Page 28 - KobiEfor Eylül 2025
P. 28

E-T CARET LOJ ST




                      Türkiye, e-ticaret lojisti inde



                ciddi büyüme potansiyeline sahip

             Türkiye’deki e-ticaret hacmi yılın ilk yarısında 2 trilyon lirayı aşarken; yıl sonunda bunun 5 trilyon
           liraya ulaşması bekleniyor. UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği)
              Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin 2024-2025’te e-ticaret lojistiğinin, küresel ölçekte ve
           Türkiye’de hızlı büyümesini sürdürdüğünü belirterek; lojistik sektörünün stratejik öneminin daha da
            arttığını, firmaların bu alanda rekabet avantajı elde etmek için altyapılarını modernize etmeye ve
              operasyonlarını dijitalleştirmeye yöneldiğini söyledi: “Türkiye, sahip olduğu coğrafi konum ve
              gelişen lojistik altyapısıyla bu büyümeden önemli ölçüde pay alabilecek potansiyele sahiptir.”




























                                                                        Hazırlayan: Deniz Yanıktaş


                ılın ilk yarısında Türkiye’deki e-ticaret hacmi 2 trilyon li-  Çevikoğlu, e-ticaretin Türkiye ekonomisindeki yerinin gi-
              rayı aşarken, uzmanlar yıl sonunda bunun 5 trilyon li-  derek güçlendiğini aktardı: “2024 itibarıyla e-ticaretin Gayri
          Yraya ulaşmasının beklendiğini belirtiyor. Elektronik  Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) içindeki payı %6.5, genel ticaret
          Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı  içindeki payı ise %19.1 seviyesine yükseldi. Bu veriler, e-tica-
          Hakan Çevikoğlu, Türkiye’nin e-ticaret ekosisteminin, 2024’te  retin artık ekonominin merkezinde yer alan yapısal bir bileşen
                          ulaştığı 3 trilyon TL’lik hacim ve 5.91
                            milyar adet işlem sayısıyla, yalnızca
                            sayısal bir büyümeyi değil, aynı za-
                            manda dijitalleşme temelinde kalıcı
                            bir ekonomik dönüşümü ortaya koy-
                            duğunu söyledi. Bu büyümenin bir
                            önceki yıla göre %61.7’lik artışla ger-
                            çekleşmiş olmasının, sektörün artık
                            geçici bir ivmeyle değil sürdürülebilir
                            ve derinleşen bir yapıyla geliştiğini
           Hakan Çevikoğlu  gösterdiğini vurgulayan Çevikoğlu,
                           özellikle perakende e-ticaret hacminin
          %63.7 artışla 1 trilyon 619 milyar TL’ye ulaşmasının, dijital alış-
          verişin tüketici davranışlarındaki belirleyici rolünü pekiştirdi-
          ğini dile getirdi.
          28 KobiEfor Eylül 2025
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33