Page 28 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 28
KAPAK
geçirilmesini sa¤lamaya yönelik- sa¤lanmal› ve ifl dünyas›yla ya- yu e¤itim çerçevesinde giriflim-
tir. Bu nedenle giriflimcilik e¤iti- k›n bir iletiflim ve iflbirli¤i olufl- cilik konular›n›n tüm e¤itim
minin ilkö¤retim düzeyinden turulmal›d›r. Bu çerçevede ge- programlar›na eklemlenmesini
bafllayarak yüksekö¤renim dahil rekli kaynaklar›n ve fonlar›n sa¤layacak hedefler belirlen-
tüm e¤itim aflamalar›nda müfre- temini konusunda ülke mifltir.
dat›n bütünleflik bir parças› hali- düzeyinde çal›flmalara
ne getirilmesi gerekmektedir. ihtiyaç vard›r. Eylem plan›:
Bunun için deneysel ö¤renim Yayg›n giriflimci- 1- Giriflimcilik konusu ilk/orta
yöntemlerinin a¤›rl›k kazand›¤›, lik e¤itimi örgün ö¤retim program›na yerlefltiri-
ö¤retmenin moderatör rolünün e¤itimi lecektir.
güçlendi¤i ve ö¤renciyi pasif iz- 2- Giriflimcilik konusu üniversi-
leyicilikten ç›kar›p ba¤›ms›z ve te müfredat›na yerlefltirilecektir.
inisiyatif üstlenmesini sa¤layabi- 3- ‹lk/orta ö¤retim ö¤retmen-
lecek e¤itim yöntemlerine, lerinin giriflimcilik konusundaki
ö¤renciyi s›n›f d›fl›na ç›ka- bilgi ve becerileri gelifltirilecektir.
rarak ifl hayat›n› tan›mas›- 4- E¤itim fakülteleri müfreda-
na imkan verecek uygula- t›na giriflimcilik e¤itimleri ekle-
malara ihtiyaç vard›r. Bu necektir.
çerçevede kritik baflar› faktörü
olarak ö¤retmenler/e¤iticiler or- OSLO GÜNDEM‹; G‹R‹fi‹MC‹L‹K E⁄‹T‹M‹N‹ POL‹T‹KA
taya ç›kmaktad›r. Bu nedenle ÇERÇEVES‹, E⁄‹T‹M KURUMLARININ DESTEKLENMES‹,
yeni müfredat› ve bunun gerek- E⁄‹T‹C‹ VE Ö⁄RETMENLER‹N DESTEKLENMES‹,
tirdi¤i ö¤renici merkezli pedago- OKULLARDA GERÇEKLEfiT‹R‹LECEK FAAL‹YETLER,
jik yaklafl›m› kavram›fl, gerekli
ö¤renme ortam›n› oluflturabile- OKULLARIN D‹⁄ER KURUM/KURULUfiLARLA ‹fiB‹RL‹⁄‹
cek becerilerle donanm›fl ö¤ret- YAPMASI VE ‹LET‹fi‹M FAAL‹YETLER‹ OLMAK ÜZERE
menlere ihtiyaç duyulmaktad›r. 6 EKSENDE ELE ALMAKTADIR.
Dolay›s›yla ö¤retmenlerin kari-
yer hayat› boyunca desteklenme- destekleyen/tamamlayan nite- 5- ‹lk/ortaokullarda giriflimcilik
si önem kazanmaktad›r. likte, genellikle ifl kurma e¤iti- projeleri gerçeklefltirilecektir.
AB düzeyinde yap›lan araflt›r- mi {start-up training) fleklinde 6- ‹lk/ortaokullarda "giriflimci
malar yüksekö¤renim düzeyinde uygulanmaktad›r. Profesyonel okul" kavram› yerlefltirilecektir.
giriflimcilik e¤itiminin genellikle e¤itmenler, dan›flmanlar, men- 7- KOSGEB e¤itimleri yayg›n-
iflletme fakültelerinde yo¤unlafl- törler bu konudaki önemli kay- laflt›r›lacakt›r.
t›¤›n›, iflletme d›fl› bölümlerde naklar olup giriflimcilerle bu- 8- Dan›flmanl›k sistemi kuru-
yeterli düzeyde olmad›¤›na ifla- luflmalar›n› sa¤layacak prog- lacakt›r.
ret etmektedir. Oysa disiplinler ramlar kamu kurumlar›, sivil 9- ‹lk ve orta ö¤retim okulla-
aras› bir yaklafl›mla tüm ö¤ren- kurulufllar ve çeflitli meslek ku- r›nda giriflimcilik kulüpleri kuru-
cilerin giriflimcilik e¤itimine eri- rulufllar› taraf›ndan üstlenil- lacakt›r.
flimine imkan tan›nmal›, farkl› mektedir. 10- Hayat boyu ö¤renimde gi-
birimlerdeki ö¤renciler biraraya Bu çerçevede eylem plan›nda riflimcilik e¤itimi yayg›nlaflt›r›la-
getirilerek ekipler kurmalar› ilkokuldan bafllayarak hayat bo- cakt›r.
28 KobiEfor A€ustos 2015