Page 36 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 36

KAPAK



                              Turkcell Dijital Akademi’de Pazarlaman›n duayenleri

                             Turkcell’in bilgi ve geliflim  üst noktaya tafl›ma imkan› sunuyor.
                           alanlar›ndaki uzmanl›¤›n› tüm    Pazarlama Program› için online platformda
                           Türkiye ile paylaflmak üzere ha-  biraraya gelen pazarlama duayenleri kendi dene-
                           yata geçirdi¤i Turkcell Dijital  yimleri ile besledikleri derslerle kullan›c›lara
                           Akademi, kullan›c›lar›na bu kez  yepyeni bir dünyan›n kap›lar›n› aral›yor. Dersler;
                           kendi sisteminde en çok aranan  Arzum Yönetim Kurulu Baflkan› Murat Kolbafl›,
           Turkcell
           Akademi’den    program› sunuyor. “Pazarlama    Coca Cola-Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge-
           Sorumlu Grup   Sertifika Program›”, Turkcell   si Baflkan› Galya Molinas, Big Chef’s Kurucu Or-
           Baflkan› Banu   Dijital Akademi üzerinden za-   ta¤› Gamze Cizreli, Y›ld›z Holding Pazarlama Ge-
           ‹flçi Sezen
                          mandan ve mekandan ba¤›ms›z     nel Müdürü Baflak Kluznick gibi sektörün önde
           tamamlanabilen, ücretsiz ve herkese aç›k bir e¤i-  gelen isimlerinin yerald›¤› 53 yöneticiden oluflan
           tim program›. Turkcell Dijital Akademi “e¤itimde  güçlü bir kadro taraf›ndan veriliyor.
           f›rsat eflitli¤i” ilkesiyle herkese zamandan ve me-  E¤itimleri tamamlayanlara Turkcell Akademi
           kandan ba¤›ms›z kendini gelifltirme, kariyerini bir  sertifikas› verilecek. Bilgi: www.turkcellmedya.com

                                          oyun ve animasyon üzerine ya-
                                          rat›c› fikirlerin kaybolma-
                                          s›n› önle-
                                          mek    ve                       t›r›mc›lar› Derne¤i- METUTECH-
                                          bu fikir ve                     BAN, dünyada  "‹fl  Melekleri"  ola-
                                          projelerin  ticari de¤ere       rak adland›r›lan yap›lar›n, ülke-
                                          dönüflmesini sa¤lamakt›r.        mizde de oluflmas› için hukuki dü-
                                            Viveka:  Teknoloji fikirlerini  zenlemeler  de dahil olmak üzere
          luflçular›n  ve  flirketlerin  proje-  gerçeklefltirmek isteyen giriflim-  her türlü  faaliyeti  yürütmek,
          lerini do¤ru  ifl  modelleri  ile  ha-  cileri zaman, maddi kaynak ve  desteklemek ve gelifltirmek  ama-
          yata geçirerek yenilikçi fikirlere  bilgi aç›s›ndan destekleyerek  c›yla ODTÜ Teknokent  bünyesin-
          finans ve yönetim deste¤i sa¤la-  projelerini hayata geçirmelerini  de kurulmufltur. Giriflimcilerin fi-
          maktad›r.                       sa¤layan bir  inkübasyon  merke-  nansman aray›fl›n› baflar›l› biçim-
            Metutech-ATOM:     ODTÜ'de    zidir.  Ofis imkan›, mentörlük ve  de tamamlayabilmeleri için giri-
          dijital oyunlar ve animasyon    yat›r›mc› a¤lar›na eriflim sa¤la-  flimcilere ön  e¤itim  ve dan›flman-
          sektörleri üzerine  kurulmufl  ön  maktad›r.                     l›klar verir.  Giriflimcilere ifl
          kuluçka merkezidir. Amac›,        METUTECH-BAN: Teknoloji Ya-   dünyas›nda deneyimli yat›r›mc›-


                             G‹R‹fi‹MC‹L‹K HER ZAMAN YEN‹L‹KÇ‹L‹KT‹R

             KOSGEB olarak bugüne kadar kaç giriflimciye      de¤erlendirdi¤inizde giriflimci adaylar›nda
             e¤itim verdiniz, sertifika alan kaç giriflimci   temel olarak ne gibi eksiklikler
             kendi iflini kurabildi, ne kadar finansal destek  gözlemliyorsunuz?
             verdiniz, bu alanda k›sa ve orta vadede         Recep Biçer: Gözlemledi¤imiz hususlardan bir
             hedefiniz nedir?                             tanesi, bu kitle içerisinde giriflimcili¤i iflsizlik veya
             Recep Biçer: 2010 y›l›nda etkin bir flekilde Giri-  çaresizli¤in alternatifi olarak gören önemli say›da
           flimcilik Destek Program› ad› alt›nda giriflimcilere  insan olmas›. Bu anlamda en önemli beceri eksik-
           destek vermeye bafllayan KOSGEB bugüne kadar    li¤inin,  f›rsatlar› görebilme ve yenilikçi çözümler
           19.353 kifliyi ifl sahibi yapt›. Bugüne Kadar KOS-  üretebilme yönünde oldu¤unu söyleyebilirim. Fa-
           GEB giriflimcilere 265 milyon TL civar›nda karfl›-  kat bu durum, e¤itimlere kat›lanlar›n tümü için
           l›ks›z hibe destek sa¤lad›                     geçerli de¤il elbette. E¤itimlerimiz, ifl kurma ön-
             Giriflimcilik Destek Program›’n›n ilk aya¤› olan  cesi ve sonras›nda gerekli strateji oluflturma ve
           Uygulamal› Giriflimcilik E¤itimleri’ne ise kat›l›m-  planlama becerilerini kazand›rmay›, bunun yan›s›-
           lar genifl kapsamla devam ediyor. Bugüne kadar  ra çevreye farkl› gözlerle ve genifl aç›dan bakarak
           329.934 kifli bu e¤itimlere kat›l›m sa¤layarak ser-  f›rsatlar› görebilme yetene¤ini gelifltirmeyi amaç-
           tifikalar›n› al›p KOSGEB’in Yeni Giriflimci Deste-  l›yor. Fakat f›rsatlar› görebilmek, kiflinin e¤itim
           ¤inden faydalanabilecek konuma geldi.          düzeyi, ifl deneyimi, yaflam tecrübesi, yarat›c› dü-
                                                          flünebilme özelli¤i gibi birçok faktöre ba¤l›. E¤i-
             Giriflimcilere verilen e¤itimleri             timlerimiz bu konuya yönelik disiplinli bir bak›fl


          36 KobiEfor A€ustos 2015
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41