Page 77 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 77

ediyor: “Bu harcamalarla birlikte flehirlerin yerel
           ekonomisi 7 kata yak›n gelifltirilmifl oluyor. Türki-    Ça¤r› Merkezleri Derne¤i
           ye’de 70.200 çal›flan›n içerisinde Almanya baflta ol-              Hakk›nda:
           mak üzere Avrupa ülkelerine hizmet veren müflteri
           temsilcisi say›s› henüz 2 bin civar›nda. En çok hiz-  Ça¤r› Merkezleri Derne¤i, Türkiye’de ça¤r›
           met sunulan diller Almanca yüzde 46 ile birinci, ‹n-  merkezleri sektörünün geliflimini sa¤lamaya,
           gilizce yüzde 44 ikinci, Flemenkçe ise yüzde 5 ile  faaliyet ve etki alan›n› geniflletmeye yönelik
           üçüncü s›rada yeral›yor. Yabanc› dil bilen donan›m-  ifl/güç birli¤ini hedefleyen referans kurulufl ol-
           l› çal›flan say›s›nda art›fl sa¤lanabildi¤i ve devletin  mak üzere, 2008’de 9 kuruluflun ortak girifli-
           de deste¤i al›nd›¤›nda sektörümüzün çagr› merkezi  miyle kuruldu, k›sa sürede toplam 43 kurumun
           hizmet ihracat› ile ülke ekonomisine sa¤lad›¤› kat-  üyeli¤iyle sektörün yaklafl›k yüzde 85’ini temsil
           k›lar katlanarak artacakt›r.”                     eder konuma geldi. Dernek, ça¤r› merkezleri-
                                                             nin faaliyet alanlar›n› kamuoyuna daha iyi tan›t-
              2024 hedefi; 6 milyar dolarl›k                 may›, sunulabilecek katmade¤erleri ifl dünyas›-
              pazar hacmi, 350 bin kiflilik istihdam          na anlatmay›, mesleki sorunlar› paylaflmay›,
              Günümüzde dünyan›n farkl› ülkelerinde her 100  de¤iflik paydafllar aras›nda bir iletiflim ve uzlafl›
           ila 500 kifliye 1 müflteri temsilcisi düflerken Türki-  platformu olmay› ve sektör problemlerine çö-
           ye’de 1.200 kifliye 1 müflteri temsilcisi düfltü¤ü   züm getirmeyi amaçl›yor.
           bilgisini veren Tarakç›, dolay›s›yla ça¤r› merkezi
           pazar›n›n büyümeye devam edece¤ini ve oldukça    mesini ve sektörümüzün sözkonusu düzenleme
           büyük bir potansiyele sahip oldu¤unu düflündük-   kapsam›nda az tehlikeli grupta yeralmas› gerek-
           lerini kaydediyor: “Gelecek dönem hedeflerimiz   ti¤ini düflünüyoruz.
           aras›nda her ilde en az 1 ça¤r› merkezinin kurul-  Ek olarak; izinli pazarlama ve mesafeli sat›fl
           mas›yla bölgesel kalk›nmaya verdi¤imiz deste¤i   sözleflmeleri gibi düzenlemelerin de tüketiciyi
           ve istihdam hedeflerimizi art›rarak ülkemizi özel-  korurken sektörlerin geliflimini de engellemeye-
           likle yak›n co¤rafyada ça¤r› merkezi üssü haline  cek flekilde hayata geçirilmesi gerekti¤ini düflün-
           dönüfltürmek yeral›yor. Sektörümüzün ihtiyaç      mekteyiz. Dernek olarak tüm bu temel sorunlar›-
           duydu¤u yasal düzenlemelerin gerçekleflmesi ve    m›z ve di¤er ihtiyaçlar›m›z için sektör temsilcisi
           Türkiye ekonomisindeki istikrar›n devam etmesi-  olarak yetkili makamlarla temaslar›m›z› sürdür-
           ne ba¤l› olarak 2024 vizyonunda sektör genelinde  mekteyiz.”
