Page 89 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 89

müzdeki 3 y›lda Türkiye’deki ilk 5 dijital ajans aras›n-  anlat›yor: “Yaz›l›m alan›ndaki gücümüzü iletiflim
          da olmay› hedefliyoruz. KOB‹’leri dijital alanda bilgi-  alan›na aktard›k. Dijital ajanslarda en büyük deza-
          lendirmek ve onlar› yönlendirmek amac›yla yat›r›m  vantajlardan biri de bir yaz›l›m ekiplerinin olmama-
          yapaca¤›z. Bir sivil toplum kuruluflu iflbirli¤iyle Eylül  s› ve yaz›l›m ekibi ihtiyaçlar›n› d›flar›dan karfl›lama-
          ay›ndan itibaren Mardin, Diyarbak›r ve Gaziantep’te  lar›d›r. Oysa biz kardefl flirket oldu¤umuz için yaz›-
          KOB‹’lere ücretsiz e¤itimler verece¤iz. Sanayi ve ti-  l›m alan›nda ciddi bir gücümüz var.”
          caret odalar› ile de iflbirli¤i yapaca¤›z.”        Dijital iletiflimin önemine inanan ve iletiflim yat›-
                                    ‹flini severek yap-    r›m› yapacak firmalarla çal›flmay› tercih ettiklerini
                                 mak: Müflteri memnu-      kaydeden Yeflilbafl, iletiflim yat›r›m›n›n önemine de-
                                 niyeti odakl› çal›flan Di-  ¤iniyor: “2016’da, Hootsuite; Türkiye’de 48 milyon
                                 verseffect için müflteri-  internet kullan›c›s›, Google ise aktif 192 milyon
                                 nin vizyonu önemli. Ye-  sosyal medya hesab› oldu¤u bilgisini paylaflt›. Ön-
                                 flilbafl, ajans› de¤il müfl-  celikli olarak mutlaka bir stratejiniz olmal›. Goog-
                                 teriyi ön plana ç›kard›k-  le’da bizi arayan, sosyal medyada gezen veya e-ma-
          lar›n› paylafl›yor: “Müflteri taraf›n› memnun etti¤i-  il att›¤›m›z bir kitleye web sitesinde veya mobilde
          miz için sürdürülebilir bir iliflki içerisinde onlarla  farkl› flekilde ulafl›lmal›. ‹yi fikir, do¤ru stratejiden
          uzun vadede çal›fl›yoruz. Müflteriyle birlikte büyü-  do¤ar. Biz do¤ru mecrada do¤ru strateji ile hedef
          meye inan›yoruz. Bu ifli severek yapmak laz›m.”   kitleye ulafl›yoruz. Dijital alan›n en güzel taraf›, öl-
            ‹fli ö¤renerek yol ald›klar›n› aktaran Yeflilbafl,  çülebilir ve esnek olmas›d›r. ‹yi ölçüm için arka ta-
          sosyal medyay› yönetmenin de özel bir uzmanl›k  rafta çok iyi performans uygulamalar› konulmal›.”
