Page 94 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 94

SEKTÖR/D‹J‹TAL BANKACILIK



                              Garanti Bankas› için dijital, gelecekte odak noktas›

                                Garanti Bankas›, 2017’de  milyonun üzerinde soruya cevap verdi.
                              de teknolojiye yapt›¤› yat›-  l Garanti Bankas›, biyometri konusunda da sek-
                              r›mlarla dijital bankac›l›k  törde öncü çal›flmalar yapt›. Geçti¤imiz fiubat ay›n-
                              sektörünün büyümesine yön   da ‘Göz Tan›ma’ teknolojisini hizmete sundu. Bu
                              veriyor. Garanti Bankas› Ge-  teknoloji sayesinde Garanti Cep, müflterilerini gö-
                              nel Müdür Yard›mc›s› Didem  zünden tan›yor, parola girmeden h›zl›, kolay ve gü-
                              Dinçer Bafler, “Garanti, diji-  venli bir flekilde girifl yapmalar›n› sa¤l›yor. ‘Göz Ta-
                              tal bankac›l›k sektörünün   n›ma’ ile girifl özelli¤i, hizmete sunuldu¤u ilk 4 ay
                              takip edilen oyuncusu. Tem-  içinde, 4 milyon defa kullan›ld›.
                              muz ay› itibariyle 5.4 milyon  l Garanti Bankas›, ‘Bankan›n Servise Dönüflme-
           Didem Dinçer       müflterisi dijital bankac›l›¤›,  si’ yaklafl›m›n› benimseyerek, müflterilerinin finan-
           Bafler
                              bunlar›n 4.4 milyonu aflk›n  sal hizmetlere diledikleri an, diledikleri yerden ko-
                              k›sm› ise Garanti Cep’i aktif  layca ulaflmas›n› sa¤lamak için klavye kullan›lan
          bir flekilde kullan›yor. Garanti müflterileri daha faz-  her platformdan para transferi yapabilme imkan›n›
          la oranda dijital kanallardan çözüm al›yor. Dijital  sunan Garanti Cep Klavyesi’ni lanse etti.
          kanallardan y›lda 450 milyona yak›n ifllem yap›l›yor.  l Garanti Bankas› bot teknolojilerinin Türki-
          Krediler ve kasko baflvurular›n›n yüzde 50’den faz-  ye’deki öncüsü oldu. Öncelikle Messenger üzerin-
          las› dijital kanallardan al›n›yor. Nakit hariç ifllemle-  den krediler için hayata geçirdikleri GarantiBot hiz-
          rin yüzde 92’si dijital kanallardan gerçeklefliyor”di-  meti gelifltirilerek, kredi kart› baflvurusu yap›labi-
          ye konufltu. Bu alandaki yat›r›mlar›n›n devam ede-  len; piyasa bilgileri, ATM ve fiube lokasyonlar› so-
          ce¤i bilgisini veren Bafler, flunlar› anlatt›:    rulabilen bir bota dönüfltürüldüler.
            “l Dijital bankac›l›k alan›nda öncü ürünlerden  l Garanti Bankas›’n›n geçti¤imiz y›l bafllad›¤› ve
          Mobil ‹fllem Asistan› M‹A sayesinde, Garanti Ban-  Bahçeflehir Koleji’nin e¤itim deste¤iyle gerçek-
          kas› müflterileri, bankac›l›k ifllemlerini Garanti  lefltirdi¤i kodlama atölyelerinde çocuklar› kodla-
          Cep’te sesli komutla gerçeklefltirebiliyor. 155 fark-  ma ve robotik ile tan›flt›r›rken onlara tasar›m
          l› amaç ve 65 farkl› konseptle bankac›l›k ifllemleri-  odakl› düflünme metotlar›n› nas›l kullanabilecek-
          nin gerçeklefltirilebildi¤i M‹A, bugüne kadar 6.5  lerini ö¤retiyor.”


           Denizbank, sektörde ilkleri yaratt›

             DenizBank Dijital Kuflak Bankac›l›k Grubu Ge-   Twitter’dan kredi vere-
           nel Müdür Yard›mc›s› Murat Çelik, 2012 y›l›nda  rek, Facebook’dan flube
           bankac›l›k sektöründe bir ilke imza atarak ‘Dijital  açarak ve SMS ile kredi ve-
           Kuflak Bankac›l›¤›’ bölümünü devreye ald›klar›n›  rerek dikkatleri çektikleri-
           hat›rlatarak, “Bankac›l›k ve teknoloji alan›ndaki  ni kaydeden Çelik, dijital
           sektörel geliflmeleri ve yeni trendleri yak›ndan ta-  bankac›l›k alan›na önemli       Murat
           kip ederek ça¤a h›zl› bir flekilde adapte oluyoruz.  katk›lar sa¤lad›klar›n› du-       Çelik
           Bankam›zdaki bu öncü vizyonumuzun meyvelerini  yurdu. Çelik, flunlar› anlat-
           her yeni ç›kard›¤›m›z ürün ve gelifltirmede fazlas›  t›: “Cüzdanlar›m›z›n yerine geçen, para gönderme
           ile alarak sektöre ad›m›z› alt›n harflerle yazd›r›yo-  ve ödeme yapma ifllemlerini 7/24 an›nda gerçek-
           ruz” dedi. DenizBank’›n sektörde ilkler yaflatarak  lefltiren dijital cüzdan uygulamam›z fastPay ile In-
           dünyan›n en sayg›n finans ve teknoloji kurumla-  ternet of Things, beacon sensörler ve ak›ll› veri
           r›ndan birçok ödül ald›¤›n› aktaran Çelik, flunlar›  sayesinde müflteri özelinde kampanyalar gönde-
           söyledi: “Bu ba¤lamda 2014 ve 2016 y›llar›nda  rebiliyor, özel indirimler tan›mlayabiliyor ve hatta
           Amerikal› 85 y›ll›k otorite BAI taraf›ndan sadece  üye iflyerlerinde beacon teknolojisi ile ödeme yap-
           belli alanlarda de¤il, çok yayg›n bir alanda inovas-  t›rabiliyoruz. Türkiye’nin en genç ve dinamik ban-
           yon yapabilme kabiliyetimize binaen Most Innova-  kas› s›fat›yla hizmetlerimizi müflterilerimize her
           tive Bank of the Year (Dünyan›n en yenilikçi ban-  zaman teknoloji ile götürmeye odaklan›yoruz, ino-
           kas›) seçildik. 2015 y›l›nda ise 130’dan fazla ülke-  vasyon kavram›n› kurum kültürünün vazgeçilme-
           den 3.000’in üzerinde üyesi bulunan Avrupal› oto-  zi olarak nitelendiriyoruz. Geleneksel bankac›l›k
           rite EFMA taraf›ndan Global Innovator seçilerek  faaliyetlerimizin yan› s›ra inovasyon ve yarat›c›l›k-
           önemli bir baflar›ya imza att›k.”               ta lideriz.”

          94 KobiEfor Eylül 2017
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99