Page 32 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 32

KAPAK


            TÜRK‹YE’DE                      l Giriflimcilik yafl› düflüyor
            G‹R‹fi‹MC‹L‹K                    Biliflim temelli birçok uygula-
            ALANINDAN                     man›n, sosyal a¤lar›n, bloglar›n
            BAZI TESP‹TLER                henüz 15-16  yafllar›nda,  lise  ça-
            l Yenilikçi  f›nansman        ¤›ndaki giriflimciler taraf›ndan
              modelleri art›yor           bafllat›ld›¤› görülmektedir. Bu  da
            Giriflimci say›s›n›n sürekli   art-  çocuklar›n e¤itimin erken dö-
          mas›na ra¤men geleneksel fi-    nemlerinden itibaren ifl kurma
          nansman araçlar›n›n ihtiyac› kar-  konusundaki riskler ve f›rsatlar  l Kurum içi giriflimcilik
          fl›layacak h›zda geliflememesi ne-  konusunda bilinçlendirilmesi ge-  kültürü güçleniyor
          deniyle yenilikçi finansman mo-  rekti¤ini göstermektedir.        Son y›llarda özellikle büyük fir-
          delleri giderek yayg›nlaflmakta-   l Sosyal giriflimcilik görünür  malarda  ve kamu kurumlar›nda
          d›r. Bunlar aras›nda kitle finans-  oluyor                      giriflimcilik kültürünün  yerleflti-
          man› (crowd sourcing), akran fi-  Ekonomik sürdürülebilirli¤in  rilmesi konusu üst düzey yöneti-
          nansman› (peer to peer finance),  yan›s›ra sosyal ve çevresel sürdü-  cilerin dikkatini çekmektedir.
          on-line rehin ma¤azalar› (pawn  rülebilirlik kavramlar›n›n önem   l H›zl› büyüme tempolu
          shop) say›labilir.              kazanmas›yla sosyal giriflimcilik   firmalar  (ceylanlar) ve
            l Bulut biliflim kullan›m›     ve  sosyal  giriflimcilerin  destek-  h›zland›r›c›lar ço¤al›yor
              yayg›nlafl›yor               lenmesi konular› politika ve stra-  H›zl› büyüyen firmalar›n eko-
                           Bulut   bili-  tejiler içerisinde yer almaktad›r.  nomiye ve istihdama katk›s› tak-
                          flim, teknolo-     l Ak›ll› telefonlar           dirle karfl›lanmakta, h›zland›r›c›-
                            jik  ihtiyaçla-  kolaylaflt›r›c› oldu          lar h›zl› büyümeye katk› sa¤layan
                             r›n› karfl›-    Ak›ll› tele-                  önemli araçlar olarak de¤erlen-
                             lamak is-    fonlar ye-                      dirilmektedir.
                          teyen ancak     ni ürün                           l Yeflil ekonomi,
                          donan›m  ve     keflfinden                          yenilenebilir
                          yaz›l›m için ya-  kiflilefltiril-                    enerji
                         t›r›m  gücü ol-  mifl hizmet-                        farkedildi
                         mayan  firmala-  lere, ürün ve                     Çevreye duyarl›
                    r›n  internet  ba¤lan-  hizmet öde-                   teknolojiler ve yeni-
          t›s› üzerinden hizmet  veren  ser-  melerinin ya-               lenebilir  enerji sür-
          vis sa¤lay›c›lar›ndan bu  hizmet-  p›lmas›na  kadar             dürülebilir geliflme-
          leri  belirli  ücretler  karfl›l›¤›nda  tüm al›flverifl aflamala-   nin en önemli bile-
          temin edebilmelerine  imkan ta-  r›n›n ayr›lmaz bir parças› haline  flenleri olarak gö-
          n›maktad›r.                     gelmektedir.                    rülmektedir.


                             G‹R‹fi‹MC‹L‹K HER ZAMAN YEN‹L‹KÇ‹L‹KT‹R

             Türkiye’de giriflimcili¤in gelifltirilmesinde   seviyesine ç›karmal›y›z. KOSGEB olarak giriflimci-
             at›lan ad›mlar yeterli midir? De¤ilse ne tür  likteki temel stratejimiz, ülkemizde bu konuda bi-
             stratejiler gelifltirilip, yeni yöntemler     linç sahibi insan say›s›n› artt›rmak ve giriflimcilik
             uygulamaya konabilir?                        ruhunu ve kültürünü afl›lamakt›r. Yurt çap›nda ger-
             Recep Biçer: “Giriflimcilik nedir?” sorusu ge-  çeklefltirdi¤imiz giriflimcilik e¤itimleriyle bu amaca
           nellikle, en bilinen flekliyle,   “bir ifl kurmak” veya  ulaflma noktas›nda büyük bir mesafe kaydettik.
           “kendi iflini kurmak”  olarak tan›mlan›r. Oysa bu  Bu konudaki duyarl›l›¤›m›z› ve öncü rolümüzü
           tan›m “giriflimcilik” olgusunun sadece bir parças›-  att›¤›m›z her ad›mda ilerletmeye çal›fl›yoruz. Bu
           n› aç›klamaktad›r. Giriflimcili¤in, bir iflletme kur-  kapsamda  “Türkiye Giriflimcilik Stratejisi ve Ey-
           man›n ötesinde çok daha genifl bir anlam› bulun-  lem Plan›’nda (G‹SEP)” belirtilen afla¤›daki yeni
           maktad›r. Giriflimcilik, bir “iflletmecilik” felsefesi-  uygulamalar ile Giriflimcili¤in gelifltirilmesi hedef-
           nin ötesinde bir “yaflam” felsefesidir.         lenmifltir.
             Bu bak›fl aç›s›ndan hareketle giriflimcilik konu-  l ‹lk, orta, lise ve yüksekö¤renim düzeyinde gi-
           sundaki çal›flmalar›n hiçbir zaman yeterli olmaya-  riflimcilik e¤itimlerinin müfredat içerisine yerlefl-
           ca¤›n› düflünüyorum. Giriflimcilik konusunda kendi-  tirilmesi ile ilgili çal›flmalar›n giderek yayg›nlaflt›-
           mize belirli bir çerçeve çizemeyiz. Mutlaka ama  ¤› ve ülkelerin stratejik planlar›na yans›t›ld›¤› gö-
           mutlaka kendimizi yenileyip, de¤iflen zamanla bir-  rülmektedir. Ülkemizde de giriflimcilik konusu
           likte bizde sürekli farkl› argümanlar üreterek Giri-  Türkiye Hayat Boyu Ö¤renme Strateji Belgesi ve
           flimcilik Endeksimiz’i dünya ortalamas›n›n en üst  Eylem Plan› (2014-2018) ve Milli E¤itim Bakanl›¤›


          32 KobiEfor A€ustos 2015
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37