Page 37 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 37

gerek ilgili ülkelere kendi web sitesinden sat›fl ile  e-ihracat›n sorunlar›n›n çözümü:
            ilgili yetkinlik ve bilgi birikiminin bulunmamas›   Kamu taraf›ndan afla¤›daki ad›mlar›n at›lmas›n-
              l Yabanc› ülkelerdeki kanunlar, düzenlemeler  da fayda bulunmaktad›r:
            ve lojistik süreçler hakk›nda bilgi bulamamak     Kanun ve Düzenlemeler
              l Di¤er biliflim alt sektörlerine, özellikle banka-  l Yurtd›fl›na e-ticaret üzerinden ihracat yapan
            lar ve yaz›l›m flirketlerine yönelen nitelikli insan  firmalar özel bir statü ile tan›mlanarak, bu ifllet-
            kayna¤›n› çekememek                             melerin B2C sat›fllar›nda gümrük ve lojistik süreç-
              Ödeme:                                        lerinde kolaylaflt›r›c› düzenlemelere gidilmelidir.
              l  Giriflimcilerin yurtd›fl› ödeme alabilmelerini  l 6493 Say›l› Kanun’da verilerin sadece yurtiçin-
            sa¤layacak küresel firmalar›n Türkiye’ye mevzuat  de saklanmas›na yönelik getirilen düzenlemeler
            uyumundaki engeller                             (16. ve 23. Maddeler) ödeme sistemlerinin ifllev-
              l  Di¤er ülkelerdeki tüketicilerin kulland›klar›  selli¤i ve kamu denetimi dengesi gözetilerek yeni-
            ödeme sistemlerinin Türkiye’deki flirketler tara-  den ele al›nmal›d›r.
            f›ndan sorunsuz kullan›m›                                   l  Firmalar›n KDV iadesinde yafla-
              l Müflteri güvensizli¤i ve do-                           makta olduklar› bürokratik sorunlar gi-
            land›r›c›l›k.                                            derilmelidir.

              Lojistik ve Gümrükler                                    Program ve Uygulamalar
              l  Lojistik maliyetlerinin yük-                         l Üniversite, ticaret odalar› ve KOSGEB
            sekli¤i ve teslim sürelerinin uzunlu¤u             nezdinde e-ihracat e¤itim ve destek program-
              l Yabanc› ülkelerdeki lojistik hizmet-          lar› ile giriflimcilere bu alanda bilgi birikimi olufl-
            lerinin kalitesi                                    turacak programlar gelifltirilmelidir.
              l  Türkiye gümrük ve vergilendirme                   l  fiirketlerin farkl› ülkelerdeki kanunlar,
            mevzuat›n›n “bireysel” sat›fl ile ilgili             düzenlemeler ve lojistik hizmetleri gibi konu-
            özel tan›mlamalar ve kolaylaflt›r›c› uy-           larda güncel bilgi bulabilecekleri bir web sitesi
            gulamalar içermiyor olmas›.                      kurulmal›d›r.
                                                              l KOB‹’lere küçük boyutlu gönderileri operas-
              Sat›fl Sonras›                                 yon ve maliyet aç›s›ndan daha uygun koflullarla
              l Lisan ve kurumsal kapasite gibi ne-         yurtd›fl›na göndermeye olanak sa¤layacak yeni
            denlerle müflterilere destek verememek           posta hizmetleri sunulmal›d›r.
              l ‹adelerde sorunlar yaflanmas›                  l ‹stanbul’da infla edilmekte olan 3. Havaliman›
              l KDV iadesine iliflkin sorunlar.              uluslararas› bir lojistik firmas›n›n bölgesel merke-
                                                            zi haline getirilerek e-ihracat yapan flirketlerimiz


            HEDEF‹M‹Z; TEKNOLOJ‹-YO⁄UN ‹HRACAT...

            pazarlar›m›z› çeflitlendirebilmek için büyük çaba  Mehmet Büyükekfli: Uluslararas› arenadaki te-
            sarfediyoruz. 2013 y›l›nda düzenledi¤imiz ticari he-  mel göstergeler, daha çok Uzakdo¤u ve Güneydo¤u
            yetlerle dünyan›n etraf›nda 6 tur att›k. Düzenledi¤i-  Asya ülkelerinin gelecek vaat ettiklerini gösterir-
            miz 29 ticari heyette 19 bin ikili ticari görüflme ger-  ken; bu ülkeler aras›nda özellikle Çin ve Hindis-
            çeklefltirdik. Bu y›lda da dünyan›n dört bir yan›na ti-  tan’›n (nüfus, ekonomik ve siyasi potansiyelleriyle)
            cari heyetler düzenleyerek yeni aç›l›mlar yapmaya  öne ç›kt›klar› gözlemleniyor.
            devam ediyoruz. Ayr›ca alternatif pazar çal›flmalar›-  Yafllanan ve nüfusu azalan ço¤u geliflmifl ülkele-
            na daha fazla a¤›rl›k verilmesi gerekti¤ine inan›yo-  rin aksine, dünya nüfusunun yar›s› Çin, Hindistan,
            ruz. Bu vesileyle 2014 y›l›nda da dünyan›n dört bir  Endonezya, Pakistan, Japonya ve Bangladefl’in bu-
            yan›nda ticaret heyetleri ve fuar programlar› dü-  lundu¤u bölgede yaflamaktad›r. Türkiye’nin Avru-
            zenlemeye devam ederek özellikle alternatif pazar-  pa’ya yapt›¤› ihracat yo¤unlu¤unu düflünürsek olas›
                            lara gerçeklefltirece¤imiz d›fl ti-  küresel t›kanmalarda ya da siyasi, ekonomik dü-
                            caret heyeti programlar›yla ih-  zende aleyhimize geliflecek de¤ifliklikleri gözönüne
                            racat pazarlar›m›z›n çeflitlendi-  al›rsak  Çin ve Hindistan gibi ülkelerle güçlü ekono-
                            rilmesi için çaba sarf edece¤iz.   mik ve iliflkiler kurmaya gayret ediyoruz. Nitekim
                                                           son 10 y›lda Çin’e gerçeklefltirdi¤imiz ihracat› 4 kat
                              Çin ve Hindistan pazar›      art›flla 3.6 milyar dolara, Hindistan’a gerçeklefltir-
                              Türkiye ihracat›n›n gelece¤i  di¤imiz ihracat› ise 7.3 kat artt›rarak 0.6 milyar do-
                              aç›s›ndan ne ifade           lara ç›kartt›k. Ancak bu ülkelere ihracat anlam›nda
                              etmektedir?                  daha gidecek çok yolumuz oldu¤unu düflünüyoruz.


                                                                                      Kas›m 2014  KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42