Page 37 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 37

larla  buluflma imkan› tan›mak-  mentörlük hizmeti ve ulusal ve  Kalk›nma Program› kapsam›n-
          ta; ifl meleklerinin  giriflimcilere  küresel  yat›r›m  a¤iar›na eriflim  da ‹stanbul Kalk›nma Ajans›’n-
          tecrübelerini  aktarmalar›na  ve  deste¤idir. GARAJ giriflimcilerin  dan (‹STKA) ald›¤› destekle ku-
          bu sayede piyasalar, yat›r›mc›-  projelerine ücretsiz olarak katk›  rulmufl; Bo¤aziçi Üniversitesi
          lar ve müflteriler hakk›nda bilgi  sa¤larken giriflimcilerin prog-  Yaflam Bilimleri ve Teknolojileri
          deste¤i sunmalar›na da arac›l›k  ramdan sonra yat›r›m yapmalar›  Araflt›rma ve Gelifltirme Merke-
          yapmaktad›r.                    halinde flirketlerine ortak ol-  zi   önderli¤inde;  "Sabanc›  Üni-
            TOBB ETU Garaj:  TOBB Eko-    maktad›r.                       versitesi   Nanoteknoloji   Arafl-
          nomi ve Teknoloji Üniversitesi    Start-up  Kitchen: Kendi içeri-  t›rma ve Uygulama Merkezi
          bünyesinde giriflimcilik projele-        sinde  parlak  ifl fikirleri  (SUNUM)" ve "‹stanbul Üniver-
          rinin ulusal ve  uluslararas›  pa-      üreten,  pazar araflt›r-  sitesi Biyomedikal ve Klinik Mü-
          zarlara  yönelik   ticarilefltirilme-                malar›n›    hendisli¤i Birimi ve Sa¤l›k Bi-
          si  ve  etkin  çal›flan bir giriflimci-               yapan,      limleri Enstitüsü" ortakl›¤›nda
          lik ekosistemi yarat›lmas› ama-                     hayata      yürütülmüfltür.
          c›yla kurulmufltur. GARAJ Giri-                      geçire-       ‹novita ‹flbirli¤i Platformu, ‹s-
                                                cek genç beyinleri tekno-  tanbul içerisinde yaflam bilim-
                                          loji ve UX alanlar›nda e¤iten, ilk  leri ve teknolojileri alan›nda yü-
                                          yat›r›m› yapan ve projeyi flirket-  rütülen bilimsel  araflt›rmalar›n
                                          lefltiren bir  kuluçka  merkezi-  ve gelifltirilen yeni teknolojile-
                                          dir.  Ayr›ca hayata geçen proje-  rin gerçek  bir ekonomik de¤er
                                          lere  her  zaman mentör  deste-  haline getirilmesi amac›yla üni-
                                          ¤i vermekte  ve projeye yat›r›m  versite-sanayi iflbirliklerinde
                                          yapmak isteyenler  ile  iliflkileri  bir arayüz olmay› hedeflemifltir.
                                          düzenlemektedir. Start-up Kitc-  ‹novita ‹flbirli¤i Platformu, ‹s-
          flimcilik Merkezi, 6 ayl›k dönem-  hen pek çok farkl› alanda ifl ge-  tanbul'da yaflam bilimleri ve
          ler halinde  bafllang›ç veya erken  lifltirebilecek tecrübesini, y›llar-  teknolojileri konusunda faaliyet
          aflamada bulunan  ve  bilgi-ileti-  d›r internet teknolojileri, mobil,  gösteren ilgili Ar-Ge merkezleri
          flim  teknolojilerine yönelik  pro-  oyun, fikir ve yenilikçilik yöneti-  ile üniversiteler (ulusal ve ulus-
          jeleri  olan giriflimcilerin sürdü-  minde say›s›z projeye hayat ver-  lararas›), ilgili STK kurulufllar›
          rülebilir ve h›zl› büyüyen flirket-  mifl olan uygulama ekibinden  ve özel sektör kurulufllar›n› bir
          ler yaratmalar›n› sa¤lar. GA-   almaktad›r.                     araya getirerek öne ç›kan sek-
          RAJ'›n giriflimcilere verdi¤i en   ‹novita  ‹stanbul: ‹novita  Ya-  törel ihtiyaç ve beklentileri be-
          önemli katk› yaz›l›m, dizayn, ifl  flam Bilimleri ve Teknolojileri  lirlemifl ve bu ihtiyaçlara cevap
          gelifltirme, sunum ve kiflisel ge-  ‹stanbul  ‹flbirli¤i  Platformu  vermek üzere çal›flmalar yap-
          liflim gibi birçok alanda birebir  2010 Y›l› Bilgi Odakl› Ekonomik  maktad›r.


                     G‹R‹fi‹MC‹L‹K HER ZAMAN YEN‹L‹KÇ‹L‹KT‹R


          aç›s› kazand›rmaya çal›fl›yor.                  flim ve giriflimcilere ihtiyaç duyaca-
            Di¤er bir gözlemimiz ise flöyle: Baz› giriflimci  ¤›n›n göstergesi olarak ele al›nabi-
          adaylar› ifl fikirlerinin pazar ve müflteri boyutunu  lir. Bu çerçevede ‘Giriflimcilik
          irdelemeksizin, sadece teknik yap›labilirli¤i üzeri-  Stratejisi Eylem Plan›’nda ye-
          ne odaklan›yor.  Baflar› flans› olmayan fikirleri ha-  nilikçi giriflimcilik konusu ay-
          yata geçirmek konusunda ›srarc› oluyor. Giriflimci-  r› bir müdahale alan› olarak
          lik e¤itiminin bu çerçevede de önemli bir katk›  ele al›nm›fl, ayr›ca tüm mü-
          sa¤lad›¤›n› düflünüyorum.                       dahale alanlar›n› çapraz
                                                         kesen bir konu olarak de-
            Tekno-giriflimcili¤in kurumunuzda yeri nedir,  ¤erlendirilmifltir. Bu kap-
            bu alanda yürütülen çal›flmalar› anlat›r      samda h›zl› büyüyen ve
            m›s›n›z?                                     küresel do¤an firmala-
            Recep Biçer: Türkiye’nin yenilikçili¤e dayal›  r›n, teknogiriflimcilerin,
          ekonomik kalk›nma evresine geçifl aflamas›ndaki  desteklenmesi,   tematik
          befl büyük ekonomiden birisi oldu¤u, Türkiye’de  kuluçka merkezlerinin kurul-
          giriflimcilik ve iflletmeler konusu tart›fl›l›rken her  mas› hedeflenmifltir. Akademis-
          zaman arka planda tutulmas› gereken bir unsur-  yenler giriflimcili¤e özendirile-
          dur. Yenilikçili¤e dayal› evreye geçiyor olmak, ül-  cek, internet giriflimleri destek-
          kenin geçmiflte oldu¤undan farkl› tiplerdeki giri-  lenecektir.

                                                                                    A€ustos 2015 KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42