Page 82 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 82
AJANS
Do¤ru ekiple “zeki” iletiflim stratejisi;
C-line ‹letiflim
C-line ‹letiflim
Ajans Baflkan›
Fatmanur Halil,
her ürün, kifli
veya hizmetin
iletiflim modelinin
farkl› oldu¤unu
söylüyor: “‹letiflim
kifliye, markaya,
sektöre, flirketin
yap›s›na göre çok
farkl› ve yeni
modelleme ihtiyac›
do¤uran çok
dinamik bir strateji
Fatmanur Halil
gerektiriyor.”
C -line ‹letiflim, halkla iliflkiler, PR ve ku- son 7 y›l› Halkla ‹liflkiler Müdürü olarak sürdürdü-
rumsal iletiflimin her alan›nda hizmet ve-
¤ü 18 y›ll›k kurumsal geçmiflinin kendisini PR
riyor. Özellikle etkinlik yönetimi, pazarla-
(halkla iliflkiler) sektöründeki her alanda müflteri
ma iletiflimi, marka oluflturma, kurumsal
iletiflim, çizgi alt› reklamc›l›k, markalafl- ve saha çal›flmas›nda tecrübeli ve bilgili bir hale
getirdi¤ini söylüyor: “Kendi iflimi kurmaya karar
ma, dijital iletiflim, itibar yönetimi, halka arz ileti- verince; en iyi yapaca¤›m iflin PR oldu¤unu biliyor-
flimi, kriz iletiflimi, medya e¤itimi konusunda uz- dum. Çünkü müflterinin ne istedi¤ini çok iyi biliyor-
man bir ekibi bulunuyor. Enerji, inflaat, Tayvan Ti- dum. Bu tecrübeyi gelecek kariyerimde kendi flir-
caret Merkezi’nin tüm iletiflim çal›flmalar›, lider ketimde sürdürmek istedim.”
iletiflimi, teknoloji, biliflim-donan›m sektörü, pe- Organik büyüyen ajans: C-line ‹letiflim Ajans
rakende, e¤itim, üniversite, STK, meslek örgütleri, Baflkan› Fatmanur Halil, öncelikle ilk hedeflerinin
spor ve otomotiv, makine-teçhizat, dizi-film alan- mevcut müflterileriyle devam etmek oldu¤unu vur-
lar›nda çal›flan 21 müflterisine hizmet veren C-line gulayarak, iyi hizmetin sürdürülebilir bir iliflkiyi
‹letiflim, ayr›ca siyasetçi ve sanatç› PR’› da yap›yor. beraberinde getirdi¤ine dikkat çekiyor: “En çok
Koç Holding ekolünden gelen tecrübe: Koç sevdi¤imiz büyüme modeliyse müflterilerimizin
Holding Kurumsal ‹letiflim Bölümü’nde ifle baflla- önerileriyle bünyemize katt›¤›m›z yeni müflteriler-
yan Fatmanur Halil, ifl tecrübesinin ilk kayna¤›n› dir. Çünkü bize baflar› ve do¤ru ifl yapt›¤›m›z› gös-
anlat›yor: “Koç Holding çok önemli bir okul. Çünkü terir. Organik olarak büyüyoruz. Tüm müflterileri-
hem ‘Kurumsal ‹letiflim’de holding bünyesinde he- miz bizi baflka müflterilerimiz ve bas›n mensupla-
men hemen tüm sektörlerde 90’dan fazla flirketin r›n›n önerileriyle seçiyor. Her y›l daha fazla büyü-
kurumsal iletiflim koordinasyonunu yürütüyorsu- yoruz. fiirketimizin en k›sa süreli çal›flan› 1.5 y›l
nuz, hem de çok önemli ve tecrübeli bir ‘Aile’den süreli. Bu da bizce baflar›n›n s›rr›. 5 y›ld›r bizimle
e¤itim al›yorsunuz. Medya iliflkileri, kurumsal der- çal›flan müflterilerimiz var.”
gi, logo, markalaflma, pazarlama, kurumsal ileti- “PR, flirketin yaflam biçimlerinden biri olmal›-
flim, pazarlama iletiflimi, itibar yönetimi tüm bu d›r”: Fatmanur Halil bir kampanyan›n baflar› ölçü-
çal›flmalar› holding bünyesinde takip edebiliyor, sünü; “Kampanyan›n hedefinin gerçekleflmesi!”
içinde oluyorsunuz. Etkinlikleri yönetiyor, uygula- cümlesiyle aç›kl›yor: “Her flirketin bilmesi gereken
man›n içinde oluyorsunuz.” Halil, Koç Holding’de süreç; PR’›n k›sa dönemlik bir at›ml›k bir strateji
82 KobiEfor Ekim 2014