Page 76 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 76

DOSYA/ÇA⁄RI MERKEZLER‹











                                                                      Kurumlara pazarlamada
                                                                 katmade¤er yaratan sektör;


                                                                                  Ça¤r›






                                                            Merkezleri


















               Dünyada oldu¤u gibi Türkiye’de de h›zla büyüyen sektör; ça¤r› merkezleri.
            Yurtd›fl›nda ça¤r› merkezleri firmalar›n ifl süreçlerinin en önemli parçalar›ndan
            biri haline geldi. Yaln›zca servis ve bilgilendirme odakl› müflteri hizmetlerinden
                sundu¤u yeni hizmetlerle pazarlaman›n en büyük yard›mc›lar›ndan birine
                      dönüflen sektör; 1.6 milyar dolar pazar büyüklü¤üne ulaflacak.


          Ç       a¤r› merkezleri Türkiye’de h›zla büyüyen    Metin
                  bir sektör. Kurumlar›n pazarlama, iletiflim
                                                              Tarakç›
                  ve servis alan›ndaki ihtiyaçlar› artt›kça ça¤-
                  r› merkezlerine duyulan ihtiyaç da h›zla ar-
                  t›yor. Ça¤r› Merkezleri Derne¤i Baflkan›
           Metin Tarakç›, Türkiye ça¤r› merkezleri sektörü-
           nün 2014 y›l›nda yüzde 14 büyüyerek 80 bin kiflilik
           istihdam kapasitesine ve 1.6 milyar dolar pazar
           büyüklü¤üne ulaflaca¤›n› söylüyor. Tarakç›, “Tür-
           kiye’deki verilere bakt›¤›m›zda ça¤r› merkezlerin-
           de istihdam 2013 y›l› sonunda 70.200 kifliye ulaflt›,
           2014 y›l›n›n sonunda ise bu say›n›n 80 bine ulafla-
           ca¤›n› öngörüyoruz” diyor.
              Ça¤r› Merkezleri Türkiye’de yaklafl›k 43’ten fazla
           ilde faaliyet gösteriyor ve bulunduklar› ilde oldukça
           yüksek istihdam kayna¤› sa¤lad›¤› gibi, teknoloji ve
           altyap› yat›r›mlar›n›n da artmas›na vesile oluyor. Bu
           anlamda ulafl›m, yiyecek-içecek, ofis hizmetleri ve
           e¤itim gibi yan sektörler için pazar oluflumu sa¤la-
           yarak bulunduklar› flehirde büyük bir ekosistemi
           harekete geçirdiklerini anlatan Tarakç› flunlar› ifade

           76 KobiEfor Ekim 2014
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81