Page 28 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 28

KAPAK


          geçirilmesini sa¤lamaya yönelik-  sa¤lanmal› ve ifl dünyas›yla ya-  yu e¤itim çerçevesinde giriflim-
          tir. Bu nedenle  giriflimcilik e¤iti-  k›n bir iletiflim ve iflbirli¤i olufl-  cilik konular›n›n tüm e¤itim
          minin ilkö¤retim düzeyinden     turulmal›d›r. Bu çerçevede ge-  programlar›na eklemlenmesini
          bafllayarak  yüksekö¤renim dahil  rekli kaynaklar›n ve fonlar›n  sa¤layacak hedefler belirlen-
          tüm e¤itim aflamalar›nda müfre-  temini konusunda ülke           mifltir.
          dat›n bütünleflik bir parças› hali-  düzeyinde çal›flmalara
          ne getirilmesi gerekmektedir.   ihtiyaç vard›r.                   Eylem plan›:
          Bunun için deneysel ö¤renim       Yayg›n giriflimci-               1- Giriflimcilik konusu ilk/orta
          yöntemlerinin  a¤›rl›k kazand›¤›,  lik e¤itimi örgün            ö¤retim program›na  yerlefltiri-
          ö¤retmenin moderatör rolünün    e¤itimi                         lecektir.
          güçlendi¤i  ve ö¤renciyi pasif iz-                                2- Giriflimcilik konusu üniversi-
          leyicilikten ç›kar›p ba¤›ms›z ve                                te müfredat›na yerlefltirilecektir.
          inisiyatif üstlenmesini sa¤layabi-                                3- ‹lk/orta  ö¤retim ö¤retmen-
          lecek  e¤itim  yöntemlerine,                                    lerinin giriflimcilik konusundaki
          ö¤renciyi  s›n›f d›fl›na ç›ka-                                   bilgi ve becerileri gelifltirilecektir.
          rarak ifl hayat›n› tan›mas›-                                       4- E¤itim fakülteleri müfreda-
          na imkan verecek uygula-                                        t›na giriflimcilik e¤itimleri ekle-
          malara ihtiyaç vard›r.  Bu                                      necektir.
          çerçevede kritik  baflar› faktörü
          olarak ö¤retmenler/e¤iticiler or-  OSLO GÜNDEM‹; G‹R‹fi‹MC‹L‹K E⁄‹T‹M‹N‹ POL‹T‹KA
          taya  ç›kmaktad›r. Bu nedenle   ÇERÇEVES‹, E⁄‹T‹M KURUMLARININ DESTEKLENMES‹,
          yeni müfredat›  ve bunun gerek-  E⁄‹T‹C‹ VE Ö⁄RETMENLER‹N DESTEKLENMES‹,
          tirdi¤i ö¤renici merkezli pedago-  OKULLARDA GERÇEKLEfiT‹R‹LECEK FAAL‹YETLER,
          jik yaklafl›m› kavram›fl, gerekli
          ö¤renme ortam›n›  oluflturabile-  OKULLARIN D‹⁄ER KURUM/KURULUfiLARLA ‹fiB‹RL‹⁄‹
          cek becerilerle  donanm›fl ö¤ret-  YAPMASI VE ‹LET‹fi‹M FAAL‹YETLER‹ OLMAK ÜZERE
          menlere ihtiyaç  duyulmaktad›r.  6 EKSENDE ELE ALMAKTADIR.
          Dolay›s›yla ö¤retmenlerin kari-
          yer hayat› boyunca desteklenme-  destekleyen/tamamlayan  nite-    5- ‹lk/ortaokullarda giriflimcilik
          si önem kazanmaktad›r.          likte,  genellikle ifl kurma e¤iti-  projeleri gerçeklefltirilecektir.
            AB düzeyinde yap›lan araflt›r-  mi {start-up training) fleklinde  6- ‹lk/ortaokullarda "giriflimci
          malar yüksekö¤renim düzeyinde   uygulanmaktad›r. Profesyonel    okul" kavram› yerlefltirilecektir.
          giriflimcilik e¤itiminin  genellikle  e¤itmenler, dan›flmanlar, men-  7- KOSGEB e¤itimleri yayg›n-
          iflletme fakültelerinde yo¤unlafl-  törler bu konudaki  önemli  kay-  laflt›r›lacakt›r.
          t›¤›n›, iflletme d›fl› bölümlerde  naklar olup giriflimcilerle bu-   8- Dan›flmanl›k sistemi kuru-
          yeterli düzeyde olmad›¤›na ifla-  luflmalar›n› sa¤layacak prog-   lacakt›r.
          ret etmektedir. Oysa disiplinler  ramlar kamu kurumlar›, sivil    9- ‹lk ve orta ö¤retim okulla-
          aras› bir yaklafl›mla tüm ö¤ren-  kurulufllar ve çeflitli meslek ku-  r›nda giriflimcilik kulüpleri kuru-
          cilerin giriflimcilik e¤itimine eri-  rulufllar› taraf›ndan üstlenil-  lacakt›r.
          flimine imkan tan›nmal›, farkl›  mektedir.                         10- Hayat boyu ö¤renimde gi-
          birimlerdeki ö¤renciler biraraya  Bu çerçevede eylem plan›nda   riflimcilik e¤itimi yayg›nlaflt›r›la-
          getirilerek ekipler kurmalar›   ilkokuldan bafllayarak hayat bo-  cakt›r.
























          28 KobiEfor A€ustos 2015
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33