Page 50 - KobiEfor Ekim 2025
P. 50
ÖNEML# NOTLAR
Türkiye’de çalışanların mutluluk skoru 6.5
Pluxee, dünya genelinde çalışan mutluluğunu nörobilim luluğu ve bağlılığını olumsuz etkiliyor. En mutlu çalışanların
temelli yöntemlerle araştıran The Happiness ise Doğu Anadolu’da bulunduğu görülüyor.
Index ile ‘Türkiye’de çalışanlar ne kadar mutlu?’ Bu bölgeyi Karadeniz ve Güneydoğu Ana-
araştırmasına göre; Türkiye’de çalışanların dolu izliyor. Pluxee Türkiye Pazarlamadan
mutluluk skoru 6.5 olarak açıklandı, dünya or- Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinem
talaması ise 7.9. Türkiye’de çalışanlar, iş yerinde Hekimoğlu, “Son yıllarda ‘çalışan mutlu-
özgür hissetmediklerini ve kişisel gelişim alan- luğu’ iş dünyasının en kritik gündemlerin-
larında yeterince desteklenmediklerini belirtiyor. den biri. Türkiye’de çalışanlar bireysel
Türkiye’de coğrafi bölgeler arası mutluluk ve çabalarının kurum başarısını etkilediği ko-
bağlılık skorlarına bakıldığında, mutluluk sko- nusunda çok net; fakat hem hiyerarşi hem
runun en düşük olduğu bölge 5.9 ortalama ile de zayıf iletişim akışı çalışanların işlerine ve
Marmara. Marmara Bölgesi’nde çalışanlar ka- kurumlarına olan bağlılığını azaltıyor. Çalı-
şanların sesine kulak vermek ve onları ger-
riyerlerini ilerletme konusunda daha az fırsat ol- Sinem Hekimoğlu ş
duğunu düşünüyor; ayrıca çalışanların ‘güven’ ç
çekten desteklemek, kurum kültürünü
konusunda da daha düşük skora sahip olması çalışan mut- dönüştürmenin en güçlü yolu” diye konuştu.
Türkiye startup yatırımları, 858 milyon dolara ulaştı
KPMG Türkiye M&A ve 212 ekipleri tarafından hazır- numda olurken, yabancı yatırımcılar yalnızca 13 işlemde
lanan ‘Türkiye Startup Yatırımları’ raporuna göre 2025 2. yer almalarına rağmen toplam yatırım hacminin
çeyreğinde Türkiye'nin startup %97'sini gerçekleştirdi” dedi.
ekosistemine yapılan yatırım- 212 Kurucu Ortağı Ali Kara-
lar, küresel piyasalardaki bey, “Türkiye’de ekosistemin
genel düşüşe rağmen işlem canlılığını koruduğunu görü-
hacmi açısından artış göste- yoruz; erken aşama ve tohum
rerek 858 milyon ABD doları yatırımları öne çıkarak top-
seviyesine ulaştı. KPMG Tür- lam hacmin büyük bölümünü
kiye M&A Danışmanlık Hiz- oluşturdu. Büyük satın alma-
metleri, Şirket Ortağı Özge lar tabloya çeşitlilik katarken
İlhan Acar, “Yerli yatırımcılar asıl dinamizmin erken aşa-
mada olduğunu söyleyebili-
33 işlemde yer alarak işlem m
Özge İlhan Acar Ali Karabey
riz” açıklamasını yaptı.
adedi açısından lider ko- r
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’a kadar 3.5 trilyon dolara ulaşacak
PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış müzik endüstrisi gelirlerinin toplamını geride bırakacağı
2025-29 raporuna göre, küresel eğlence ve medya (E&M) öngörülüyor. PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri
sektörü 2024’te 3 trilyon ABD doları gelire yaklaştı ve rek- Cenk Uslu, şunları kaydetti: “Rapor, ekonomik belirsizlik,
lam harcamalarının platform- artan maliyetler ve duraklayan
lar arasında artmasıyla tüketici harcamaları gibi et-
2029’da 3.5 trilyon dolara ula- kenlerin, dünya eğlence ve
şacağı tahmin ediliyor. Rapora medya sektörünün büyüme-
göre, reklam modellerini sini zorlaştırdığını ortaya koyu-
dönüştürüp hiper-kişiselleş- yor. Bu trendin genel olarak
tirmeyi teşvik eden yapay ze- ülkemizdeki durumu da yan-
kânın etkisiyle reklam sıttığını söyleyebiliriz” dedi.
harcamalarının eğlence ve PwC Türkiye Telekomünikas-
medya tüketimi harcamala- yon, Medya, Teknoloji Sektörü
rından üç kat daha hızlı büyü- Lideri Serhat Onan, “Dijital
odaklı genç nüfus avantajına
mesini sağlayacak. 2024’te 33 Cenk Uslu Serhat Onan o
sahip olan ülkemizin tüm eğ-
milyar dolar olan küresel si- s
202
d
il
nema gelirlerinin 2029’da 42 milyar dolara ulaşması bek- lence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla %9.35 gibi
l
d l
leniyor. Video oyunlarında 2024’te 224 milyar dolar olan yüksek oranlarda büyüyerek 4.81 milyar dolara ulaşacağını
küresel gelirin 2029’da 300 milyar dolara ulaşarak film ve tahmin ediyoruz” dedi.
50 KobiEfor Ekim 2025

