Page 57 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 57
Ankara, Tekirda¤ ve Kocaeli’de lar›n yüzde 90’› bu sigortay› ter-
birer ma¤aza olmak üzere top- cih ediyor.” Pieter-Bas Vos,
lam 17 ma¤azas› bulunuyor. Pie- müflterilerinin en çok kasko ve
ter-Bas Vos, ma¤azalar›n kolay trafik ürünlerini tercih etti¤ini,
ulafl›labilir olmas›na ve merkezi ancak sunduklar› ürün da¤›l›m›-
konumlarda yeralmas›na özen n›n daha dengeli oldu¤unu akta-
gösterdiklerini vurgulayarak, r›yor.
“Ma¤azalar›m›z› bulunduklar› lo-
kasyonlarda çekim merkezi hali- 7 flirketin ürünleri
ne getirmeyi ve ‘Mahallenizin Si- müflteriye k›yaslamal›
gortac›s›’ olmay› hedefliyoruz” sunuluyor
diye konufluyor. Sigorta Cini, sektörün en
önemli 7 flirketinin ürünlerini,
Türkiye’de sigortac›l›k müflterilerine karfl›laflt›rmal›
sektörünün gelece¤i olarak sunuyor. Karfl›laflt›rmal›
parlak bilgilendirmede ise rakamsal
Türkiye’yi genç nüfusu, büyü- bazdaki k›yastan ziyade nitelik
yen ekonomisi ve artan sigorta önemli. Sigorta hakk›nda bilgi
talepleri gibi nedenlerle tercih almak isteyen kifli tam olarak ne t›n alabiliyor. fiunu rahatl›kla
ettiklerini dile getiren Pieter- istedi¤ini Sigorta Cini sat›fl da- söylemeliyim ki; çal›flt›¤›m›z fir-
Bas Vos, “Ülkeler bir noktaya n›flman›na soruyor. Dan›flmanlar malardan memnunuz” aç›kla-
kadar ekonomilerini büyütüyor. ise tüm markalar›n ihtiyaca uy- mas›n› yap›yor. Sigorta Cini flu
Bu büyüme sonras›nda ise va- gun çözümünü içerikleriyle anda; Axa Sigorta, Ergo, Groupa-
tandafllar sahip olduklar›n› gü- müflteriye anlat›yor. Pieter-Bas ma, HDI Sigorta, Mapfre Genel
vence alt›na alma ihtiyac› hisse- Vos, sektörün en önemli s›k›nt›- Sigorta, Aksigorta ve NN Hayat
diyor. Bu henüz Türkiye’de bafl- s›n›n bilinç düzeyi oldu¤unu ak- ve Emeklilik ile birlikte çal›flarak
lamad›. Bunun bafllayaca¤›n› dü- tararak, “En önemli nokta fleffaf- müflterilere tüm elementer si-
flünüyoruz. Halk›n büyük oranda l›k. Ürünleri tüm art› ve eksile- gorta ürünlerinin yan›s›ra hem
sigorta pazar›na dahil olmamas› riyle müflterilerimize sunuyoruz. hayat sigortas› ürünleri hem de
nedeniyle Türkiye’yi tercih ettik” Böylelikle bilinçlenen müflteri emeklilik ürünlerini tek bir nok-
aç›klamas›n› yap›yor. Türkiye ise kendisine en uygun ürünü sa- tadan sunuyor.
pazar›nda yaflad›klar› zorlu¤un
kayna¤›n› ise deneyimsizli¤e PIETER BAS VOS: “TÜM DÜNYADAK‹ MÜfiTER‹LER‹M‹ZE
ba¤layan Pieter-Bas Vos, “‹n- VERD‹⁄‹M‹Z ÖZENL‹ H‹ZMET‹, TÜRK‹YE’DEK‹ TÜM
sanlar sigorta konusunda fazla- MA⁄AZALARIMIZDA SUNMAYI GARANT‹ ED‹YORUZ.
s›yla deneyimsiz. Bafllar›na bir
fley geldi¤inde neyle karfl›lafla- HAYATTA ‹STENMEYEN OLAYLAR OLDU⁄UNDA HERKES
caklar›n› veya nas›l faydalana- ‹K‹NC‹ B‹R fiANSI HAKEDER. B‹Z, HER A‹LEN‹N
caklar›n› bilmiyor. Bu alandaki HAYATIN BEKLENMED‹K OLAYLARINA KARfiI
bofllu¤u doldurmaya talibiz” diye
konufluyor. KORUNMAYA ‹HT‹YACI OLDU⁄UNA ‹NANIYORUZ.”
Sektöre iliflkin de görüflünü
sordu¤umuz Pieter-Bas Vos, flu
bilgileri veriyor: “Düzenleyici ku-
rulufllar sektörü profesyonellefl-
tirmeye çal›fl›yor. Örne¤in Birey-
sel Emeklilik Sistemi (BES) bu
alandaki önemli bir çal›flmayd›.
Ayr›ca flubelerle çal›flan acente-
lere sermaye zorunlulu¤u geti-
rilmesi önemli bir ad›md›r. Zo-
runlu sigortac›l›k alan›nda halen
daha gelifltirilecek noktalar var.
Örne¤in; Hollanda’da uygulanan
3. fiah›s mali sorumluluk sigor-
tas› ile kifli veya ailesi baflka biri-
ne istemeden zarar verdi¤inde 4
milyon TL’ye kadar sigorta kap-
sam›nda bulunuyor. Hollandal›-
Temmuz 2015 KobiEfor 57