Page 24 - KobiEfor Ekim 2020
P. 24
7HGDULNoLOHUH HULåLP YH LKDOH \|QHWLPL
LoLQ GLMLWDO o|]POHU UHYDoWD
Pandeminin satın alma süreçlerine etkisini ve Promena’nın geldiği noktayı
Promena Hizmetleri Direktörü Orçun Güven’e sorduk.
andemi, iş süreçleri- bir platform. Yani sadece
nin dijital ortama ta- ihale yönetimi yapmıyor;
Pşınmasını vazgeçilmez online pazaryeri, tedarik-
kılacak bir dönüşüm süreci- çi ilişkileri yönetimi, talep,
ni başlattı. Birçok şirket bu katalog ve sipariş yönetimi
dönemde işlerini devam etti- sağlayan e-satın alma ve
rebilmek için farklı tedarikçi- harcama analizi modülü ile
lere ulaşma ve ihale yönetimi farklı ihtiyaçlara yanıt veren
konusunda dijital platform- bir yapı. Promena’nın ter-
lara başvurdu. Türkiye’nin ilk cih edilmesinin en önemli
ve en büyük satın alma şir- nedenlerinden biri de işin
keti Zer’in dijital satın alma denetim boyutu. Sistem
platformu Promena’ya gelen üzerinde herhangi bir bu-
yeni müşteri taleplerindeki tona bastığınızda dahi bu
yüzde 40’a varan artış da bu- adım kaydediliyor. Geriye
nun kanıtı. Pandeminin satın dönük aramalarda şu ihale-
alma süreçlerine etkisini ve yi kiminle, hangi fiyata yap-
Promena’nın geldiği noktayı mıştık bilgisine de kolayca
Promena Hizmetleri Direktö- ulaşılıyor.
rü Orçun Güven’e sorduk. Promena talebe göre
Pandeminin satın alma özelleştirilebilen esnek bir
süreçlerine etkilerini nasıl yapıya sahip olduğu için
değerlendiriyorsunuz? kısa sürede müşterinin iş
Pandemi öncesi çoğu şir- akışına uyumlu hale geliyor.
Orçun Güven
ket satın alma süreçlerini Bu uyarlama fazı ve sistemi
yüz yüze görüşme, pazarlık devreye alma, müşteriler
yapma ve belge toplama gibi geleneksel yöntem- için oldukça önemli ve kritik bir adım. Burada ya-
lerle sürdürüyordu. Pandeminin etkisiyle hem yerel şanacak olası gecikmeler ve uygulamanın uzun sü-
hem küresel pazardan birçok firmanın dijital plat- relerde devreye alınması, müşterinin çok uzun bir
form arayışına girdiğini gözlemledik. Promena’yı süre projeyi tamamlayamaması anlamına geliyor.
kullanarak satın alma süreçlerinde fark yaratmak Promena olarak e-ihale modellemesi ile bir müş-
isteyen yeni müşteri talebinde geçen yılın aynı dö- terinin satın alma sürecini dijital ortama taşımamız
nemine göre yüzde 40’a yakın artış söz konusu. Bu- bazen 3-4 saat içerisinde gerçekleşebiliyor. Her-
nun yanı sıra Promena müşterileri, teklif toplama hangi bir yabancı dil desteğini Promena’ya iki haf-
ve ihale modüllerini geçtiğimiz yılın aynı dönemine ta gibi kısa bir sürede entegre edebiliyoruz. Bu da
göre yüzde 30 daha fazla kullandı. 2020 yılının ilk ya- birden fazla coğrafyada faaliyet gösteren şirketlerin
rısında farklı sektörlerde faaliyet gösteren 100’den işini kolaylaştırıyor.
fazla kurumsal müşterimiz 10 milyar TL’ye yaklaşan Müşterilerimiz sistemin sunduğu self-servis
işlem hacmini Promena üzerinden gerçekleştirdi. ihale yönetiminin yanında eğer dilerlerse Prome-
Bu oranlar satın almada dijital dönüşümün gerekli- na ekibinin kendilerine özel oluşturduğu çözümler
liğinin, sunduğu kolaylık ve avantajların artık şirket- ve danışmanlık hizmetleriyle e-ihale modelleme ve
ler tarafından fark edildiğini ortaya koyuyor. kurgulamada en üst düzeyde verim sağlayabiliyor-
Şirketler neden dijital satın alma platformları- lar. Promena’da müşterilerimizin yılda oluşturdu-
nı tercih etmeli? Promena’nın sunduğu avantajlar ğu süreç sayısı yaklaşık 40 bini buluyor. Bu sayının
nedir? yüzde 10’u profesyonel hizmetlerden yararlanılarak Advertorial
Promena, satın almada uçtan uca çözüm sunan gerçekleştiriliyor.