Page 32 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 32
KAPAK
TÜRK‹YE’DE l Giriflimcilik yafl› düflüyor
G‹R‹fi‹MC‹L‹K Biliflim temelli birçok uygula-
ALANINDAN man›n, sosyal a¤lar›n, bloglar›n
BAZI TESP‹TLER henüz 15-16 yafllar›nda, lise ça-
l Yenilikçi f›nansman ¤›ndaki giriflimciler taraf›ndan
modelleri art›yor bafllat›ld›¤› görülmektedir. Bu da
Giriflimci say›s›n›n sürekli art- çocuklar›n e¤itimin erken dö-
mas›na ra¤men geleneksel fi- nemlerinden itibaren ifl kurma
nansman araçlar›n›n ihtiyac› kar- konusundaki riskler ve f›rsatlar l Kurum içi giriflimcilik
fl›layacak h›zda geliflememesi ne- konusunda bilinçlendirilmesi ge- kültürü güçleniyor
deniyle yenilikçi finansman mo- rekti¤ini göstermektedir. Son y›llarda özellikle büyük fir-
delleri giderek yayg›nlaflmakta- l Sosyal giriflimcilik görünür malarda ve kamu kurumlar›nda
d›r. Bunlar aras›nda kitle finans- oluyor giriflimcilik kültürünün yerleflti-
man› (crowd sourcing), akran fi- Ekonomik sürdürülebilirli¤in rilmesi konusu üst düzey yöneti-
nansman› (peer to peer finance), yan›s›ra sosyal ve çevresel sürdü- cilerin dikkatini çekmektedir.
on-line rehin ma¤azalar› (pawn rülebilirlik kavramlar›n›n önem l H›zl› büyüme tempolu
shop) say›labilir. kazanmas›yla sosyal giriflimcilik firmalar (ceylanlar) ve
l Bulut biliflim kullan›m› ve sosyal giriflimcilerin destek- h›zland›r›c›lar ço¤al›yor
yayg›nlafl›yor lenmesi konular› politika ve stra- H›zl› büyüyen firmalar›n eko-
Bulut bili- tejiler içerisinde yer almaktad›r. nomiye ve istihdama katk›s› tak-
flim, teknolo- l Ak›ll› telefonlar dirle karfl›lanmakta, h›zland›r›c›-
jik ihtiyaçla- kolaylaflt›r›c› oldu lar h›zl› büyümeye katk› sa¤layan
r›n› karfl›- Ak›ll› tele- önemli araçlar olarak de¤erlen-
lamak is- fonlar ye- dirilmektedir.
teyen ancak ni ürün l Yeflil ekonomi,
donan›m ve keflfinden yenilenebilir
yaz›l›m için ya- kiflilefltiril- enerji
t›r›m gücü ol- mifl hizmet- farkedildi
mayan firmala- lere, ürün ve Çevreye duyarl›
r›n internet ba¤lan- hizmet öde- teknolojiler ve yeni-
t›s› üzerinden hizmet veren ser- melerinin ya- lenebilir enerji sür-
vis sa¤lay›c›lar›ndan bu hizmet- p›lmas›na kadar dürülebilir geliflme-
leri belirli ücretler karfl›l›¤›nda tüm al›flverifl aflamala- nin en önemli bile-
temin edebilmelerine imkan ta- r›n›n ayr›lmaz bir parças› haline flenleri olarak gö-
n›maktad›r. gelmektedir. rülmektedir.
G‹R‹fi‹MC‹L‹K HER ZAMAN YEN‹L‹KÇ‹L‹KT‹R
Türkiye’de giriflimcili¤in gelifltirilmesinde seviyesine ç›karmal›y›z. KOSGEB olarak giriflimci-
at›lan ad›mlar yeterli midir? De¤ilse ne tür likteki temel stratejimiz, ülkemizde bu konuda bi-
stratejiler gelifltirilip, yeni yöntemler linç sahibi insan say›s›n› artt›rmak ve giriflimcilik
uygulamaya konabilir? ruhunu ve kültürünü afl›lamakt›r. Yurt çap›nda ger-
Recep Biçer: “Giriflimcilik nedir?” sorusu ge- çeklefltirdi¤imiz giriflimcilik e¤itimleriyle bu amaca
nellikle, en bilinen flekliyle, “bir ifl kurmak” veya ulaflma noktas›nda büyük bir mesafe kaydettik.
“kendi iflini kurmak” olarak tan›mlan›r. Oysa bu Bu konudaki duyarl›l›¤›m›z› ve öncü rolümüzü
tan›m “giriflimcilik” olgusunun sadece bir parças›- att›¤›m›z her ad›mda ilerletmeye çal›fl›yoruz. Bu
n› aç›klamaktad›r. Giriflimcili¤in, bir iflletme kur- kapsamda “Türkiye Giriflimcilik Stratejisi ve Ey-
man›n ötesinde çok daha genifl bir anlam› bulun- lem Plan›’nda (G‹SEP)” belirtilen afla¤›daki yeni
maktad›r. Giriflimcilik, bir “iflletmecilik” felsefesi- uygulamalar ile Giriflimcili¤in gelifltirilmesi hedef-
nin ötesinde bir “yaflam” felsefesidir. lenmifltir.
Bu bak›fl aç›s›ndan hareketle giriflimcilik konu- l ‹lk, orta, lise ve yüksekö¤renim düzeyinde gi-
sundaki çal›flmalar›n hiçbir zaman yeterli olmaya- riflimcilik e¤itimlerinin müfredat içerisine yerlefl-
ca¤›n› düflünüyorum. Giriflimcilik konusunda kendi- tirilmesi ile ilgili çal›flmalar›n giderek yayg›nlaflt›-
mize belirli bir çerçeve çizemeyiz. Mutlaka ama ¤› ve ülkelerin stratejik planlar›na yans›t›ld›¤› gö-
mutlaka kendimizi yenileyip, de¤iflen zamanla bir- rülmektedir. Ülkemizde de giriflimcilik konusu
likte bizde sürekli farkl› argümanlar üreterek Giri- Türkiye Hayat Boyu Ö¤renme Strateji Belgesi ve
flimcilik Endeksimiz’i dünya ortalamas›n›n en üst Eylem Plan› (2014-2018) ve Milli E¤itim Bakanl›¤›
32 KobiEfor A€ustos 2015