Page 37 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 37
gerek ilgili ülkelere kendi web sitesinden sat›fl ile e-ihracat›n sorunlar›n›n çözümü:
ilgili yetkinlik ve bilgi birikiminin bulunmamas› Kamu taraf›ndan afla¤›daki ad›mlar›n at›lmas›n-
l Yabanc› ülkelerdeki kanunlar, düzenlemeler da fayda bulunmaktad›r:
ve lojistik süreçler hakk›nda bilgi bulamamak Kanun ve Düzenlemeler
l Di¤er biliflim alt sektörlerine, özellikle banka- l Yurtd›fl›na e-ticaret üzerinden ihracat yapan
lar ve yaz›l›m flirketlerine yönelen nitelikli insan firmalar özel bir statü ile tan›mlanarak, bu ifllet-
kayna¤›n› çekememek melerin B2C sat›fllar›nda gümrük ve lojistik süreç-
Ödeme: lerinde kolaylaflt›r›c› düzenlemelere gidilmelidir.
l Giriflimcilerin yurtd›fl› ödeme alabilmelerini l 6493 Say›l› Kanun’da verilerin sadece yurtiçin-
sa¤layacak küresel firmalar›n Türkiye’ye mevzuat de saklanmas›na yönelik getirilen düzenlemeler
uyumundaki engeller (16. ve 23. Maddeler) ödeme sistemlerinin ifllev-
l Di¤er ülkelerdeki tüketicilerin kulland›klar› selli¤i ve kamu denetimi dengesi gözetilerek yeni-
ödeme sistemlerinin Türkiye’deki flirketler tara- den ele al›nmal›d›r.
f›ndan sorunsuz kullan›m› l Firmalar›n KDV iadesinde yafla-
l Müflteri güvensizli¤i ve do- makta olduklar› bürokratik sorunlar gi-
land›r›c›l›k. derilmelidir.
Lojistik ve Gümrükler Program ve Uygulamalar
l Lojistik maliyetlerinin yük- l Üniversite, ticaret odalar› ve KOSGEB
sekli¤i ve teslim sürelerinin uzunlu¤u nezdinde e-ihracat e¤itim ve destek program-
l Yabanc› ülkelerdeki lojistik hizmet- lar› ile giriflimcilere bu alanda bilgi birikimi olufl-
lerinin kalitesi turacak programlar gelifltirilmelidir.
l Türkiye gümrük ve vergilendirme l fiirketlerin farkl› ülkelerdeki kanunlar,
mevzuat›n›n “bireysel” sat›fl ile ilgili düzenlemeler ve lojistik hizmetleri gibi konu-
özel tan›mlamalar ve kolaylaflt›r›c› uy- larda güncel bilgi bulabilecekleri bir web sitesi
gulamalar içermiyor olmas›. kurulmal›d›r.
l KOB‹’lere küçük boyutlu gönderileri operas-
Sat›fl Sonras› yon ve maliyet aç›s›ndan daha uygun koflullarla
l Lisan ve kurumsal kapasite gibi ne- yurtd›fl›na göndermeye olanak sa¤layacak yeni
denlerle müflterilere destek verememek posta hizmetleri sunulmal›d›r.
l ‹adelerde sorunlar yaflanmas› l ‹stanbul’da infla edilmekte olan 3. Havaliman›
l KDV iadesine iliflkin sorunlar. uluslararas› bir lojistik firmas›n›n bölgesel merke-
zi haline getirilerek e-ihracat yapan flirketlerimiz
HEDEF‹M‹Z; TEKNOLOJ‹-YO⁄UN ‹HRACAT...
pazarlar›m›z› çeflitlendirebilmek için büyük çaba Mehmet Büyükekfli: Uluslararas› arenadaki te-
sarfediyoruz. 2013 y›l›nda düzenledi¤imiz ticari he- mel göstergeler, daha çok Uzakdo¤u ve Güneydo¤u
yetlerle dünyan›n etraf›nda 6 tur att›k. Düzenledi¤i- Asya ülkelerinin gelecek vaat ettiklerini gösterir-
miz 29 ticari heyette 19 bin ikili ticari görüflme ger- ken; bu ülkeler aras›nda özellikle Çin ve Hindis-
çeklefltirdik. Bu y›lda da dünyan›n dört bir yan›na ti- tan’›n (nüfus, ekonomik ve siyasi potansiyelleriyle)
cari heyetler düzenleyerek yeni aç›l›mlar yapmaya öne ç›kt›klar› gözlemleniyor.
devam ediyoruz. Ayr›ca alternatif pazar çal›flmalar›- Yafllanan ve nüfusu azalan ço¤u geliflmifl ülkele-
na daha fazla a¤›rl›k verilmesi gerekti¤ine inan›yo- rin aksine, dünya nüfusunun yar›s› Çin, Hindistan,
ruz. Bu vesileyle 2014 y›l›nda da dünyan›n dört bir Endonezya, Pakistan, Japonya ve Bangladefl’in bu-
yan›nda ticaret heyetleri ve fuar programlar› dü- lundu¤u bölgede yaflamaktad›r. Türkiye’nin Avru-
zenlemeye devam ederek özellikle alternatif pazar- pa’ya yapt›¤› ihracat yo¤unlu¤unu düflünürsek olas›
lara gerçeklefltirece¤imiz d›fl ti- küresel t›kanmalarda ya da siyasi, ekonomik dü-
caret heyeti programlar›yla ih- zende aleyhimize geliflecek de¤ifliklikleri gözönüne
racat pazarlar›m›z›n çeflitlendi- al›rsak Çin ve Hindistan gibi ülkelerle güçlü ekono-
rilmesi için çaba sarf edece¤iz. mik ve iliflkiler kurmaya gayret ediyoruz. Nitekim
son 10 y›lda Çin’e gerçeklefltirdi¤imiz ihracat› 4 kat
Çin ve Hindistan pazar› art›flla 3.6 milyar dolara, Hindistan’a gerçeklefltir-
Türkiye ihracat›n›n gelece¤i di¤imiz ihracat› ise 7.3 kat artt›rarak 0.6 milyar do-
aç›s›ndan ne ifade lara ç›kartt›k. Ancak bu ülkelere ihracat anlam›nda
etmektedir? daha gidecek çok yolumuz oldu¤unu düflünüyoruz.
Kas›m 2014 KobiEfor 37