Page 52 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 52
UZMAN Baflar›n›n Yolu “Biz” Olabilmek
M ükemmellik asl›nda ço¤u- muda da modelin özü; vatandafllarla
muzun alg›s›nda soyut bir
baflarma, ihtiyaçlara odaklanma ve
dengeli bir stratejik planlamad›r. fief-
kavram olarak yer almakta-
d›r. Oysa tam tersi bir kuru-
luflun neyi yapt›¤›na, nas›l yapt›¤›na, fafl›k, hesap verebilirlik ve sorabilir-
lik, etkililik, kamu yarar›, etik de¤er-
ç›kt›lar›na, sonuçlar›na ve bunlar›n ler bu içeri¤i tamamlar. Sa¤l›kl› iflbir-
gelecekte nas›l sürdürülebilir oldu- likleri ve kaynak kullan›m›, do¤ru ta-
¤una iliflkin güven duygusu ile alg›- n›mlanm›fl ve sürekli iyilefltirilen sü-
lanmal›d›r. Artan küresel rekabet reçler modelin girdileri olup ana kri-
ortam›, teknolojik geliflmelerin h›z›, terleridir. Ülkelerin ve toplumlar›n
ekonomide siyasal ve sosyal yaflam- yönetiminde en önemli noktalardan
da de¤iflmeler bu sürecin gerçeklefl- biri vatandafllar›n ayr›flt›¤› ortamlar-
mesini ve sürdürülmesini zorlaflt›r- da vizyon ve hedefleri saptama güçlü-
maktad›r. ¤üdür. Böyle ortamlarda müzakere
Baflar› tan›m›nda finansal sonuçlar ve ortak ak›l süreçlerine ihtiyaç var-
önemli bir yer tutar ve bununla ilgili d›r. Dengelemeler ve denetlemeler
kan›tlar› arar›z. Ancak günümüzde önem kazan›r. Bu ortamlar›n ortak
büyük kurulufllarda baflar›l› finansal ba¤lay›c› özelli¤i B‹Z OLMA ‹HT‹YACI-
performans de¤erlerinin yan›s›ra DIR. Ortak fayday› bulmak için ve B‹Z
A. HAMD‹ DO⁄AN toplumdan geri dönüfller, paydafllar- kavram› her türlü münakafla ve çe-
KalDer dan bildirimler ve kurumun de¤iflim- kiflmenin ötesinde uzlaflabilece¤imiz
lere ayak uydurabilme yetkinli¤i ve bir üst de¤erdir.
Yönetim Kurulu Baflkan›
performans› gelece¤ini belirleyen Yaflam kalitesi birçok ana faktörün
göstergeler aras›na girmifltir. Baflar› yaflama olan olumlu veya olumsuz
art›k sadece finansal sonuçlarla de- etkileri ile flekillenir. Yaflam kalitesi-
Yaflamda ¤erlendirilmemekte, müflteri tatmini ni kurarken denge önplana ç›kar. Ya-
ve ba¤›ml›l›¤›, çal›flan memnuniyeti flamda denge hep S‹Z üzerine, BEN
denge ve yetkinlikleri, di¤er yanda ise top- üzerine kurulursa sürdürülebilirli¤i
hep S‹Z üzerine, lumun memnuniyeti pazar taraf›n- tart›flma konusudur. Yaflamda denge
dan aran›lan göstergeler haline gel- B‹Z üzerine olmal›d›r.
BEN üzerine mifltir. Bunlar aras›nda bilginin flef- Gerek kiflisel, gerek kurumsal, ge-
fafl›¤›, sürdürülebilirlik kavramlar›- rek toplumsal olsun, öz de¤erlendir-
kurulursa n›n alg› de¤erleri pazar›n görmek is- me yapabilmek iyileflmenin öncelikli
sürdürülebilirli¤i tedi¤i kavramlard›r. ve ilk ad›mlar›ndan biridir. Kendimi-
Güven ortam› günümüzde sonuçla- ze ayna tutabilmek cesareti bize da-
tart›flma r›n sürdürülebilirli¤ine direkt etkili ha iyiye gitme f›rsatlar›n› yaratacak-
konusudur. kavramlardan biridir. Tüm çabalar›n t›r. Onun içindedir ki mükemmellik
ve yap›lan faaliyetlerin sa¤lam te- yolculu¤unda ilk ad›m öz de¤erlen-
Yaflamda denge melli ve sistematik bir biçimde uygu- dirmeyi yapabilmekten geçmektedir.
B‹Z üzerine land›¤›na inanmam›z gerekmekte- KalDer olarak 25 y›ld›r üyelikle bafl-
dir. Elbette ki konunun bir di¤er aya- lay›p ödül sürecine kadar uzanan bu
olmal›d›r. ¤› bunlar›n düzenli bir biçimde ve sü- yolculu¤un her aflamas›nda birlikte
rekli olarak gözden geçirilip iyileflti- olduk. Bu yolculu¤u hem ülkemizde,
rildi¤ine dair kan›tlar sunmakt›r. hem de Avrupa’da yaflam›fl kifli ola-
Bütün bu kavramlar ve yaklafl›mlar rak kurumumda yaflad›¤›m ve bafla-
bir organizasyonun, kaliteyi sürekli r›l› kurulufllarda gözlemledi¤im or-
ve verimli bir flekilde sa¤lamak üze- tak nokta, “kurumsal kültür” anlay›-
re seferberlik ilan etmesi ile baflla- fl›n›n baflar›ya olan katk›lar›d›r. Bu
yan bir süreci anlat›r. TQM Toplam kültürü B‹Z olarak paylaflt›¤›m›z her
Kalite Yönetimi mükemmellik yolcu- süreçte ve kriter de do¤ru yolda ol-
lu¤unun dayand›¤› ana temelleri du¤umuzu gördük. Kald›ramad›¤›-
oluflturmaktad›r. ‹flletmeler insanla- m›z büyük masalar›, hedefleri bera-
r›n belirli bir hedef ve vizyona odak- berce omuzlad›¤›m›zda hem birlikte
lanarak o vizyonu baflarmak için yap- omuzlaman›n hem de baflar›n›n key-
t›¤› çal›flmalarla ileriye giderler. Bu fini yaflad›k. Kurumsall›k bir kimlik
felsefenin özünde ve mükemmellik olarak kafam›za yerleflti, ifllerimize
modelinin içeri¤inde kat›l›mc› ve yans›d›. Performanslar›m›z artt›,
paylafl›mc› bir yaklafl›m öngörül- motivasyon yayg›nlaflt›, paylafl›m
mektedir. geliflti. B‹Z olmak baflar›n›n ilkele-
T›pk› özel sektörde oldu¤u gibi, ka- rindendir.
52 KobiEfor Temmuz 2015