          gerektirdi¤ine dikkat çekiyor:“Sosyal medya ala-                Dijital dünyada cookie (çerez) gi-
          n›nda biz, ifli ö¤renen bir ajans›z. Müflterimize ne           bi pazarlama yöntemleri art›k bilin-
          fayda sa¤layaca¤›z? diyerek bafllad›k. Günün so-              dik hale geldi. Devinimini kaybet-
          nunda herkes ne kazand›¤›na bak›yor. En do¤rusu              meyen ve h›zla büyüyen dijital dün-
          da bu. ‹yi bir flekilde ölçümleyebiliyorsan›z, sonuç-         yada gün geçmiyor ki yeni pazarla-
          lar› çok net aktarabiliyorsunuz. Bizde bir sosyal            ma yöntemleri ortaya ç›kmas›n. Fa-
          medya hesab› için marka yöneticisi, tasar›mc›, içe-          cebook’taki “potansiyel müflteri”
          rik uzman›, reklam yazar›, reklam yöneticisi ve ani-         adl› yeni reklam modeli ve baflar›-
          masyon yapan olmak üzere 6 kifli çal›fl›yor. Çünkü             s›ndan sözeden Yeflilbafl, kullan›c›y›
          bunlar›n hepsi farkl› birer ifltir, herkes kendi iflini        sürekli web sitesine getiren pazar-
          yapar. Ben y›llard›r bu iflin içindeyim ve hala ö¤re-  lama yöntemleri sayesinde sat›n alma oranlar›n›n
          niyorum.”                                       yükseldi¤i bilgisini veriyor: “Ekibimizdeki yaln›zca
                                    Coflkun     Yeflilbafl,  dijital alandaki yenilikleri takip etmeye odaklanan
                                  kampanyan›n baflar›-     çal›flma arkadafllar›m›z var. Biz de müflterilerimizi
                                  s›nda ise do¤ru hedef-  sürekli bilgilendiriyoruz. Müflteri her fleyi bilmek
                                  lemenin önemine ina-    zorunda de¤il, ajans müflterilerini dijital alandaki
                                  n›yor: “Fark›ndal›k ya-  yenilikler konusunda sürekli bilgilendirmeli. Bu di-
                                  ratmak, marka bilinci   namikleri sürekli sizinle paylaflan bir ekiple çal›fl-
                                  oluflturmak, etkileflimi  mak müflteri aç›s›ndan fark yarat›r. ”
          art›rmak, marka sadakati yaratmak, potansiyel     “KOB‹’ler büyürse Türkiye büyür”: Coflkun Ye-
          müflteriler oluflturmak, kurumsal iletiflimi artt›ra-  flilbafl, markay› “Tüketici taraf›ndan güven ve mem-
          bilmek, sürdürülebilir olmak, ürün sat›fl› yapmak…  nuniyet yaratm›fl bir objedir” diye tan›ml›yor. “KO-
          Bunlar stratejidir. Müflteri ile gidece¤imiz yolu bir-  B‹’ler büyürse Türkiye büyür. KOB‹’lerin h›zla bü-
          likte seçiyoruz. Markan›n stratejisine uygun enteg-  yümesi noktas›nda özellikle dijital alan onlara ivme
          re bir kampanya oluflturursak o kampanya mutlaka  kazand›racak. Bizim onlara dokunmam›z laz›m”
          baflar›ya ulafl›r. Dijital dünya müflterinin pazarlama  aç›klamas›n› yapan Yeflilbafl, markalaflma yolunda-
          stratejisiyle ayn› ses tonunda, tek dilde konuflmal›.  ki iflletmelere ve KOB‹’lere iflinde uzman ajanslar-
          Müflteriyle ayn› dili konuflmal›y›z. Dijital mecraya  la çal›flmalar›n› öneriyor: “Mutlaka referanslar›na,
          bu dili entegre etmeliyiz.”                     hizmet kalemlerine, ajans sahibinin ve ekibinin
            Yaz›l›m gücü ile farkl›laflan ajans: Diverseffect,  geçmifline, yapt›klar› ifllere, referanslar›na bak›l-
          2011’de kurulsa da temelleri daha eskiye dayan›-  s›n. ‹letiflime yat›r›m yap›lmal›. Dijital alanda çal›fl-
          yor. ‹stanbul’da 2002’de kurulan Proses Group adl›  ma yap›l›rken mutlaka iflin mobil taraf› da düflünül-
          yaz›l›m flirketi ile kardefl kurulufl olduklar›n› belir-  meli. Geçen y›l paylafl›lan rakamlara göre dünyada
          ten Yeflilbafl, 2007 sonras›nda dijital dünyan›n güç-  e-ticaretin yüzde 30’u mobilde yap›l›yor. ‹flimizi ya-
          lenmesiyle ajans›n kurulum sürecinin bafllad›¤›n›  parken art›k mobil dünyay› da düflünmeliyiz.”
                                                                                      Eylül 2017 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94