Page 32 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 32

KAPAK









                   KATMADE⁄ER‹ YÜKSEK TUR‹ZME YATIRIM



                                            BAfiARAN ULUSOY
                                            Türkiye Seyahat Acentalar› Birli¤i
                                            (TÜRSAB) Baflkan›
                                            Turist say›s›nda
                                            dünya alt›nc›s›y›z
           Turizmde
                                              Turizm dünyan›n en h›zl› geli-
           katmade¤er                       flen sektörlerindendir. Dünya ge-
                                            nelinde gerçeklefltirilen ulusla-
              Dönüflüm: Türkiye’nin yap›sal  raras› seyahat say›s› 1950’li y›l-
           ekonomik dönüflümü en büyük       larda 25 milyon seviyesinde iken
           üç sektörden biri olan turizm    2014 y›l›nda uluslararas› turizm  gerçekleflmifl olup, turizm geliri
           sektörünün dönüflümünü de ge-     hareketi 1 milyar 135 milyonu  ihracat gelirinin yüzde 21.8’ini ve
           rektiriyor. Turizmde dönüflümün   buldu. Bu baflar›ya ulafl›lmas›nda  d›fl ticaret a盤›n›n yüzde 40.6’s›n›
           yak›n hedefleri (2023) de az çok  en büyük pay sahibi olan ülkele-  kapatm›flt›r. Tüm bu veriler Tür-
           netleflti. Ankara, ‹stanbul, ‹zmir  rin bafl›nda Türkiye gelmektedir.   kiye’nin turizmdeki baflar›s›n›
           ve Antalya’da flehir turizminin     Dünya Turizm Örgütü (UNW-    aç›kça ortaya koymas›na karfl›n
           gelifltirilmesine öncelik verile-  TO) verilerine göre; uluslararas›  biz Türkiye’nin bu seviyelerin çok
           cek. Ad›yaman, Amasya, Bursa,    turizm hareketlerindeki ortala-  daha üzerinde bir potansiyel tafl›-
           Edirne, Gaziantep, Hatay, Konya,  ma büyüme h›z› son y›llarda yüz-  d›¤›n› düflünüyoruz. As›l hedefi-
           Kütahya, Manisa, Nevflehir, Kars,  de 2-5 band›nda hareket ederken  miz 2023 y›l›nda Türkiye’nin dün-
           Mardin, Sivas, fianl›urfa ve Trab-  Türk turizmi bu ortalaman›n çok  ya turizminde ilk befl içerisinde
           zon illerinde ise kültür turizmi-  daha üzerinde büyüme oran› ya-  yeralmas›n› sa¤lamakt›r.
           nin canland›r›lmas›na ve marka   kalam›fl durumda. Dünya turiz-    Yat›r›m: Kültür ve Turizm Ba-
           kültür kentleri oluflturulmas›na  mindeki büyümeyi sürükleyen    kanl›¤›’n›n belirlemifl oldu¤u
           yönelik projeler ve yat›r›mlar öne  ana aktörlerden biri konumuna  2023 vizyonu çerçevesinde; Türk
           ç›kar›lacak.                     ulaflan Türkiye, dünyada en çok  turizmi için hedeflenen büyüme
              Katmade¤er: Türkiye son dö-   turist çeken ilk on ülke aras›nda  stratejisinde, katmade¤eri yük-
           nemde kongre ve sa¤l›k turizmi   yerald›. Birleflmifl Milletler Dün-  sek turizm çeflitlerinin gelifltiril-
           alanlar›nda önemli aflamalar      ya Turizm Örgütü’nün 2014 veri-  mesinin ciddi katk› sa¤layaca¤›
           kaydetti. Uluslararas› Kongre ve  lerine göre, Türkiye, uluslararas›  öngörülmektedir. Katmade¤eri
           Konvansiyonlar Birli¤i (ICCA) ve-  turist geliflleri itibar›yla dünyada  yüksek turizm çeflitleri aras›nda
           rilerine göre Türkiye dünyada    6’›nc›, turizm gelirleri itibar›yla  kongre turizmi, sa¤l›k turizmi,
           kongre turizminde 19’uncu du-    12’inci s›rada bulunuyor. Türk tu-  golf turizmi, kültür turizmi, inanç
           rumdad›r. Türkiye kongre turiz-  rizmindeki büyüme trendi kendi-  turizmi, k›fl turizmi, macera ve
           minde çok daha yükseklere ç›ka-  sini 2014 y›l›nda gösterdi. Geçti-  do¤a turizmi gibi turizm seg-
           bilecek potansiyele sahip.       ¤imiz y›l ülkemize gelen ziyaretçi  mentleri bulunmaktad›r. Bu
              Katma de¤eri yüksek turizm    say›s› 41 milyon 415 bin 70 kifliye  alanlardaki etkinli¤imizi art›ra-
           çeflitlerinden bir di¤eri olan sa¤-  ve ayn› dönemde turizm gelirimiz  rak turizm gelirlerimizi de önü-
           l›k turizmi alan›nda da Türki-   ise yüzde 6.2 oran›nda artarak 34  müzdeki y›llarda ciddi oranda
           ye’nin önü aç›k. Sa¤l›k turizmi  milyar 305 milyon 904 bin dolar  yükseltebiliriz.
           alan›ndaki gelirimizin 2018 y›l›
           sonuna kadar 9 milyar dolar›n   D‹SYA (Ayd›n ve Denizli) IV. SÖ-  Diyarbak›r, Gaziantep, Kilis, Mar-
           üzerine ç›kar›lmas› planland›.  ⁄ÜT (Bursa ve Bilecik) V. KAPA-  din, Siirt, fianl›urfa, fi›rnak).
              Yat›r›m: Turizm yat›r›mlar› için  DOKYA (Aksaray, Kayseri, K›rfle-  Turizm yat›r›mc› ve giriflimcisi
           stratejik merkezler kabul edilen  hir ve Nevflehir) VI. GÖLLER   hem destek, hem de bilgi ve yön-
           Tematik bölgeler flunlard›r:     BÖLGES‹ (Konya, Isparta, Afyon  lendirme hizmeti almak için he-
              I. FR‹GYA (Eskiflehir, Afyon,  ve Burdur) VII. H‹T‹T (Çorum ve  def bölgenin kalk›nma ajans› ile
           Kütahya ve Uflak) II. TROYA (Ça-  Yozgat) VIII. URARTU (Van ve Bit-  iflbirli¤i içinde çal›flmay› tercih
           nakkale ve Bal›kesir) III. APHRO-  lis) IX. GAP (Ad›yaman, Batman,  etmelidir.

           32 KobiEfor Temmuz 2015
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37