Page 27 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 27
Bu aç›dan giriflimcilik kültü-
rünün ülkelerde yerleflmesinde TURGUT BOZ
medyan›n rolü önemlidir. Giri- TEB KOB‹ Bankac›l›¤›
K›demli Genel Müdür Yard›mc›s›
flimcilik ödül ve yar›flmalar› ile
giriflimcilik konusuna dikkat
çekmek ve özellikle gençleri gi- Giriflimciye 500 bin
riflimcili¤e özendirmek müm- TL teminats›z kredi
kündür. Bu nedenle eylem pla-
n›nda fark›ndal›k artt›rmaya yö- Türkiye’nin en kapsaml› Gi- lan TEB Özel Melek Yat›r›m Plat-
nelik eylemler, baflar›l› giriflim- riflim Bankac›l›¤›’n› hayata ge- formu ile de iflbirli¤imiz var.
cilerin rol modeli olarak öne ç›- çirdik. l ODTÜ Teknokent baflta ol-
kar›lmas›, üniversitelerde giri- l Giriflimcilere özel olarak mak üzere, birçok üniversiteyi
flimcili¤in yayg›nlaflt›r›lmas› ve ‹stanbul Ataflehir’de hayata ge- kapsayan genifl bir iflbirli¤i a¤›
medya rolünün etkin kullan›l- çirdi¤imiz TEB Giriflim Evi’nde kurduk.
mas›na yönelik eylemler hedef- ‘ifl fikrim var’ diyen herkese üc- l KOSGEB ile iflbirli¤i yapa-
lenmifltir. retsiz e¤itim, dan›flmanl›k ve rak, dünyan›n en kapsaml› Giri-
mentorluk hizmeti sa¤l›yoruz. flimcilik Endeksi’ni ülkemize
Eylem plan›: l TEB Kuluçka Merkezi’nde kazand›rd›k.
1- ‹ller ve bölgeler düzeyinde ‘Ticari H›zland›r›lm›fl Büyüme l eOfis firmas› iflbirli¤iyle
giriflimcilik endeksi belirlene- Program›’ndan yararlanan giri- Yeflilköy, Bak›rköy, Gayrettepe,
cek. flimcilerimizin ihtiyaçlar›na yö- Maslak, Taksim, Ataflehir ve
2- Giriflimcilik konusunda ka- nelik düzenli e¤itimler gerçek- Kartal’da olmak üzere ‹stan-
mu spotlar› haz›rlanacak. lefltiriyoruz. bul’un 7 farkl› bölgesinde TEB
3- Giriflimcilik konusundaki l TÜB‹TAK, 1512 Teknogiri- Giriflim Evi noktalar› açt›k.
fark›ndal›k artt›r›lacak. flim Sermaye Deste¤i Progra- l‘Ticari H›zland›r›lm›fl Büyü-
4- Giriflimcilik kültürünü art›- m›-BiGG 1. Aflama Uygulay›c› me Program›’n› uygulad›¤›m›z;
r›c› yay›nlar yap›lacak. tek banka TEB olduk. pek çok teknokentte, teknokent
5- Avrupa düzeyinde giriflim- l T‹M iflbirli¤imizle T‹M-TEB giriflimcilerine özel e¤itimler
cilik fark›ndal›¤›n›n artt›r›lmas› Giriflim Evleri’ni Anadolu’ya düzenliyoruz.
çal›flmalar›na kat›l›m sa¤lana- yaymaya bafllad›k. l TEB Giriflim Bankac›l›¤›
cak. l T‹M ve ODTÜ Teknokent ile olarak giriflimcilerimize; 100
6- Gençlere yönelik giriflimci- birlikte ABD’de Silikon Vadi- bin TL, KGF ile yapm›fl oldu¤u-
lik e¤itimleri yayg›nlaflt›r›lacak. si’nde TEB Giriflim Evi Nokta- muz iflbirli¤iyle 500 bin TL’ye
7- Çocuklarda giriflimcilik al- s›’n› açt›k. kadar teminats›z kredi kullan-
g›s› gelifltirilecek. l Bankam›z bünyesinde kuru- d›rabiliyoruz.
8- Baflar›l› ifl planlar› ödüllen-
dirilecek. toplumu gereklerine haiz, üret- ve mali aç›dan özerk üniversi-
9- Baflar›l› giriflimci yar›flma- ken ve mutlu bireylerin yetiflme- te modeli çerçevesinde küresel
lar› düzenlenecek. si e¤itim sisteminin temel amac› ölçekte rekabetçi bir yüksekö¤-
10- Üniversite giriflimcilik ku- olmal›. E¤itim sisteminde birey- retim sistemi hedeflenecek.
lüpleri gelifltirilecek. lerin kiflilik ve kabiliyetlerini ge- Oslo Gündemi (Oslo Agenda
lifltiren, f›rsat eflitli¤ine dayal›, 2006) giriflimcilik e¤itimini poli-
5. STRATEJ‹K HEDEF kaliteyi yükselten bir dönüflüm tika çerçevesi, e¤itim kurumla-
program› uygulamas› heddefle-
r›n›n desteklenmesi, e¤itici ve
necek. E¤itim yönetimi, ö¤ret- ö¤retmenlerin desteklenmesi,
E¤itim ve Dan›flmanl›k men yetifltirme süreçleri, müf- okullarda gerçeklefltirilecek fa-
Hizmetleri redat, e¤itim ortam ve araçlar› aliyetler, okullar›n di¤er ku-
Alan analizi: Düflünme, alg›- bu dönüflüm sürecini destekle- rum/kurulufllarla iflbirli¤i yap-
lama ve problem çözme yetene- yecek flekilde hayat boyu ö¤ren- mas› ve iletiflim faaliyetleri ol-
¤i geliflmifl, özgüven ve sorum- me yaklafl›m› çerçevesinde güç- mak üzere 6 eksende ele almak-
luluk duygusu ile giriflimcilik ve lendirilecek. tad›r. Giriflimcilik e¤itiminin hem
yenilikçilik özelliklerine sahip, Toplumun ve eko- özgüven, yarat›c›l›k, hata yap-
demokratik de¤erleri ve milli nominin ihtiyaçlar›- maktan korkmamak gi-
kültürü özümsemifl, farkl› kül- na duyarl›, paydafl- bi genel yetkinlikler,
türleri yorumlayabilen, bilimsel lar›yla etkileflim içe- hem de iflletme bece-
geliflmelere, paylafl›ma ve ileti- risinde olan, üretti¤i risi yetkinli¤i kazand›r-
flime aç›k, sanat ve estetik duy- bilgiyi ürüne, teknolo- mas› gerekir. K›saca gi-
gular› güçlü, teknoloji kullan›- jiye ve hizmete dönüfl- riflimcilik e¤itimi, fikirle-
m›na ve üretimine yatk›n, bilgi türen, akademik, idari rin oluflumu ve eyleme
A€ustos 2015 KobiEfor 27