           sa¤lanan istihdam› 350 bin seviyelerine, pazar bü-
           yüklü¤ünü de 6 milyar dolarl›k bir hacme ulaflt›r-  Ça¤r› merkezleri katmade¤er sa¤l›yor
           may› hedefliyoruz.”                                Metin Tarakç›, ça¤r› merkezleri ve sunduklar›
              Metin Tarakç›, sektöre iliflkin sorunlar› ve çö-  hizmetlerin kurumlara ve KOB‹’lere faydalar›n›
           züm önerilerini ise flöyle dile getiriyor: “Yürürlük-  flöyle özetliyor: “Ça¤r› merkezleri kurumlar›n
           te olan teflvik sisteminde desteklenen sektörler  müflterileri ile temas kurduklar› en önemli kanal-
           aras›nda ça¤r› merkezlerinin bulunmamas› ve      lardan biri. Eskiden yaln›zca servis ve bilgilendir-
           teflviklerin sadece 6. bölgede yeralan 15 il ile s›-  me odakl› müflteri hizmetleri verilirken flimdi pa-
           n›rl› tutulmas› sektörümüz aç›s›ndan oldukça s›-  zarlaman›n en büyük yard›mc›lar›ndan biri olarak
           k›nt›l› bir durum yarat›yor. Ça¤r› merkezleri büyük  do¤rudan sat›fla, tahsilata, tan›t›ma, marka bili-
           ölçüde insan kayna¤›na ihtiyaç duyan kurulufllar  nirli¤inin art›r›lmas›na ve müflteri sadakatine ka-
           oldu¤undan 6. Bölge kaynak temini aç›s›ndan ye-  dar birçok alanda sadece telefonla de¤il, sosyal
           tersiz kalmaktad›r. Desteklenen bu k›s›tl› bölgeye  medya da dahil olmak üzere birçok farkl› kanal-
           ek olarak 3, 4 ve 5. bölgelerin de benzer destek-  dan hizmet verilebiliyor, firmalara katmade¤er
           lerden kademeli olarak yararlanmas› ve özellikle  yarat›labiliyor.
           insan kayna¤›na yönelik teflviklerin kapsam›n›n     Dolay›s›yla hizmetlerin çeflitlili¤i ve faydalar›,
           geniflletilerek artt›r›lmas› son derece kritik. Tefl-  bir anlamda kurumlar›n geliflen ihtiyaçlar›na göre
           vik kapsam›na 01.01.2012 öncesi yap›lm›fl olan ya-  flekillenmifl oluyor. Yurtd›fl›nda da ça¤r› merkezle-
           t›r›mlar›n da dahil edilmesini ve ‘offshore’ dedi¤i-  rinin kurumlar›n ifl süreçlerinin en önemli parça-
           miz Türkiye’den yurtd›fl›na verilen ça¤r› merkezi  lar›ndan biri haline geldiklerini görüyoruz. Ayn› fle-
           hizmetlerinin de özel teflviklerle desteklenmesi  kilde kamu sektöründe de vatandafl odakl› hizmet
           önemli bir konu.                                 anlay›fl›n›n geliflmesiyle ve e-devlet uygulamalar›-
              Di¤er yandan ofis ortam›nda ve masabafl›nda    n›n hayata geçmesi ile birlikte ça¤r› merkezi ihti-
           icra edilen ça¤r› merkezi iflinin, ifl sa¤l›¤› ve gü-  yaçlar›n›n artt›¤› ve devletin vatandafla yaklaflmak
           venli¤i aç›s›ndan yüksek risk tafl›yan imalat ve  için kulland›¤› kanallardan biri haline geldi¤ini
           sanayi sektörleri gibi de¤erlendirilerek tehlikeli  gözlemlemekteyiz. Ça¤r› merkezleri yeterlilikleri-
           meslek grubuna al›nmas› sektörümüzün en bü-      ni gelifltirdikçe kurumlar›n pazarlama, sat›fl, müfl-
           yük s›k›nt›lar›ndan biri. Hiçbir geçerli, bilimsel ve  teri iliflkileri ve sat›fl sonras› hizmetler operasyon-
           sosyal istatisti¤e dayanmayan bu karar›n de¤ifl-  lar›ndaki en büyük araçlar› olacaklar.”
                                                                                        Ekim 2014 KobiEfor 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82