Page 35 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 35

LOJ‹ST‹K BÜYÜME V‹ZYONU


                                            Türkiye’yi Avrasya yükseltecek

                                            yor. Sektör daha flimdiden Afri-  yesinde, ürünlerin takibi daha
                                            ka, Orta Do¤u ve Orta Asya ülke-  h›zl›, do¤ru ve güvenli bir flekilde
                                            lerine yönelmifltir. ‹flte sektörün  gerçekleflecek.
                                            vizyonu burada. 2023 y›l›na kadar  Lojistik kültürünün 3 ana un-
                                            sektöre 60 milyar liral›k yat›r›m  suru olan kalite kültürü, güvenlik
                                            olacak.                         kültürü ve yenileflim (inovasyon)
                                              Lojistik sektörü, yabanc› ser-  kültürü sektörün odakland›¤›
                                            mayenin de ilgisini çekiyor; Tür-  bafll›ca konular haline geldi.
                                            kiye için turizmden sonra en faz-
                                            la potansiyeli bar›nd›ran ikinci
              Türkiye'nin sürdürülebilir kal-  sektör oluyor.
            k›nma vizyonuna yerlefltirdi¤i     Demiryolu serbestleflti, Türk
            sektörlerden biri de lojistik sek-  lojistik sektörü için çok önemli
            törüdür. Dünya gelirinin yüzde  bir geliflme. Sektör 2015’de ha-
            25'i lojistikten sa¤lan›yor. Dünya  vayolu, denizyolu ve liman yat›-
            lojistik sektör büyüklü¤ü 7 tril-  r›mlar›n› da h›zland›rd›.
            yon Dolar, AB lojistik pazar› 627  Sektörde çok önemli bir tekno-
            milyar Avro. Türkiye’nin lojistik  lojik geliflme gündeme girdi:
            sektör büyüklü¤ü ise 2015  y›l›n-  'Nesnelerin ‹nterneti' deniyor. fiu
            da 115 milyar Dolar.            demek: Bilgisayar, tablet ve cep
              Dünya Bankas› Küresel Lojis-  telefonu d›fl›ndaki elektronik alet-
            tik Performans Endeksi'nde Tür-  lerin tümü internete ba¤lan›yor.
            kiye 160 ülke aras›nda 30. s›rada.  Bugün 15 milyar cihaz, 2020
            Türkiye bu ligde üst s›ralara ç›k-  y›l›nda 50 milyar cihaz›n internet
            man›n yolunu,  yeni bir strateji ve  kimli¤i ile dolaflmas›n›n 8 trilyon
            vizyon ile bulacak ve bu haz›rl›k  dolar de¤er yaratma potansiyeli-
            yap›l›yor. 2023’e varmaz, Türkiye  ne sahip oldu¤u hesaplan›yor.
            lojistik sektöründe bölge üssü    Tafl›mada internete ba¤l›
            olur ve “bölge” Avrasya’d›r. As-  araçlara ait verilerin öngörüle-
            ya-Avrupa aras›ndaki 500 milyar  bilmesi ve araç bak›m›n›n oto-
            Avro mal ak›fl› Türiye’den geçi-  matik olarak planlanabilmesi sa-
                                                                                     Temmuz 2015 KobiEfor 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40