Page 43 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 43

bilgileri veriyor: “Sanayi Bakanl›¤›’n›n yay›nlad›¤›
           Makine Sektörü Strateji Belgesi’nin 2014 y›l› itiba-
           r›yla sonuna geldik ve geçti¤imiz haftalarda önü-
           müzdeki üç y›l›n strateji belgesinin çal›flma grubu
           gerçeklefltirildi. Devlet mekanizmalar›n›n bu tarz
           direkt temaslar ve diyalog ile üreticinin ihtiyaçlar›-
           n›n nabz›n› tutmas› çok güzel. Fakat daha da
           önemlisi bu raporlar kapsam›nda öne ç›kar›lan
           bafll›klar›n icraata dökülmesi. Daha önceki strate-
           ji belgesinde de yeralan ‘makine imalatç›s›na arsa
           tahsisi’ konusu halen biz dahil tüm üreticiler için
           en önemli bafll›klardan birisi.”

              Nitelikli eleman s›k›nt›s› mevcut
              Makine imalatç›s›n›n nitelikli eleman bulmak
           konusunda da ciddi s›k›nt› yaflad›¤›n›n alt›n› çizen
           Angan, flu tespiti yaparak çözümünü flöyle detay-
           land›r›yor: “Yüksek kar pay›na sahip, bankac›l›k ve
           finans gibi sektörler makine imalatç›s›n›n suna-
           mayaca¤› flartlar› çal›flanlar›na sundu¤u için önde
           gelen üniversitelerden mezun nitelikli pek çok   likle ithal edilip sat›lan makinelerin ithalatç›lar›na
           makine mühendisinin kendi alan›nda de¤il de bu   çok ciddi bir denetim getirilmesi gerekti¤ini düflü-
           alanlarda faaliyet gösterdi¤ini görüyoruz. Bu hem  nüyoruz. ‹thalatç›n›n sözkonusu makine hakk›nda
           makine imalatç›s›n›n nitelikli mühendise ulafla-  ne kadar bilgi sahibi oldu¤u, sözkonusu makineye
           mamas›na, hem de mühendislerin ald›¤› e¤itimi    teknik hizmet verebilecek nitelikli eleman istih-
           bir anlamda çöpe atmas›na sebep oluyor. Bu ko-   dam edip etmedi¤i, gerekli yedek parça stokunun
           nunun çözümü içinde makine imalatç›s› firmalara  bulunup bulunmad›¤› özellikle kontrol edilmesi
           belirli nitelikteki mühendislerin istihdam› konu-  gereken konular.”
           sunda prim ve maafl deste¤i verilmesi gerekti¤ini
           düflünüyoruz.”                                      Hürmak’tan Ar-Ge ata¤›
                                                              Ar-Ge’nin önemine inanan Hürmak, 2012’de
              Ar-Ge desteklerinde                           bafllay›p 2013’te tamamlad›¤› TÜB‹TAK destekli iki
              ticarileflme sa¤lanmal›                        plaka plastik enjeksiyon makinesi projesinin ar-
              Firmalar›n gelifliminde Ar-Ge’nin de yads›na-  d›ndan, yine plaka çift komponent hibrit plastik en-
           maz önemde oldu¤unun alt›n› çizen Angan, “Bilin-  jeksiyon makinesi projesi üzerinde çal›flmalar›n›
           di¤i üzere TÜB‹TAK ve KOSGEB gibi kurumlar va-   devam ettiriyor. Burç Angan, “Hedefimiz Haziran
           s›tas›yla üreticilere verilmekte olan çok ciddi Ar-  ay›nda projeyi bitirerek makineyi y›lsonunda piya-
           Ge destekleri mevcut. Fakat yine bilindi¤i gibi Ar-  saya sürmek. Ayn› zamanda ürün çeflitlili¤imizi
           Ge ç›kt›s› gerekti¤i gibi ticarileflemezse maalesef  sa¤lamak ad›na s›cak kamara metal enjeksiyon
           ki ölü do¤an bir bebekten farks›z oluyor. Bu nokta-  projemizi de desteksiz kendi kaynaklar›m›z ile ta-
           da devlet kurumlar›n›n Ar-Ge deste¤i vererek bir  mamlamak üzereyiz. 2015 y›l›nda 60 ton mengene
           anlamda yat›r›m yapt›¤› ürünlerin piyasalarda re-  kapama kuvvetine sahip bir metal enjeksiyon ma-
           kabetçi hale getirilmesi noktas›nda bu ortakl›k so-  kinesi ile bafllayarak uzun vadede 800 ton kapasi-
           nucu do¤an bebe¤in sahipsiz b›rak›lmamas›, ke-   teye sahip modellere kadar ürün gam›m›z› genifl-
           sinlikle devletin destek ve teflvikine sahip olmas›  letmeyi hedeflemekteyiz” bilgisini veriyor. Hür-
           gerekti¤ine inanmaktay›z” görüflünü sunuyor. Ay-  mak’›n sektörün tercih edilir bir firmas› oldu¤unun
           r›ca Ar-Ge ç›kt›s› ürünü alacak ilk 4-5 kullan›c› için  alt›n› çizen Angan, nedenlerini ise flu noktalara
           çeflitli vergi veya kredi destekleri hayata geçiril-  ba¤l›yor:
           mesi önerisinde bulunuyor. Angan, sektörün en      l Ürünün görüntüsü müflteriyi cezbediyor.
           önemli s›k›nt›s›n› ise flöyle anlat›yor: “Ne yaz›k ki  l Müflteri memnuniyetinde üst noktada olun-
           makine her ne kadar oldukça komplike ve alan›n-  mas›ndan kaynakl› olarak yat›r›mlarda yine Hür-
           da uzman kiflilerin verece¤i deste¤e muhtaç bir   mak markas› tercih ediliyor.
           ürün olsa da ülkemizde herkes rahatl›kla makine    l Ürünün son teknoloji ile donat›lmas› ve per-
           ithalat› ve sat›fl› yapabilmekte. ‹thal edilen ve özel-  formans›n›n yüksekli¤i önemli bir tercih nedeni.

                      www.hur-mak.com.tr  e-mail: info@hur-mak.com.tr
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48