Page 35 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 35
LOJ‹ST‹K BÜYÜME V‹ZYONU
Türkiye’yi Avrasya yükseltecek
yor. Sektör daha flimdiden Afri- yesinde, ürünlerin takibi daha
ka, Orta Do¤u ve Orta Asya ülke- h›zl›, do¤ru ve güvenli bir flekilde
lerine yönelmifltir. ‹flte sektörün gerçekleflecek.
vizyonu burada. 2023 y›l›na kadar Lojistik kültürünün 3 ana un-
sektöre 60 milyar liral›k yat›r›m suru olan kalite kültürü, güvenlik
olacak. kültürü ve yenileflim (inovasyon)
Lojistik sektörü, yabanc› ser- kültürü sektörün odakland›¤›
mayenin de ilgisini çekiyor; Tür- bafll›ca konular haline geldi.
kiye için turizmden sonra en faz-
la potansiyeli bar›nd›ran ikinci
Türkiye'nin sürdürülebilir kal- sektör oluyor.
k›nma vizyonuna yerlefltirdi¤i Demiryolu serbestleflti, Türk
sektörlerden biri de lojistik sek- lojistik sektörü için çok önemli
törüdür. Dünya gelirinin yüzde bir geliflme. Sektör 2015’de ha-
25'i lojistikten sa¤lan›yor. Dünya vayolu, denizyolu ve liman yat›-
lojistik sektör büyüklü¤ü 7 tril- r›mlar›n› da h›zland›rd›.
yon Dolar, AB lojistik pazar› 627 Sektörde çok önemli bir tekno-
milyar Avro. Türkiye’nin lojistik lojik geliflme gündeme girdi:
sektör büyüklü¤ü ise 2015 y›l›n- 'Nesnelerin ‹nterneti' deniyor. fiu
da 115 milyar Dolar. demek: Bilgisayar, tablet ve cep
Dünya Bankas› Küresel Lojis- telefonu d›fl›ndaki elektronik alet-
tik Performans Endeksi'nde Tür- lerin tümü internete ba¤lan›yor.
kiye 160 ülke aras›nda 30. s›rada. Bugün 15 milyar cihaz, 2020
Türkiye bu ligde üst s›ralara ç›k- y›l›nda 50 milyar cihaz›n internet
man›n yolunu, yeni bir strateji ve kimli¤i ile dolaflmas›n›n 8 trilyon
vizyon ile bulacak ve bu haz›rl›k dolar de¤er yaratma potansiyeli-
yap›l›yor. 2023’e varmaz, Türkiye ne sahip oldu¤u hesaplan›yor.
lojistik sektöründe bölge üssü Tafl›mada internete ba¤l›
olur ve “bölge” Avrasya’d›r. As- araçlara ait verilerin öngörüle-
ya-Avrupa aras›ndaki 500 milyar bilmesi ve araç bak›m›n›n oto-
Avro mal ak›fl› Türiye’den geçi- matik olarak planlanabilmesi sa-
Temmuz 2015 KobiEfor 35