Page 52 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 52

UZMAN                       Baflar›n›n Yolu  “Biz” Olabilmek

                                    M        ükemmellik asl›nda ço¤u-   muda da modelin özü; vatandafllarla
                                             muzun alg›s›nda soyut bir
                                                                        baflarma, ihtiyaçlara odaklanma ve
                                                                        dengeli bir stratejik planlamad›r. fief-
                                             kavram olarak yer almakta-
                                             d›r. Oysa tam tersi bir kuru-
                                     luflun neyi yapt›¤›na, nas›l yapt›¤›na,  fafl›k, hesap verebilirlik ve sorabilir-
                                                                        lik, etkililik, kamu yarar›, etik de¤er-
                                     ç›kt›lar›na, sonuçlar›na ve bunlar›n  ler bu içeri¤i tamamlar. Sa¤l›kl› iflbir-
                                     gelecekte nas›l sürdürülebilir oldu-  likleri ve kaynak kullan›m›, do¤ru ta-
                                     ¤una iliflkin güven duygusu ile alg›-  n›mlanm›fl ve sürekli iyilefltirilen sü-
                                     lanmal›d›r. Artan küresel rekabet  reçler modelin girdileri olup ana kri-
                                     ortam›, teknolojik geliflmelerin h›z›,  terleridir. Ülkelerin ve toplumlar›n
                                     ekonomide siyasal ve sosyal yaflam-  yönetiminde en önemli noktalardan
                                     da de¤iflmeler bu sürecin gerçeklefl-  biri vatandafllar›n ayr›flt›¤› ortamlar-
                                     mesini ve sürdürülmesini zorlaflt›r-  da vizyon ve hedefleri saptama güçlü-
                                     maktad›r.                          ¤üdür. Böyle ortamlarda müzakere
                                     Baflar› tan›m›nda finansal sonuçlar  ve ortak ak›l süreçlerine ihtiyaç var-
                                     önemli bir yer tutar ve bununla ilgili  d›r. Dengelemeler ve denetlemeler
                                     kan›tlar› arar›z. Ancak günümüzde  önem kazan›r. Bu ortamlar›n ortak
                                     büyük kurulufllarda baflar›l› finansal  ba¤lay›c› özelli¤i B‹Z OLMA ‹HT‹YACI-
                                     performans de¤erlerinin yan›s›ra   DIR. Ortak fayday› bulmak için ve B‹Z
            A. HAMD‹ DO⁄AN           toplumdan geri dönüfller, paydafllar-  kavram› her türlü münakafla ve çe-
                   KalDer            dan bildirimler ve kurumun de¤iflim-  kiflmenin ötesinde uzlaflabilece¤imiz
                                     lere ayak uydurabilme yetkinli¤i ve  bir üst de¤erdir.
             Yönetim Kurulu Baflkan›
                                     performans› gelece¤ini belirleyen  Yaflam kalitesi birçok ana faktörün
                                     göstergeler aras›na girmifltir. Baflar›  yaflama olan olumlu veya olumsuz
                                     art›k sadece finansal sonuçlarla de-  etkileri ile flekillenir. Yaflam kalitesi-
                      Yaflamda        ¤erlendirilmemekte, müflteri tatmini  ni kurarken denge önplana ç›kar. Ya-
                                     ve ba¤›ml›l›¤›, çal›flan memnuniyeti  flamda denge hep S‹Z üzerine, BEN
                         denge       ve yetkinlikleri, di¤er yanda ise top-  üzerine kurulursa sürdürülebilirli¤i
             hep S‹Z üzerine,        lumun memnuniyeti pazar taraf›n-   tart›flma konusudur. Yaflamda denge
                                     dan aran›lan göstergeler haline gel-  B‹Z üzerine olmal›d›r.
                 BEN üzerine         mifltir. Bunlar aras›nda bilginin flef-  Gerek kiflisel, gerek kurumsal, ge-
                                     fafl›¤›, sürdürülebilirlik kavramlar›-  rek toplumsal olsun, öz de¤erlendir-
                    kurulursa        n›n alg› de¤erleri pazar›n görmek is-  me yapabilmek iyileflmenin öncelikli
           sürdürülebilirli¤i        tedi¤i kavramlard›r.               ve ilk ad›mlar›ndan biridir. Kendimi-
                                     Güven ortam› günümüzde sonuçla-    ze ayna tutabilmek cesareti bize da-
                      tart›flma       r›n sürdürülebilirli¤ine direkt etkili  ha iyiye gitme f›rsatlar›n› yaratacak-
                   konusudur.        kavramlardan biridir. Tüm çabalar›n  t›r. Onun içindedir ki mükemmellik
                                     ve yap›lan faaliyetlerin sa¤lam te-  yolculu¤unda ilk ad›m öz de¤erlen-
             Yaflamda denge           melli ve sistematik bir biçimde uygu-  dirmeyi yapabilmekten geçmektedir.
                   B‹Z üzerine       land›¤›na inanmam›z gerekmekte-    KalDer olarak 25 y›ld›r üyelikle bafl-
                                     dir. Elbette ki konunun bir di¤er aya-  lay›p ödül sürecine kadar uzanan bu
                     olmal›d›r.      ¤› bunlar›n düzenli bir biçimde ve sü-  yolculu¤un her aflamas›nda birlikte
                                     rekli olarak gözden geçirilip iyileflti-  olduk. Bu yolculu¤u hem ülkemizde,
                                     rildi¤ine dair kan›tlar sunmakt›r.   hem de Avrupa’da yaflam›fl kifli ola-
                                     Bütün bu kavramlar ve yaklafl›mlar  rak kurumumda yaflad›¤›m ve bafla-
                                     bir organizasyonun, kaliteyi sürekli  r›l› kurulufllarda gözlemledi¤im or-
                                     ve verimli bir flekilde sa¤lamak üze-  tak nokta, “kurumsal kültür” anlay›-
                                     re seferberlik ilan etmesi ile baflla-  fl›n›n baflar›ya olan katk›lar›d›r. Bu
                                     yan bir süreci anlat›r. TQM Toplam  kültürü B‹Z olarak paylaflt›¤›m›z her
                                     Kalite Yönetimi mükemmellik yolcu-  süreçte ve kriter de do¤ru yolda ol-
                                     lu¤unun dayand›¤› ana temelleri    du¤umuzu gördük. Kald›ramad›¤›-
                                     oluflturmaktad›r. ‹flletmeler insanla-  m›z büyük masalar›, hedefleri bera-
                                     r›n belirli bir hedef ve vizyona odak-  berce omuzlad›¤›m›zda hem birlikte
                                     lanarak o vizyonu baflarmak için yap-  omuzlaman›n hem de baflar›n›n key-
                                     t›¤› çal›flmalarla ileriye giderler. Bu  fini yaflad›k. Kurumsall›k bir kimlik
                                     felsefenin özünde ve mükemmellik   olarak kafam›za yerleflti, ifllerimize
                                     modelinin içeri¤inde kat›l›mc› ve  yans›d›. Performanslar›m›z artt›,
                                     paylafl›mc› bir yaklafl›m öngörül-   motivasyon yayg›nlaflt›, paylafl›m
                                     mektedir.                          geliflti. B‹Z olmak baflar›n›n ilkele-
                                     T›pk› özel sektörde oldu¤u gibi, ka-  rindendir.


           52 KobiEfor Temmuz 2015
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57