejisi (G‹TES) ve Eylem Plan›’n›n hem büyümenin
             ¤il, bilgi gücüyle oluflturulan ürünler oldu¤una  ana kayna¤› olan ihracat›n etkinli¤ini ve sürdürü-
             tan›k oluyoruz. Konvansiyonel üretim yerine     lebilirli¤ini sa¤lamas› hem de ara mal ithalat›n›n
             katmade¤eri yüksek, tasar›m a¤›rl›kl›, yenilikçi-  azalt›lmas› için önemli oldu¤unu düflünüyoruz.
             lik odakl› bir yaklafl›mla ortaya konulan ürünle-
             rin ve sektörlerinin tüm dünya trendlerini etki-  Belli pazarlara ba¤›ml›l›¤›m›z aç›s›ndan
             ledi¤ini görüyoruz. Bu çerçevede, biz de ülke ih-  ihracat›m›zda durum nedir ve nas›l de¤iflir?
             racat›m›z› en üst seviyelere ç›karmak için tüm    Mehmet Büyükekfli: ‹hracat›m›zda Avrupa Birli¤i
             ihracatç›lar›m›z›n kendilerini gelifltirmeleri için  ülkelerinin yan›s›ra alternatif pazarlar e¤ilimi de-
             firmalar›m›z› destekliyoruz.                    vam edecek. 2023 hedeflerimize giden yolda ihracat


            36 KobiEfor Kas›m 2014
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41