Page 78 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 78

DOSYA/ÇA⁄RI MERKEZLER‹



                                                                 KOB‹’den bireysele 7/24
               Turkcell Global Bilgi’den                               s›n›rs›z hizmet

                  “sosyal medya takibi”
                                                              Yolculu¤una 1991’de telefonda müflterilerine
                            Markalar sosyal medya a¤la-     kart hizmeti sunarak bafllayan “Yap› Kredi Telefon
                          r›nda etkili ve dinamik çözümler  Bankac›l›¤› Hizmetleri”, bugün birçok farkl› kanal-
                          üretmek için son zamanlarda       dan, birçok farkl› hizmet sunarak, sektörde öncü
                          önemli çal›flmalar gerçeklefltiri-  bir ça¤r› merkezi olarak yoluna devam ediyor.
                          yor. Turkcell Global Bilgi’nin    “Hizmette S›n›r Yoktur” anlay›fl› ile ilklere ve yeni-
                          Türkçe yapay zekal› sosyal med-   liklere imza atan ça¤r› merkezi, bugün yaklafl›k
                          ya takip, operasyon ve raporla-   1.215 uzman çal›flan›yla Çay›rova, Samsun ve ‹s-
                          ma yönetimi uygulamas› bu ça-
                  A. Fahri                                  tanbul olmak üzere üç farkl› lokasyonda hizmet
                   Arkan  l›flmalardan bir tanesi.           veriyor. Yap› Kredi Ça¤r› Merkezi Direktörü Asl›
                            Turkcell Global Bilgi Teknolo-  Çiftçi, telefon bankac›l›¤› ile y›lda 42 milyon müfl-
                          jileri Genel Müdür Yard›mc›s› A.  teriyle iletiflime geçerek, 7/24 birçok farkl› hizmet
             Fahri Arkan, gelifltirdikleri sosyal medya takip  sunduklar›n› söylüyor. Çiftçi, farkl› müflteri grup-
             ve raporlama uygulamas›yla Twitter, Facebook,  lar›n›n ihtiyaçlar›na daha h›zl› ve daha etkin yan›t
             Google+, Instagram, Youtube, Forum ve Bloglar  verebilmek için müflteri segmentlerine göre fark-
             gibi popüler sosyal medya a¤lar›ndan gelen ile-  l›laflt›rd›klar› hizmetleri; kredi kart› hizmetleri, te-
             tileri gerçek zamanl› görüntüleyerek markala-  mel bankac›l›k hizmetleri, yat›r›m hizmetleri,
             r›n kampanya, lansman ve benzeri iletiflimleri-  mortgage ve di¤er kredi hizmetleri, dijital bankac›-
             nin sosyal medya dünyas›nda yaratt›¤› yans›ma-  l›k destek ve üye iflyeri destek hizmetleri olarak
             lar› ölçümlediklerini söylüyor. Turkcell Global  özetliyor.
             Bilgi bu ürünüyle sosyal medya içeriklerini, oto-  Çiftçi, KOB‹’lere,  444 0 448 no’lu Ticari Telefon
             matik duygu analizi sayesinde yüzde 70 üzerin-  Bankac›l›¤› hatt›ndan 140 uzman çal›flanla Çay›ro-
             de baflar›yla olumlu, olumsuz ve nötr olarak s›-  va lokasyonunda hizmet sunduklar›n› anlat›yor:
             n›fland›rabiliyor. Ak›ll› filtreleme çözümleriyle  “KOB‹’lerimiz bu hatt›m›z› arayarak hem firma,
             markalar ve rakiplerinin sosyal medyada ne ka-  hem de kiflisel hesaplar›yla ilgili hizmetlerimize
             dar konufluldu¤unu da takip ederek, raporlar    ulaflabiliyor. Hesaplar›, kredileri, ticari kartlar› ile
             alabiliyor. Segmantasyon modülüyle gelen ileti-  ilgili hizmetlerin yan›s›ra firmalar›m›z›n POS he-
             ler otomatik olarak uygun kategorilere ayr›l›yor.   sap ve kullan›mlar›, kurumsal internet bankac›l›¤›
               Türkçe’nin tüm inceliklerine hakim: Uygula-  ifllemleri ve maafl ödemeleriyle ilgili destek hiz-
             mas›n›n en güçlü özelliklerinden biri Türkçe’ye  metleri veriyoruz. Ülkemizde h›zla büyüyen ça¤r›
             olan hakimiyeti. Otomatik duygu analizi s›n›flan-  merkezi sektöründe, müflteri deneyimini en üst
             d›rmas›, otomatik kategorizasyon, arama moto-  düzeye ç›karman›n sadece ça¤r› merkezini de¤il,
             ru gibi tüm geliflmifl özelliklerinde Türkçe’nin  içinde bulundu¤u kurumu da sektöründe güçlen-
             tüm incelikleri kullan›l›yor. Turkcell Global Bil-  direce¤i konusundaki fark›ndal›k h›zla art›yor. Bu-
             gi’nin “Global Kaflif“ arama motoruyla ulafl›l-  nun için her kurum kendi içinde ‘Müflteri deneyi-
             mak istenilen verilere en güvenilir ve kolay yol-  mini nas›l daha üst seviyeye ç›kar›r›z?’ sorusunun
             dan ulafl›labiliyor. Sosyal medya operasyon yö-  yan›t›n› ar›yor, birço¤u da bu konuda farkl› çal›fl-
             netiminde markalar takipçilerinin sosyal medya  malar yürütüyor. Biz de Türkiye’nin önde gelen,
             a¤ deneyimini uçtan uca ve bilgi güvenli¤i politi-  ödüllü finansal ça¤r› merkezlerinden biri olarak
             kalar›na uygun olarak yönetebiliyor. Bu flekilde  müflteri deneyimini en üst seviyeye
             gönderilen her bir ileti sadece takip edilmekle  tafl›mak için uçtan uca çözüm-
             kalm›yor, marka takipçisiyle tek bir platform-  lerle sistemlerimizi yeniliyo-
             dan iletiflime geçilerek; CRM çözümleriyle müfl-  ruz. ‘S›n›rs›z Hizmet’ prensi-
             terilerin sosyal medyadaki deneyimleri de öl-  biyle müflterilerimizin bize
             çümlenebilir hale getiriliyor.                 daha h›zl› ve kolay ulaflma-
               Sosyal medya uygulamalar›na 2014’te iki      lar›n› sa¤lamakla beraber
             uluslararas› ödül: Turkcel Global Bilgi’nin bu y›l  müflterimizin s›k›nt› yafla-
             Migros için haz›rlad›¤› Migros Money Club Face-  d›¤› anlarda da bize ulafl-
             book uygulamas›, International Creative        maya çal›flmas›n› bek-
             Awards’da sosyal medya kategorisinde Bronz     lemeden biz ona ulafla-
             Ödül kazand›. Yine  Migros ‹nsan Kaynaklar›’na  rak yard›mc› olmaya
             özel Yenibirifl.com iflbirli¤iyle haz›rlad›klar› Ka-  çal›fl›yoruz. Bu hiz-
             riyer RengiM Facebook Uygulamas› Interactive   metlerimizi Yap› Kre-
             Media Awards’da ‹nsan Kaynaklar› kategorisin-  di Çözüm Hatt› ile                        Asl›
             de “Üstün Baflar›” ödülü kazand›.               sunuyoruz.”                              Çiftçi

           78 KobiEfor Ekim 2014
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83