Page 42 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 42

Sektörün köklü kuruluflu
                                                                          Hürmak,‘Türkiye’miz için
                                                                          Türkiye’mizde
                                                                          üretiyoruz’ mottosuyla
                                                                          h›zl› büyümesini
                                                                          2014’te de sürdürmeyi
                                                                          hedefliyor. Firma, Ar-Ge
                                                                          ve inovasyona yo¤unlaflt›¤›
                                                                          üretim stratejisinde
                                                                          ihracat›n› ise 5 y›l
                                                                          içinde yüzde 60’a
                                                                          ç›karmak istiyor.

                  Hürmak, Türkiye’ye inan›yor




                           Türkiye’de büyüyecek


          H        ürmak Plastik Otomotiv Makine ‹malat     Türkiye’nin en h›zl› büyüyen ilk 100 flirketi aras›na


                                                            ad›m›z› yazd›rd›k. Co¤rafyam›zdaki sorunlu siyasi
                   Sanayi’nin temelleri 1969 y›l›nda ‹stanbul
                                                            gündem büyüme h›z›m›z› yavafllatm›fl olsa da bir
                   Demirkap›’da at›ld›. Daha sonra Yenibos-
                                                            sonraki ‘Türkiye100’ Projesi’nde de dereceye gir-
                   na ve ard›ndan da Gebze’ye tafl›nan firma
                   bugün ikinci kuflak taraf›ndan yönetiliyor.
                                                            z› perçinlemeyi hedefliyoruz.”
           Kuruldu¤u günden bugüne yenilikçi bir vizyonla   meyi ve listede üst üste iki kez yeralarak baflar›m›-
           hareket eden ve kendi alan›nda Türkiye’nin öncü
           firmas› olan Hürmak, artan Uzakdo¤u ürünlerin      Hedef 5 y›lda ihracat›
           bask›s› nedeniyle 2004 ve 2010 y›llar› aras›nda üre-  yüzde 60’a ç›karmak
           time ara verdi. ‘Türkiye’miz için Türkiye’mizde    Hürmak, flu anda üretimi-
           üretiyoruz’ mottosunu benimseyen Hürmak, 2010    nin büyük k›sm›n› iç pazara
           y›l›nda yeniden üretime bafllad›. Faaliyete bafllama  sunuyor. ‹hracat ise üretimle-
           amaçlar›n› ve çal›flmalar›n› Hürmak Plas-         rinin yüzde 35’ini oluflturuyor.
           tik Otomotiv Makine ‹malat Sanayi Yö-            ‹hracat yap›lan ülkeler ara-
           netim Kurulu Baflkan Vekili Burç An-              s›nda; Orta ve Do¤u Avrupa,
           gan, flöyle anlat›yor: “Ülkemizin üre-            Kuzey Afrika ve eski ad›yla
           timden uzaklaflt›kça içine girece¤i                Sovyetler Birli¤i gibi bölgeler yeral›yor. Angan,
           ç›kmazlar› ve yurtd›fl› ba¤›ml›l›¤›n›n             “Türkiye’nin Avrupa’n›n en büyük ikinci plastik ifl-
           yarataca¤› sorunlar› görerek bu konu-             leyici ülkesi oldu¤unu gözönünde bulundurursak
           da sektörümüzün köklü firmalar›ndan               iç pazar› da hafife almamam›z gerekti¤ini düflü-
           biri olarak elimizi tafl›n alt›na koyarak           nüyoruz” diyor. Angan, 5 y›l içerisinde Orta ve
           2010 y›l›nda bu ad›m› att›k. Her ne kadar            Do¤u Avrupa’ya yo¤unlaflarak üretimin en az
           bu makinelerin imalat› k›sa vadede çok                         yüzde 60’›n› ihraç etmek istedikle-
           karl› bir yat›r›m olmasa da ülkemizin                            rini paylafl›yor. Angan, Türki-
           büyüyen plastik sektörünü ta-                                     ye’nin orta vadede bulundu¤u
           mamlayacak bir plastik iflleme                                     co¤rafyadaki komflu ülkelere
           makinesi sektörü olmas› ge-                                       makine tedarik eden bir üretim
           reklili¤i bu karar›m›zda etkili                                   üssü olabilece¤ine inand›klar›-
           oldu. Üretime yeniden baflla-                                     n› belirterek, “Bu çerçevede ba-
           d›¤›m›z 2010 y›l›n›n ard›n-                                      k›ld›¤›nda önümüze koydu¤u-
           dan 2012 y›l›na kadar kay-                                      muz yüzde 60’l›k ihracat hedefi-
           detti¤imiz büyüme h›z› ile                                      nin oldukça gerçekçi oldu¤unuz
           2013 y›l›nda TOBB ve                                Burç Angan  düflünmekteyiz” diyor. Hedefe
           TEPAV taraf›ndan des-                                          ulaflmada devletin yerli üreticilere
           teklenen ‘Türkiye100’                                         sahip ç›karak destek vermesinin
           Projesi   kapsam›nda                                          önemli oldu¤unu aktaran Angan, flu
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47