Page 89 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 89
müzdeki 3 y›lda Türkiye’deki ilk 5 dijital ajans aras›n- anlat›yor: “Yaz›l›m alan›ndaki gücümüzü iletiflim
da olmay› hedefliyoruz. KOB‹’leri dijital alanda bilgi- alan›na aktard›k. Dijital ajanslarda en büyük deza-
lendirmek ve onlar› yönlendirmek amac›yla yat›r›m vantajlardan biri de bir yaz›l›m ekiplerinin olmama-
yapaca¤›z. Bir sivil toplum kuruluflu iflbirli¤iyle Eylül s› ve yaz›l›m ekibi ihtiyaçlar›n› d›flar›dan karfl›lama-
ay›ndan itibaren Mardin, Diyarbak›r ve Gaziantep’te lar›d›r. Oysa biz kardefl flirket oldu¤umuz için yaz›-
KOB‹’lere ücretsiz e¤itimler verece¤iz. Sanayi ve ti- l›m alan›nda ciddi bir gücümüz var.”
caret odalar› ile de iflbirli¤i yapaca¤›z.” Dijital iletiflimin önemine inanan ve iletiflim yat›-
‹flini severek yap- r›m› yapacak firmalarla çal›flmay› tercih ettiklerini
mak: Müflteri memnu- kaydeden Yeflilbafl, iletiflim yat›r›m›n›n önemine de-
niyeti odakl› çal›flan Di- ¤iniyor: “2016’da, Hootsuite; Türkiye’de 48 milyon
verseffect için müflteri- internet kullan›c›s›, Google ise aktif 192 milyon
nin vizyonu önemli. Ye- sosyal medya hesab› oldu¤u bilgisini paylaflt›. Ön-
flilbafl, ajans› de¤il müfl- celikli olarak mutlaka bir stratejiniz olmal›. Goog-
teriyi ön plana ç›kard›k- le’da bizi arayan, sosyal medyada gezen veya e-ma-
lar›n› paylafl›yor: “Müflteri taraf›n› memnun etti¤i- il att›¤›m›z bir kitleye web sitesinde veya mobilde
miz için sürdürülebilir bir iliflki içerisinde onlarla farkl› flekilde ulafl›lmal›. ‹yi fikir, do¤ru stratejiden
uzun vadede çal›fl›yoruz. Müflteriyle birlikte büyü- do¤ar. Biz do¤ru mecrada do¤ru strateji ile hedef
meye inan›yoruz. Bu ifli severek yapmak laz›m.” kitleye ulafl›yoruz. Dijital alan›n en güzel taraf›, öl-
‹fli ö¤renerek yol ald›klar›n› aktaran Yeflilbafl, çülebilir ve esnek olmas›d›r. ‹yi ölçüm için arka ta-
sosyal medyay› yönetmenin de özel bir uzmanl›k rafta çok iyi performans uygulamalar› konulmal›.”
gerektirdi¤ine dikkat çekiyor:“Sosyal medya ala- Dijital dünyada cookie (çerez) gi-
n›nda biz, ifli ö¤renen bir ajans›z. Müflterimize ne bi pazarlama yöntemleri art›k bilin-
fayda sa¤layaca¤›z? diyerek bafllad›k. Günün so- dik hale geldi. Devinimini kaybet-
nunda herkes ne kazand›¤›na bak›yor. En do¤rusu meyen ve h›zla büyüyen dijital dün-
da bu. ‹yi bir flekilde ölçümleyebiliyorsan›z, sonuç- yada gün geçmiyor ki yeni pazarla-
lar› çok net aktarabiliyorsunuz. Bizde bir sosyal ma yöntemleri ortaya ç›kmas›n. Fa-
medya hesab› için marka yöneticisi, tasar›mc›, içe- cebook’taki “potansiyel müflteri”
rik uzman›, reklam yazar›, reklam yöneticisi ve ani- adl› yeni reklam modeli ve baflar›-
masyon yapan olmak üzere 6 kifli çal›fl›yor. Çünkü s›ndan sözeden Yeflilbafl, kullan›c›y›
bunlar›n hepsi farkl› birer ifltir, herkes kendi iflini sürekli web sitesine getiren pazar-
yapar. Ben y›llard›r bu iflin içindeyim ve hala ö¤re- lama yöntemleri sayesinde sat›n alma oranlar›n›n
niyorum.” yükseldi¤i bilgisini veriyor: “Ekibimizdeki yaln›zca
Coflkun Yeflilbafl, dijital alandaki yenilikleri takip etmeye odaklanan
kampanyan›n baflar›- çal›flma arkadafllar›m›z var. Biz de müflterilerimizi
s›nda ise do¤ru hedef- sürekli bilgilendiriyoruz. Müflteri her fleyi bilmek
lemenin önemine ina- zorunda de¤il, ajans müflterilerini dijital alandaki
n›yor: “Fark›ndal›k ya- yenilikler konusunda sürekli bilgilendirmeli. Bu di-
ratmak, marka bilinci namikleri sürekli sizinle paylaflan bir ekiple çal›fl-
oluflturmak, etkileflimi mak müflteri aç›s›ndan fark yarat›r. ”
art›rmak, marka sadakati yaratmak, potansiyel “KOB‹’ler büyürse Türkiye büyür”: Coflkun Ye-
müflteriler oluflturmak, kurumsal iletiflimi artt›ra- flilbafl, markay› “Tüketici taraf›ndan güven ve mem-
bilmek, sürdürülebilir olmak, ürün sat›fl› yapmak… nuniyet yaratm›fl bir objedir” diye tan›ml›yor. “KO-
Bunlar stratejidir. Müflteri ile gidece¤imiz yolu bir- B‹’ler büyürse Türkiye büyür. KOB‹’lerin h›zla bü-
likte seçiyoruz. Markan›n stratejisine uygun enteg- yümesi noktas›nda özellikle dijital alan onlara ivme
re bir kampanya oluflturursak o kampanya mutlaka kazand›racak. Bizim onlara dokunmam›z laz›m”
baflar›ya ulafl›r. Dijital dünya müflterinin pazarlama aç›klamas›n› yapan Yeflilbafl, markalaflma yolunda-
stratejisiyle ayn› ses tonunda, tek dilde konuflmal›. ki iflletmelere ve KOB‹’lere iflinde uzman ajanslar-
Müflteriyle ayn› dili konuflmal›y›z. Dijital mecraya la çal›flmalar›n› öneriyor: “Mutlaka referanslar›na,
bu dili entegre etmeliyiz.” hizmet kalemlerine, ajans sahibinin ve ekibinin
Yaz›l›m gücü ile farkl›laflan ajans: Diverseffect, geçmifline, yapt›klar› ifllere, referanslar›na bak›l-
2011’de kurulsa da temelleri daha eskiye dayan›- s›n. ‹letiflime yat›r›m yap›lmal›. Dijital alanda çal›fl-
yor. ‹stanbul’da 2002’de kurulan Proses Group adl› ma yap›l›rken mutlaka iflin mobil taraf› da düflünül-
yaz›l›m flirketi ile kardefl kurulufl olduklar›n› belir- meli. Geçen y›l paylafl›lan rakamlara göre dünyada
ten Yeflilbafl, 2007 sonras›nda dijital dünyan›n güç- e-ticaretin yüzde 30’u mobilde yap›l›yor. ‹flimizi ya-
lenmesiyle ajans›n kurulum sürecinin bafllad›¤›n› parken art›k mobil dünyay› da düflünmeliyiz.”
Eylül 2017 KobiEfor 89