Page 67 - KobiEfor Aralık 2024
P. 67

reaksiyon kabiliyetinizi ciddi manada düşürecektir. Envanter  Bu tip durumlarda stok ürünü azaltmak alternatif taşıma
          ve stok takibinde hatalara yol açacağı gibi nakliyat süreçlerini  modelleri ile talebe göre arz oluşturma sektörlerin en çok
          de yavaşlatacak ve tedarik zincirinde ciddi tıkanmalara yol  uyguladıkları yöntemdir.
          açacaktır. Bu zorluklar, maliyet ar-                               Türkiye’de lojistik, taşıma ve depo-
          tışından sevkiyat gecikmelerine                                    lama sektörü son zamanlarda
          kadar geniş bir yelpazede olumsuz                                  gündemde. Depolama tesislerin-
          etkiler yaratıyor, işletmelerin bu                                 deki doluluk oranları kritik seviye-
          durumu etkin yönetmesi, esnek ve                                   lere ulaştığı bilgisi sıkça ifade
          sürdürülebilir bir tedarik zinciri                                 ediliyor. Bu bilgi doğru, bir dönem
          oluşturmak açısından kritik öneme                                  kritik seviyelere ulaşıldı ancak 2024
          sahip. Depolama maliyetlerinin                                     Şubat ayı itibarıyla kritik seviyelerin
          artması kaynaklı ürünlerin toplam                                  altında seyrediyor. Geçtiğimiz bir-
          maliyetlerinde değişiklik olacağın-                                kaç yılda %100’ü bulan doluluk
          dan maliyet bazlı bir fiyatlama stratejisini ortaya çıkaracaktır.  oranları şu an %80-90’lar da denilebilir. Antrepo tesislerin-
          Düşük kâr marjlı sektörlerde ciddi kayıplara neden olacaktır.  deki doluluk oranları ekonomik dengeleri de etkiliyor.

          “Yeşil dönüşüm bir görev”

          HAMDİ ERÇELİK                        2050 yılında bu rakamın iki katına çıkmasının
          TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Erçelik  öngörüldüğünü belirten Erçelik, bu kapsamda
          Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRK-  entegre sistemlerin ve teknolojik altyapının
          LİM) tarafından 5.’si düzenlenen ‘Geleceğin Li-  oluşturulmasının sektöre büyük katkı sağlaya-
          manları Çalıştayı’ndaki açılış konuşmasında  cağını ifade etti. Limanların yalnızca kendi
          TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Er-  emisyonlarını değil, bağlantılı tüm taşıma ağ-
          çelik, Türkiye limancılık sektörünün hedefle-  larının karbon ayak izini azaltmayı hedefledik-
          rine ulaşabilmesi için verimlilik ve güvenlik  lerini kaydeden Erçelik, yeşil dönüşümün bir
          konularında yapılan dijital yatırımların önemini  “görev” olduğunu ve gelecek nesillere daha ya-
          vurguladı. 2023’te Türkiye limanlarında 525  şanabilir bir çevre bırakmanın herkesin so-
          milyon ton elleçleme gerçekleştirildiğini ve  rumluluğu olduğunu ifade etti.




           Makine
          Makine ihracatı 2.8. milyar dolar gerçekleşti

          3 binden fazla işletmeyi temsil eden 34 sektörel derneğin  lerde verimsiz elektrik motorlarının olduğunu görüyoruz.
          çatı kuruluşu Türkiye Makina Federasyonu (MAKFED) tara-  MAKFED çatısı altında 34 derneğimiz teknik bilgileri ile ilgili
          fından bu yıl 4. kez düzenlenen Makine Zirvesi’nde konuşan  kurumlarımıza desteğe hazır. Gerektiğinde test ve muayene
          MAKFED Başkanı Adnan Dalgakıran, “Türkiye Makine ve  alt yapısının geliştirilmesine de destek olabiliriz. Rakipleri-
          Teçhizat Yatırımlarının 2024’ün 2. çeyreğinde %5.6 küçül-  mizle ülkemizde ve küresel arenada rekabetçi olabilmek için
          düğü dönemde Avrupa’da da benzer daralma olmasına kar-  alıcı finansmanı mekanizmasını geliştirmeliyiz. Yatırım yerini
          şın tüm gücümüzle ihracata tutunmaya çalışıyoruz. 12 aylık  de artık maaliyet kalemleri arasında alt sıralara itmeliyiz”
          ihracatımız 28.2 milyar dolar                                         TİM (Türkiye İhracatçılar Mec-
          olarak gerçekleşti. Buna karşın                                       lisi) Başkan Vekili ve MAİB (Ma-
          makine ithalatının son 12 aylık                                       kine  İhracatçıları  Birliği)
          dönemde %2.7 artarak 45.1                                             Başkanı Kutlu Karavelioğlu,
          milyar dolara çıkması düşün-                                          zorlu bir süreçten geçildiğini,
          dürücü” dedi. Dalgakıran, şun-                                        Türkiye’de üretimin düştüğü,
          ları ifade etti: “Piyasa gözetimi                                     ölçeklerin küçüldüğü, maliyet
          ve denetiminin etkin olmaması                                         yapısının bozulduğu dönemle-
          haksız rekabete neden oluyor .                                        rin hep olduğunu hatırlatarak,
          Ölçek ekonomisi gelişemiyor.                                          üretimin yerini ithalatın bu
          Bunun için kuralların etkin şe-                                       kadar hızlı aldığı dönemin yok
          kilde uygulanması gerekiyor.                                          gibi olduğunu kaydetti: “Sene
          Üzerinde CE işareti olmasına                                          sonuna gelindiğinde ihracatı-
          karşın ithal ve yerli makine-                                         mızın düşmediğini, arttığını ve
                                                                                     Aral k 2024 KobiEfor  67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72