Page 42 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 42
Sektörün köklü kuruluflu
Hürmak,‘Türkiye’miz için
Türkiye’mizde
üretiyoruz’ mottosuyla
h›zl› büyümesini
2014’te de sürdürmeyi
hedefliyor. Firma, Ar-Ge
ve inovasyona yo¤unlaflt›¤›
üretim stratejisinde
ihracat›n› ise 5 y›l
içinde yüzde 60’a
ç›karmak istiyor.
Hürmak, Türkiye’ye inan›yor
Türkiye’de büyüyecek
H ürmak Plastik Otomotiv Makine ‹malat Türkiye’nin en h›zl› büyüyen ilk 100 flirketi aras›na
ad›m›z› yazd›rd›k. Co¤rafyam›zdaki sorunlu siyasi
Sanayi’nin temelleri 1969 y›l›nda ‹stanbul
gündem büyüme h›z›m›z› yavafllatm›fl olsa da bir
Demirkap›’da at›ld›. Daha sonra Yenibos-
sonraki ‘Türkiye100’ Projesi’nde de dereceye gir-
na ve ard›ndan da Gebze’ye tafl›nan firma
bugün ikinci kuflak taraf›ndan yönetiliyor.
z› perçinlemeyi hedefliyoruz.”
Kuruldu¤u günden bugüne yenilikçi bir vizyonla meyi ve listede üst üste iki kez yeralarak baflar›m›-
hareket eden ve kendi alan›nda Türkiye’nin öncü
firmas› olan Hürmak, artan Uzakdo¤u ürünlerin Hedef 5 y›lda ihracat›
bask›s› nedeniyle 2004 ve 2010 y›llar› aras›nda üre- yüzde 60’a ç›karmak
time ara verdi. ‘Türkiye’miz için Türkiye’mizde Hürmak, flu anda üretimi-
üretiyoruz’ mottosunu benimseyen Hürmak, 2010 nin büyük k›sm›n› iç pazara
y›l›nda yeniden üretime bafllad›. Faaliyete bafllama sunuyor. ‹hracat ise üretimle-
amaçlar›n› ve çal›flmalar›n› Hürmak Plas- rinin yüzde 35’ini oluflturuyor.
tik Otomotiv Makine ‹malat Sanayi Yö- ‹hracat yap›lan ülkeler ara-
netim Kurulu Baflkan Vekili Burç An- s›nda; Orta ve Do¤u Avrupa,
gan, flöyle anlat›yor: “Ülkemizin üre- Kuzey Afrika ve eski ad›yla
timden uzaklaflt›kça içine girece¤i Sovyetler Birli¤i gibi bölgeler yeral›yor. Angan,
ç›kmazlar› ve yurtd›fl› ba¤›ml›l›¤›n›n “Türkiye’nin Avrupa’n›n en büyük ikinci plastik ifl-
yarataca¤› sorunlar› görerek bu konu- leyici ülkesi oldu¤unu gözönünde bulundurursak
da sektörümüzün köklü firmalar›ndan iç pazar› da hafife almamam›z gerekti¤ini düflü-
biri olarak elimizi tafl›n alt›na koyarak nüyoruz” diyor. Angan, 5 y›l içerisinde Orta ve
2010 y›l›nda bu ad›m› att›k. Her ne kadar Do¤u Avrupa’ya yo¤unlaflarak üretimin en az
bu makinelerin imalat› k›sa vadede çok yüzde 60’›n› ihraç etmek istedikle-
karl› bir yat›r›m olmasa da ülkemizin rini paylafl›yor. Angan, Türki-
büyüyen plastik sektörünü ta- ye’nin orta vadede bulundu¤u
mamlayacak bir plastik iflleme co¤rafyadaki komflu ülkelere
makinesi sektörü olmas› ge- makine tedarik eden bir üretim
reklili¤i bu karar›m›zda etkili üssü olabilece¤ine inand›klar›-
oldu. Üretime yeniden baflla- n› belirterek, “Bu çerçevede ba-
d›¤›m›z 2010 y›l›n›n ard›n- k›ld›¤›nda önümüze koydu¤u-
dan 2012 y›l›na kadar kay- muz yüzde 60’l›k ihracat hedefi-
detti¤imiz büyüme h›z› ile nin oldukça gerçekçi oldu¤unuz
2013 y›l›nda TOBB ve Burç Angan düflünmekteyiz” diyor. Hedefe
TEPAV taraf›ndan des- ulaflmada devletin yerli üreticilere
teklenen ‘Türkiye100’ sahip ç›karak destek vermesinin
Projesi kapsam›nda önemli oldu¤unu aktaran Angan, flu