Page 50 - KobiEfor Ekim 2025
P. 50

ÖNEML# NOTLAR



          Türkiye’de çalışanların mutluluk skoru 6.5

             Pluxee, dünya genelinde çalışan mutluluğunu nörobilim  luluğu ve bağlılığını olumsuz etkiliyor. En mutlu çalışanların
          temelli yöntemlerle araştıran The Happiness                ise Doğu Anadolu’da bulunduğu görülüyor.
          Index ile ‘Türkiye’de çalışanlar ne kadar mutlu?’          Bu bölgeyi Karadeniz ve Güneydoğu Ana-
          araştırmasına göre; Türkiye’de çalışanların                dolu izliyor. Pluxee Türkiye Pazarlamadan
          mutluluk skoru 6.5 olarak açıklandı, dünya or-             Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinem
          talaması ise 7.9. Türkiye’de çalışanlar, iş yerinde        Hekimoğlu, “Son yıllarda ‘çalışan mutlu-
          özgür hissetmediklerini ve kişisel gelişim alan-           luğu’ iş dünyasının en kritik gündemlerin-
          larında yeterince desteklenmediklerini belirtiyor.         den biri. Türkiye’de çalışanlar bireysel
          Türkiye’de coğrafi bölgeler arası mutluluk ve               çabalarının kurum başarısını etkilediği ko-
          bağlılık skorlarına bakıldığında, mutluluk sko-            nusunda çok net; fakat hem hiyerarşi hem
          runun en düşük olduğu bölge 5.9 ortalama ile               de zayıf iletişim akışı çalışanların işlerine ve
          Marmara. Marmara Bölgesi’nde çalışanlar ka-                kurumlarına olan bağlılığını azaltıyor. Çalı-
                                                                     şanların sesine kulak vermek ve onları ger-
          riyerlerini ilerletme konusunda daha az fırsat ol-  Sinem Hekimoğlu  ş
          duğunu düşünüyor; ayrıca çalışanların ‘güven’              ç
                                                                     çekten desteklemek, kurum kültürünü
          konusunda da daha düşük skora sahip olması çalışan mut-  dönüştürmenin en güçlü yolu” diye konuştu.
              Türkiye startup yatırımları, 858 milyon dolara ulaştı

               KPMG Türkiye M&A ve 212 ekipleri tarafından hazır-  numda olurken, yabancı yatırımcılar yalnızca 13 işlemde
           lanan ‘Türkiye Startup Yatırımları’ raporuna göre 2025 2.  yer almalarına rağmen toplam yatırım hacminin
           çeyreğinde Türkiye'nin startup                                     %97'sini gerçekleştirdi” dedi.
           ekosistemine yapılan yatırım-                                      212 Kurucu Ortağı Ali Kara-
           lar, küresel piyasalardaki                                         bey, “Türkiye’de ekosistemin
           genel düşüşe rağmen işlem                                          canlılığını koruduğunu görü-
           hacmi açısından artış göste-                                       yoruz; erken aşama ve tohum
           rerek 858 milyon ABD doları                                        yatırımları öne çıkarak top-
           seviyesine ulaştı. KPMG Tür-                                       lam hacmin büyük bölümünü
           kiye M&A Danışmanlık Hiz-                                          oluşturdu. Büyük satın alma-
           metleri, Şirket Ortağı Özge                                        lar tabloya çeşitlilik katarken
           İlhan Acar, “Yerli yatırımcılar                                    asıl dinamizmin erken aşa-
                                                                              mada olduğunu söyleyebili-
           33 işlemde yer alarak işlem                                        m
                                         Özge İlhan Acar            Ali Karabey
                                                                              riz” açıklamasını yaptı.
           adedi açısından lider ko-                                          r
          Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’a kadar 3.5 trilyon dolara ulaşacak
             PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış  müzik endüstrisi gelirlerinin toplamını geride bırakacağı
          2025-29 raporuna göre, küresel eğlence ve medya (E&M)  öngörülüyor. PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri
          sektörü 2024’te 3 trilyon ABD doları gelire yaklaştı ve rek-  Cenk Uslu, şunları kaydetti: “Rapor, ekonomik belirsizlik,
          lam harcamalarının platform-                                         artan maliyetler ve duraklayan
          lar  arasında  artmasıyla                                            tüketici harcamaları gibi et-
          2029’da 3.5 trilyon dolara ula-                                      kenlerin, dünya eğlence ve
          şacağı tahmin ediliyor. Rapora                                       medya sektörünün büyüme-
          göre, reklam modellerini                                             sini zorlaştırdığını ortaya koyu-
          dönüştürüp hiper-kişiselleş-                                         yor. Bu trendin genel olarak
          tirmeyi teşvik eden yapay ze-                                        ülkemizdeki durumu da yan-
          kânın  etkisiyle  reklam                                             sıttığını söyleyebiliriz” dedi.
          harcamalarının eğlence ve                                            PwC Türkiye Telekomünikas-
          medya tüketimi harcamala-                                            yon, Medya, Teknoloji Sektörü
          rından üç kat daha hızlı büyü-                                       Lideri Serhat Onan, “Dijital
                                                                               odaklı genç nüfus avantajına
          mesini sağlayacak. 2024’te 33  Cenk Uslu                  Serhat Onan  o
                                                                               sahip olan ülkemizin tüm eğ-
          milyar dolar olan küresel si-                                        s
                                                                             202
                                                                   d
                                  il
          nema gelirlerinin 2029’da 42 milyar dolara ulaşması bek-  lence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla %9.35 gibi
                                             l
                                      d l
          leniyor. Video oyunlarında 2024’te 224 milyar dolar olan  yüksek oranlarda büyüyerek 4.81 milyar dolara ulaşacağını
          küresel gelirin 2029’da 300 milyar dolara ulaşarak film ve  tahmin ediyoruz” dedi.
          50 KobiEfor Ekim 2025
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55