Page 31 - KobiEfor Eylül 2025
P. 31
grubu toplantılarında mevcut durum, sorunlar
ve çözüm önerileri ile fırsatlar ve tehditler ola-
rak değerlendirdiğini paylaşıyor: “Çalışma
grubu, sektördeki sorunları gündeme alarak
çözüme kavuşmasına da katkı sağlamaktadır.
E-ticaret hacminin artması için Türkiye’de
uluslararası uçuş yapılan bütün havalimanla-
rında e-ticaret uygulamalarının hızlandırılması
gerekmektedir. Ülkemizde e-ticaret İstanbul
Havalimanı’na sıkışmış bir noktada olduğu için
bunun tüm ülke sathına yayılması bir zorunlu-
luktur. Türkiye’nin küresel e-ticaret arenasında
daha rekabetçi bir konuma gelebilmesi için
maliyetlerin düşürülmesi kilit bir faktördür.
Yüksek lojistik maliyetleri, özellikle uluslar-
arası gönderilerde, Türkiye merkezli e-ticaret
firmalarının rekabet gücünü zayıflatmaktadır.” yümesine mevcut şartlarda uygun olmadığı, Evrensel Posta
Hizmet bedelinin hem taşıyıcıdan hem de alt taşıyıcıdan
“e-ticaretteki büyüme trendi Türkiye’de mükerrer olarak alınmasının doğru bulunmadığı görüşle-
lojistik altyapı yatırımlarını artırdı” rine varıldığını anlatan Engin, “Geçtiğimiz yıl e-ticaret sek-
Bilgehan Engin, “Diğer yandan, e-ticaretteki büyüme trendi töründeki pazara giriş koşulları ve pazar yapısına ilişkin
doğrultusunda Türkiye’de lojistik altyapı yatırımları artarken; değerlendirmeler yapılarak konu hakkında Ticaret Bakan-
başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde depo ve dağıtım lığı ile toplantılar yaptık. Toplantılar sonrası sektörümüzün
merkezleri yatırımları hız kazanmıştır. Türkiye’de perakende iş yapış modellerini, ihtiyaçlarını ve atılması gereken adım-
e-ticaret sektörünün büyümesi, depolama alanında önemli ları Bakanlığımız ile paylaştık. UTİKAD olarak Türkiye’de e-
zorlukları ve gelişim alanlarını da ortaya çıkarmaktadır” diye ticaretin önünü açmak için iş birliği içerisinde çalışmalar
konuşuyor. yürütüyoruz. Bu doğrultuda, İstanbul Havalimanı’nın hava
Toplantılarda yapılan değerlendirmelerde yer hizmetle- kargo süreçlerinin dijitalleşmesini ve tüm kargo paydaşla-
rinde ve antrepolarda altyapının yetersiz olduğu, gümrük rının dijital ortamda buluşmalarını sağlayacak ‘Kargo Pay-
işlem sürelerinin uzun sürdüğü, mevzuatın e-ticaretin bü- daş Platformu’nda yer aldık” açıklamasını yaptı.
Eylül 2025 KobiEfor 31