Page 456 - KobiEfor Şubat 2022
P. 456

sektörü açısından değerlendirildiğinde pazarlama ve satı-  Dijital Dönüşümün kaçınılmaz olduğu gerçeği önümüzde
        şın destekçisi olan CRM yapılanmasına, farklı sistemlerin  dururken dönüşüme başlamak için yeni bir krizin çıkma-
        ve teknolojilerin uyumunu yönetecek bir dijital dönüşüm  sını beklememeliyiz. Her kriz içinde fırsat barındırır. Be-
        yönetimine ihtiyaç bulunmaktadır.                    nim bu krizde gördüğüm fırsat, dijital dönüşüme yatırım
                                                             yapan işletmelerin kriz sonrası döneme daha hazır olma-
        Dijital dönüşümü sağlamak için değişim gereklidir. Benim   ları ve yeni krizlere daha dirençli olmalarıdır.
        “Dönüşmek için değişmek gereklidir,” olarak tanımladı-
        ğım bu süreç, iş yapış şekillerinin değişmesi ve bu deği-  Pandemi nedeniyle işlerin sıfır noktasına geldiği dönemi
        şimi yürütecek etkin insan kaynağının oluşturulmasıdır.  dijital dönüşüm için harcayan bir işletmenin elde ettiği
        Sadece teknolojinin hazır olması dönüşümü gerçekleştir-  farkı yaşayarak gördüğüm bir dönem geçirdim. Darısı
        mek için yeterli olmamaktadır. Bugüne kadar yapılan ön  tüm işletmelerin başına...
        yatırımların sonucunun beklendiği gibi olmaması, hizmet
        sektöründe  olduğumuzun  ve insan  temasına  gerçekten
        muhtaç bir hizmet sunulduğunun gözden kaçırılmasıdır.

        Dijital dönüşüme direkt olarak karşılık bulacak back-office

        ile başlanması, bu süreci geçtikten sonra misafire dokunan
        noktaların dijital dönüşünümün yapılması sıralama açı-
        sından daha doğru olacaktır. Back-office işleyişinin dönü-


        şümü, misafir temaslı departmanlardan gelecek isteklerin

        yönetilmesini kolaylaştıracaktır. Back-office ile sadece mu-
        hasebe departmanı anlaşılmamalıdır. Misafir ile direkt te-

        ması olmayan tüm departmanlardır.
        Dijital Dönüşüm süreçlerinden beklenen verimi almamıza
        katkı sağlayacak yetkin bir insan kaynakları yapısına ihti-
        yaç vardır. Dijital Dönüşümü gerçekleştirecek teknolojik
        altyapının hazır olması, kullanacak yetkin insan kaynağı
        olmadan gerçek verimin alınmasına engel olacaktır. Dijital
        Dönüşüm yol haritasında ilerlerken insan kaynağının dö-
        nüşümünün plana dahil edilmesi unutulmamalıdır. Yeterli
        eğitim ve destek ile insan kaynağı yetkinliği artırılmalıdır.



        Ahmet Heman Kimdir?

        Bilişim dünyasına 1989’da Bentaş Yazılım ile adım
        atmıştır. Sonrasında masanın diğer tarafına geçe-
        rek 1994 yılında turizm sektörüne acente ile ge-
        çiş  yaparak  bilgi  işlem  departmanlarında  görev
        almıştır. Zaman içinde farklı sektörlerde ve bili-


        şim firmalarında da olmak üzere çeşitli firmalar-
        da çalışmıştır. Ağırlıklı olarak turizm sektöründe
        profesyonel birikim yapmıştır. Pacha Tours, Öger
        Tours ve Jolly Tur, Majesty Hotels,  Sherwood  Re-
        sorts & Hotels’de görev yapmıştır.

        Hospitality CRM, Hospitality ERP, Digital Trans-
        formation konularında profesyonel bilgi biri-
        kimi bulunmaktadır.



                                  Ahmet Heman
                               Bilgi İşlem Direktörü
                         Sherwood Resorts & Hotels
    332  ERP SATIN ALMA REHBERİ
   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461