Page 35 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 35

dan›flmanl›k (mentörlük), ofis, fi-  tini/giriflimi kurmufl, sermaye,  ürün  lansman aflamas›na kadar
          nansal destek, e¤itim ve kiflisel  yönetim, pazarlama ve di¤er   destekleyen ifl h›zland›rma prog-
          geliflim hizmetleri verilmektedir.  deste¤e ihtiyac› olan giriflimciler  ram›d›r. Amac›; genç giriflimcile-
                                          E-tohum'a baflvuru yapabilmek-   rin bu yeni giriflim  maceralar›n-
                                          tedir.                          daki  kaynak ve bilgi ihtiyac›n›
                                            Endeavor: Küresel bir prog-   karfl›lamakt›r. Özye¤in Üniversi-
                                          ram olan Endeavor, ifl dünyas› li-  tesi ve paydafllar›n›n iflbirli¤i ile
                                          derlerinin  de yerald›¤› rehberlik  kurulmufl, kar amac› gütmeyen
                                          a¤› ile etkin  giriflimcilerin  gerçek  bir giriflimdir.
                                          potansiyellerini ortaya ç›karma-
                                          lar›na katk›da bulunmak  hedefini
                                          tafl›maktad›r. "Etkin Giriflimci",
                                          en iddial›, h›zl› ve güçlü büyüme
                                          planlar› olan, rekabet üstünlü¤ü
                                          ile icra  becerisini biraraya getire-  Inovent:  Türkiye'nin ilk tek-
             E-tohum:  Yeni ekonomi  ko-  bilen,  baflar›ya ulaflt›¤›nda tüm  noloji ticarilefltirme/h›zland›r›c›
              nusunda  bilgi ve fikir  sahibi,  paydafliar›na yüksek katmade¤er  ve çekirdek fon flirketi olup
                 kendi  internet   flirketini  yaratma  potansiyeli sunan, kendi  2006 y›l›nda Sabanc› Üniversi-
                  kurmak  isteyen giri-   hayat›n›n yan›s›ra bulundu¤u top-  tesi taraf›ndan kurulmufltur.
                  flimcilerle; flirketleri,  lulu¤u ve dünyay› de¤ifltirme gü-  Inovent, özellikle  akademi te-
                  yat›r›mc›lar› ve profes-  cüne sahip olan kifliler  olarak  ta-  melli giriflimcili¤e odaklanmak
                 yonelleri  biraraya getir-  n›mlanmaktad›r. Bu giriflimcilere  suretiyle henüz erken aflamada
               meyi amaçlayan pazar ye-   mentörlük, networking ve strate-  olan teknolojilerin ticarilefltiril-
          ridir. Seçilen giriflimciler  E-to-  jik dan›flmanl›k destekleri sa¤-  mesini yönetmekte olup, aka-
          hum Giriflimcilik Kamp›’na kat›-  lanmaktad›r.                   demisyen ve/veya ö¤renciler
          labilmekte,  ifl planlar›n› haz›r-                 Giriflim Fab-  taraf›ndan kurulan üniversite
          larken koçluk ve yönlendirme                    rikas›: Tekno-  start-up flirketlerine odaklan-
          deste¤i almakta, haz›rlad›klar› ifl              loji alan›nda   maktad›r.
          planlar›n›n bireysel, kurumsal                  yüksek potan-
          yat›r›mc› ve flirketlere sunmalar›               siyelli,  sürdü-
          sa¤lanmaktad›r. ‹nternet konu-                  rülebilir ifller
          sunda yeni ifl fikri olan henüz flir-             kurmak  iste-     Inventram:  2010   y›l›nda   Koç
          ketini kurmam›fl, ifl fikrini ger-                 yen teknogiri-  Üniversitesi’nde erken aflama
          çeklefltirmek  için  flirketini   kur-             flimcileri fikir  teknoloji yat›r›m   flirketi   olarak
          mak  üzere  olan,  internet  flirke-              aflamas›ndan    kurulmufltur. Giriflimcilerin,  bu-


                            G‹R‹fi‹MC‹L‹K HER ZAMAN YEN‹L‹KÇ‹L‹KT‹R

          numunu üstlendi¤i görülmektedir. Destek ve hiz-  ö¤retmenler aras› iletiflim a¤› gelifltirilmelidir.
          metlerin etkin biçimde verilmesi ve yayg›nlaflma-  Benzer flekilde mentör a¤lar›n›n gelifltirilmesine
          s›na etkisi yönünden bu uygulamalar›n gözden ge-  ihtiyaç vard›r.
          çirilmesine ihtiyaç bulunmaktad›r. Kamu kurum-    Kamu kurum/kurulufllar› taraf›ndan uygulanan
          lar› taraf›ndan haz›rlanan destek programlar› ve  program ve desteklerin etkinlik ve verimlilik aç›-
          modelleri hakk›nda hedef kitle ve hedef kitleyi  s›ndan ba¤›ms›z taraflarca de¤erlendirilmesine
          temsil eden kurumlarla yeterli süre ve uygun yön-  yönelik çal›flmalar yap›lmal›d›r.
          temler kullanarak fikir al›flveriflleri yap›lmal›d›r.  Dünya Bankas› ‹fl Yapma Kolayl›¤› Endeksi ince-
          Bu amaçla çeflitli çevrim-içi araçlar gelifltirilebilir.  lendi¤inde, ifl yapma kolayl›¤› aç›s›ndan Türkiye’de
            Özellikle h›zl› büyüyen firmalar›n erken aflama-  önemli iyilefltirmelere ra¤men s›ralamadaki yeri-
          daki geliflimlerine katk› sa¤layacak h›zland›r›c›-ku-  nin çok fazla de¤iflmedi¤i ve halen çok fazla refor-
          luçka türü araçlar konusunda üniversiteler baflta  ma ihtiyaç oldu¤u anlafl›lmaktad›r.
          olmak üzere ilgili taraflar›n dikkatini çekmek üzere  Ayr›ca üniversitelerde giriflimcilik derslerine
          çal›flmalar yap›lmas›na ihtiyaç bulunmaktad›r.   olan ilginin artm›fl olmas› olumlu bir geliflme ol-
            Örgün sistem içerisinde giriflimcilik e¤itimi ve-  makla birlikte bu konudaki akademik çal›flmala-
          ren ö¤retmenler ve yayg›n giriflimcilik e¤itimi ve-  r›n, giriflimcilik konusunda çal›flan kurum/kuru-
          ren e¤itmenlerin sertifikaland›r›lmas› ve sürekli  lufllar›n politika ve stratejileri için altyap› olufltu-
          gelifltirilmesine yönelik sistemli çal›flmalar›n azl›-  racak kavramsal çal›flmalar›n azl›¤› dikkat çek-
          ¤› dikkat çeken konular aras›ndad›r. E¤iticiler ve  mektedir.

                                                                                   A€ustos 2015 KobiEfor 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40